(new)ויקטורי
רק 30 נוסעים השתמשו בקו הלילי של העירייה לתל אביב

רק 30 נוסעים השתמשו בקו הלילי של העירייה לתל אביב

בעירייה השיקו בשישי האחרון את ה"נייטבוס" שאמור כעת לפעול לאורך כל השנה, וחבר המועצה אלעד שמעונוביץ קורא לציבור המודיעיני ל"הצביע ברגליים"

(צילום ארכיון: דוברות העירייה)

עיריית מודיעין השיקה מחדש בליל שישי האחרון את ה-"נייטבוס", קו ההסעה למוקדי הבילוי בתל אביב, בו השתמשו רק 30 נוסעים, אולי בשל מזג האוויר החורפי ששרר בסוף השבוע האחרון.

כזכור, הקו פעל כבר בעבר בעיר בשתי גרסאות: האחת למוקדי הבילוי בעיר הגדולה בלילות שישי והשנייה לחוף הים והסינמה סיטי בראשון לציון בשבתות בבוקר במהלך חופשת הקיץ. לפני כחודש וחצי, בצל החלטת ראש העירייה שלא להצטרף למיזם התחבורה הציבורית בשבתות של ראש עיריית תל אביב, הוחלט לחדש את פעילות הקו לאורך השנה ולא רק בחופשים.

בסוף השבוע התקיימו כבר שלוש נסיעות הלוך-חזור לת"א לפני לוח הזמנים שתוכנן, בהן השתמשו כאמור רק כמה עשרות נוסעים. הקו עצר במודיעין בתחנות הכניסה לעיר ליד בית הדיור המוגן פאלאס עזריאלי, בכיכר התחבורה הראשית ובישפרו סנטר, מה שאיפשר לצעירים גם להשתמש בקו בתוך העיר ולהגיע ממרכזה למוקדי הבילוי שמחוץ לה. משם המשיך הקו בנסיעתו לת"א דרך שדרות רוטשילד ואלנבי, רחוב דיזנגוף ונמל ת"א. 

לנסיעה הראשונה הגיע חבר המועצה אלעד שמעונוביץ, שאמר: "הקווים פעלו באופן חלק ביום שישי האחרון והייתה היענות יפה למרות מזג האוויר החורפי. הנוסעים נרשמו מראש באפליקציה וגם שילמו דרכה. בשטח היו עובדים של מחלקת הנוער והצעירים בעירייה האחראים על הפרויקט, ואנחנו לומדים את הצרכים והרצונות של הנוסעים ובהתאם לכך נבצע התאמות בהמשך".

ובכל זאת, נראה שהביקוש לקו דל במיוחד.  

"ידענו שהביקוש בחורף הוא קטן יותר ולכן עד היום פעל הפרויקט בחודשי הקיץ. אנחנו רואים לדוגמה שיש צעירים שמתגוררים בתל אביב ומעוניינים להגיע למשפחה במודיעין לארוחת שישי, וצריך להתאים את שעות הנסיעה גם עבורם. בסופו של דבר הצלחת הפרויקט תלויה בתושבים. אם אנשים לא יצביעו ברגליים וישתמשו בשירות הזה לא יהיה טעם בהמשך ההפעלה שלו, ובטח לא בשאיפה שלנו להרחיב אותו גם לשבת בבוקר".

בדיעבד לא היה נכון כן להצטרף ליוזמה של חולדאי בת"א?

"אני חושב שראש העיר קיבל את ההחלטה הנכונה בעניין הזה. גם הרצליה וגם רמת גן מפעילות מודלים עצמאיים של הסעות ותחבורה בשבת ולא הצטרפו למיזם של תל אביב. אני גם לא חושב שאנחנו צריכים להיות תלויים בעיריית תל אביב, במכרזים ובקווים שלהם או בהחלטה שלהם אם להמשיך את הפרויקט או להפסיק. אנחנו תלויים בעצמנו, בוחרים את המסלולים, התחנות והשעות הטובות ביותר עבור התושבים שלנו ואין לנו תלות באף גורם חיצוני".

(new)עידן הפרזול 13.1.20