ודר זקן עם ילד

ערן קמינסקי
2035-11-13 03:08:00
2035-11-13 03:08:00

התלהבתם מתוכנית הטלוויזיה "שמונים וארבע"? מויש לוי מזכיר שבמודיעין המציאו את שיתופי הפעולה בין גמלאים לתלמידים וקורא לציבור לחזק את המערך

פעילות של "מצמיחים לדורות" במודיעין (צילום: פרטי)

תאגיד השידור הציבורי השיק לאחרונה את תוכנית הטלוויזיה "שמונים וארבע", המתעדת הקמת גן ילדים בתוך בית דיור מוגן ואת האינטראקציה בין הדור הצעיר לבני גיל הזהב. הסדרה כבר לחשיפה גדולה וביקורות נלהבות, אולם זו ממש לא הפעם הראשונה בה קם מיזם המחבר בין הדורות. במודיעין כבר פועלים מיזמים דומים בשנים האחרונות.

מויש לוי, מחזיק תיק אזרחים ותיקים, תיק החינוך ותיק מתנדבים, מספר: "בעיר פועלות כבר מספר שנים תוכניות ששמות דגש על חשיבות הקשר בין אזרחים ותיקים לילדים, והתרומה הרבה שהקשר הזה מביא איתו לשני הצדדים".

התוכנית הראשונה היא "מצמיחים לדורות", היחידה מסוגה בארץ, במסגרתה פועלים גמלאים בבתי הספר היסודיים בעיר ומדריכים את הדור הצעיר בנושאי סביבה ואקולוגיה. התוכנית פועלת זו השנה השביעית, בהובלת אגף הקהילה ומחלקת הגמלאים בעירייה וסניף מודיעין של החברה להגנת הטבע.

לוי מסביר: "בתוכנית הגמלאים מקבלים הכשרה במטרה להכיר את הטבע, הסביבה וגינון מקיים. הם בתורם מעבירים את הידע שרכשו לדורות הבאים על ידי התנדבות בגני ילדים ובכיתות בי"ס בעיר, ונוצר כאן חיבור מרתק שנותן המון לשני הצדדים".
כיום משתתפים בתוכנית 25 אזרחים ותיקים, שמדריכים ב-15 גנים וכיתות בית ספר כ-480 ילדים. "נשמח מאוד להרחיב את התוכנית לעוד גנים ובתי ספר. לצורך זה אנחנו צריכים עוד אזרחים ותיקים, גמלאים שרוצים לתת ולקבל, ולהיות בקשר משמעותי עם הקהילה דרך הגינון האקולוגי", אומר לוי.  "מי שמעוניין מוזמן לפנות לרכזת הגמלאים בעירייה מיכל הלר בטלפונים 08-6349358   08-6645140".

תוכנית נוספת "ידיד לחינוך", הפועלת בעיר באמצעות 125 מתנדבים ב-24 בתי ספר. מדובר על תוכנית במסגרתה מתנדב כל אזרח וותיק ארבע שעות שבועיות, כאשר הם משובצים לבתי הספר בהתאם לצרכים של בית הספר ויכולת המתנדב.  לוי: "בכל בית ספר יש אשת קשר שממנה מקבלים את הצרכים של בית הספר, כמו גם ראש צוות מטעם ידיד לחינוך שאחראי על המתנדבים בבית הספר הזה. כל אחד מהמתנדבים בוחר מה הוא רוצה לעשות. יש גמלאים שרוצים ללמד מתמטיקה, אנגלית, ספרות וכדומה, או לעבוד עם ילדים במסגרת פרטנית ולא במסגרת הכיתה כולה. יש גם גמלאים שלא רוצים ללמד, אלא עושים דברים כמו אפייה, אמנות, תפאורה למסיבות ואירועים ויש גם כאלה שרק משחקים עם הילדים, מלמדים ריקודים ועוד".

גם בעמותת ידיד לחינוך ישמחו להרחיב את הפעילות וגמלאים וגמלאיות שמבקשים להצטרף מוזמנים ליצור קשר עם רבקה אביב בטלפון: 052-6040515.

לוי מסכם: "כבר התחלנו את הצעדים הנדרשים להכנת תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח לפעילות העירייה בקרב ציבור הגמלאים והגמלאיות. אנחנו מתחילים בסקר טלפוני למיפוי צרכים של אזרחים ותיקים, שיתקיים בשבועות הקרובים. לאחר מיפוי הצרכים נמשיך בהכנת תוכנית אסטרטגית שמטרתה לתת מענה לצרכים, לחזות צרכים חדשים בעתיד ובכלל- לתת משקל לצרכי האזרחים הוותיקים בעיר, אוכלוסייה שעד לשנים האחרונות זכתה לפחות תשומת לב".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »