(new)מחלקים באמצע עמוד הבית
כיצד תגדילו חשיפה למותג שלכם

כיצד תגדילו חשיפה למותג שלכם

כיצד מגדילים את החשיפה למותג? ישנן לא מעט דרכים לעשות את זה, ועם נחישות, השקעה ותקציב מסוים (אפילו מוגבל ומצומצם) תוכלו להשיג חשיפה מצוינת למותג שלכם

(צילום: PIXABAY)

הגדלת החשיפה למותג היא השלב הראשון בדרך להשגת לקוחות חדשים. ככל שלקוחות פוטנציאלים השייכים לקהל היעד שלכם ישמעו יותר ויותר על המותג שלכם, כך הוא ייכנס להם לראש, והם יחשבו עליכם בפעם הבאה שהם יזדקקו למוצר או לשירות שאתם מציעים.

כל זה טוב ויפה, אבל השאלה הבאה היא טבעית - כיצד מגדילים את החשיפה למותג? ישנן לא מעט דרכים לעשות את זה, ועם נחישות, השקעה ותקציב מסוים (אפילו מוגבל ומצומצם) תוכלו להשיג חשיפה מצוינת למותג שלכם גם בלי לממן פרסומת יוקרתית בטלוויזיה. הנה כמה מהדרכים הפופולריות ביותר לעשות את זה.

אריזות ממותגות

אם המותג שלכם מוכר מוצר מוחשי מסוים, זה הזמן להשקיע באריזה ממותגת ומושקעת. האריזה הממותגת תורמת לייחודיות של המוצר, משפרת את חווית הרכישה של הלקוח וגורמת למוצר להרגיש כמו מתנה שהלקוח רכש לעצמו. לא תאמינו כמה אפשר לספר דרך אריזה, עיצוב וגראפיקה חכמה כדי ליצור חיבור מיוחד בין הלקוח למותג ועל הדרך ליצור עניין אצל לקוחות פוטנציאליים נוספים בסביבתו. כאשר הלקוח מסתובב עם השקית או האריזה הממותגת שלכם, אתם כבר יוצרים באופן פאסיבי חשיפה למותג.  

אינדקס עסקים

אינדקס עסקים באינטרנט  הוא דרך פשוטה ומעולה להגדיל את החשיפה והמודעות למותג שלכם אינדקס עסקים כמו דנסגייד מבית דן אנד ברדסטריט .מאגד עסקים רבים ומסווג אותם לפי סוג השירותים, מחירים, אזורים בארץ וכדומה; למעשה, מדובר על ספר טלפונים של העידן החדש. לקוחות פוטנציאליים ניגשים לאינדקס הזה כשהם מחפשים מוצר או שירות מסוים, ומקבלים את כל התוצאות הרלוונטיות - כאשר אחת מהן יכולה להיות אתם. ישנם מספר אינדקסים ברחבי האינטרנט, וכדאי להשקיע בדפי הפרופיל של העסק שלכם ולהוסיף תמונות, מידע מפורט, המלצות וכל מה שיגרום ללקוח הפוטנציאלי ליצור קשר דווקא אתכם.

נוכחות ברשתות חברתיות

היום, מי שלא נמצא ברשתות החברתיות הוא כאילו לא קיים. אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל חשיפה למותג הוא להשקיע בנוכחות ברשתות חברתיות, אם זה פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכדומה, כתלות באופי העסק ובקהל הלקוחות שלכם. הנוכחות ברשתות החברתיות צריכה לכלול דף מרשים, תוכן מעניין ורלוונטי לקהל היעד ותמונות מושכות, אך כדאי גם להשקיע בפרסום ממומן, שיקפיץ את החשיפה שלכם ויגיע בדיוק לאנשים שאתם רוצים שהוא יגיע. היופי ברשתות החברתיות הוא שבניגוד לפרסום בעיתונים או בטלוויזיה, תוכלו לפנות ישירות לקהל יעד מפולח שאתם מגדירים מראש, כך שתהיו בטוחים שכל מי שנחשף לפרסומת שלכם עשוי בהחלט להתעניין בה.

ספונסרים לאירוע

עוד דרך להשיג חשיפה למותג היא לעזור בתקצוב של אירוע קהילתי מסוים, וכך להגיע לקהל רב של אנשים הפוקד את אותו האירוע, ואפילו ליצור מערכת יחסים פנים אל פנים ביניכם לבין הנוכחים. אם מדובר על עסק קטן ומקומי שפועל בעיר, דרך טובה תהיה להיות ספונסרים של אירוע קהילתי באותה עיר. אם אתם נמצאים "בכל מקום", תוכלו לנסות להיות ספונסרים של אירועים ארציים גדולים יותר. חשוב לבחור את האירוע בחכמה, ולמצוא קשר ביניכם לבין האירוע שאתם מתקצבים. כך, למשל, אם אתם עסק למכירת ציוד ספורט, תוכלו להיות ספונסרים של אירוע ריצה בעיר.

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה הם דרך מצוינת להגדיל את החשיפה למותג, ועל הדרך לעזור לעסק נוסף שנמצא במצב דומה לשלכם. נסו למצוא עסק שמשלים את השירות או המוצר שלכם - לדוגמה, אם אתם מאמנים אישיים, עסק משלים יכול להיות כזה שמתעסק בתזונה נכונה וירידה במשקל; אם אתם מנהלים עסק לביצוע סידורי פרחים, תוכלו ליצור קשר עם סלון כלות. קיים סיכוי טוב שלקוח שמחפש את האחד מחפש גם את האחר, ויחד תוכלו להציע חבילות משלימות ולהגיע לקהלים נוספים באותו העולם. 

קידום במנועי חיפוש

אם חיפשתם פעם מוצר מסוים דרך מנוע חיפוש, סביר להניח שנדירות הפעמים שעברתם לעמוד השני במנוע החיפוש. מרבית הלקוחות מתמקדים בעמוד הראשון ובתוצאות הראשונות שמנוע החיפוש מציג להם. לכן, קידום המותג במונעי החיפוש הוא דרך מדהימה להגדיל חשיפה למותג. קידום במנועי החיפוש נקרא SEO, וכדאי להתייעץ עם מומחים בתחום כדי להבין איזו אסטרטגיית SEO מתאימה עבור המותג שלכם, אילו מילות מפתח שלקוחות פוטנציאליים מחפשים במנועי חיפוש רלוונטיים לעסק שלכם וכיצד להפיק כמה שאפשר ממנועי החיפוש כדי להגדיל את המודעות למותג.

מכללת די בי איי