(new)מחלקים באמצע עמוד הבית
סערת ההפרדה: למעלה מ-20 בנות הצטרפו לכיתה הנפרדת

סערת ההפרדה: למעלה מ-20 בנות הצטרפו לכיתה הנפרדת

למרות הטענות הרבות על פגיעה בערכי השיוויון בקיום הפיילוט בעירוני ג', מפגש החשיפה לתלמידות ולהורים עבר בהצלחה והמיזם יצא לדרך

(צילום: מתוך אתר בית הספר. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה)

לאחר הסערה סביב החלטת תיכון עירוני ג' לקיים השנה לראשונה כיתה נפרדת לבנות בלימודי 5 יח"ל מתמטיקה, מסתבר שהרעיון מתקבל בקרב התלמידות וההורים באופן חיובי. בשבוע שעבר נערך מפגש חשיפה בנושא לתלמידות שכבת י' וההורים, כאשר עד כה הצטרפו לפיילוט למעלה מ-20 בנות.

כזכור, מנהל תיכון עירוני ג' החליט לקיים את הפיילוט ולהציע לתלמידות 5 יחידות במתמטיקה שיבחרו בכך – לקיים את הלימודים בנפרד. הבסיס הוא מודל פדגוגי שכבר קיים בלא מעט מקומות בעולם, ואין לו שום קשר לענייני דת, אלא רק מטרה לשפר את הישגי התלמידות מתוך הבנה כי הסביבה הלימודית המעורבת מקשה על הבנות להגיע להישגים גבוהים.

לפני שלוש שנים נערך בישראל מחקר עבור קרן טראמפ (אין קשר לדונלד. ע.ק.) שביקש לבדוק את הסיבה לשיעור הנמוך של תלמידות מבין הלומדים 5 יחידות לימוד במתמטיקה ובמדעים. את המחקר ערכו קרן סאלד ופרופסור רונית קרק מאוניברסיטת בר אילן. תוצאותיו סוכמו ב'גלובס' כך: "המחקר הראה תמונה עגומה לגבי היחס לבנות בכיתות אלו - המקצועות האלו נתפשים כלא מתאימים לבנות, דבר שבא לידי ביטוי גם ביחס של הבנים כלפי הבנות, עד לרמה של בריונות. מכיוון שיש מיעוט של בנות בכיתות, הן סובלות מהיעדר שיתוף מצד הבנים, גורמים להן להרגיש חריגות, וטוענים כי הן שם 'רק כי הן יפות'".

הפרסום אודות הפיילוט עורר כזכור סערה בקרב הגולשים ברשתות החברתיות, ואף במועצת העירייה כאשר חבר מועצת העיר מטעם "מודיעין חופשית" איתי אלמוג-בר, הגיב: "השלב הבא הוא שיכפול ההפרדה לכל בתי הספר במדינה ומתוך פיילוט תמים תהיה הפרדה בכל השיעורים בכל בתי הספר". לצידו של אלמוג-בר היו גם מתנגדים רבין ליוזמה החדשה שטענו כי מדובר בפגיעה בערכי השיוויון וב"הדבקת" סטיגמות מיותרות לתלמידות.

מהצד השני של המתרס בירכה על המהלך בתיה שוכן, ראש מנהל החינוך בעיריית מודיעין: "על פי המחקר של רונית קרקו הבנות חשות כשהן לומדות מקצועות מדעיים וטכנולוגיים יחד עם בנים שנוצר מין יחס של 'איך את לא מבינה?' ואמירות מהסגנון הזה שלוקחות את הבנות למקום של 'רגע, אולי אני לא צריכה להיות כאן'. כל זה נמנע כשהן לומדות בקבוצה שמכילה רק בנות. ואז כל סגנון ההוראה והלמידה מותאם להן ומאפשר להן לממש את עצמן ולהגיע להישגים. זה הסיפור. ליצור להן את הסביבה שתאפשר להן לבוא לידי ביטוי בדרך שלהן ואני מאוד מברכת ומוקירה את מנהל עירוני ג' שהרים את הכפפה. אני מקווה שאחריהם יהיו עוד בתי ספר בעיר".

מכללת די בי איי