(new)ויקטורי
פרסום בגוגל מול פרסום בפייסבוק

פרסום בגוגל מול פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק מתאים יותר לצורך יצירת מודעות למותג/שירות ופחות מכוון למכירות

(צילום: PIXABAY)

אם אתם בעלי עסק קטן ומתלבטים בין פרסום בגוגל ובין פרסום בפייסבוק – בטח תשמחו לדעת שהגעתם למקום הנכון ומיד תדעו איזה אפיק פרסומי מתאים לכם. אנחנו ממליצים לכם להכין כוס קפה, להתרווח בכיסא ולהמשיך לקרוא. זה בטוח יהיה מעניין וגם שימושי ויעיל. אנחנו מתחילים, האם אתם מוכנים?

היתרונות של פרסום בפייסבוק

לפייסבוק יש נכון לזמן כתיבת שורות אלו כ-1.5 מיליארד משתמשים, כאשר יותר מ-100 מיליארד דפי פייסבוק זוכים לצפייה כל חודש. המשמעות היא שלפרסום בפייסבוק יש פוטנציאל להגיע ליותר מ-40% ממשתמשי האינטרנט.

פרסום בפייסבוק מאפשר לכם לטרגט את הקהל שלכם לפי פרמטרים שונים, למשל מיקום (מדינה, אזור, עיר, אזור מיקוד), נתונים דמוגרפיים כמו גיל, מין, מצב משפחתי, רמת השכלה וכו', תחומי עניין כמו תחביבים ועוד.

בנוסף, פרסום בפייסבוק מותאם לצפייה בטלפונים ניידים מסוג אפל ואנדרואיד, כך שאתם יכולים ליהנות גם מהעובדה שרוב האנשים כיום גולשים באינטרנט דרך הסמרטפון שלהם. כמו כן, המחירים של פרסום בפייסבוק נחשבים שווים לכל נפש וכיס למשל, כאשר לוקחים בחשבון את אחוז ההקלקה הממוצע ( 0.1%)  ואת אחוז ההמרה הממוצע (כ-1-)2%, המסקנה אחת - עלות ממוצעת לקליק היא פחות מדולר, עלות ממוצעת ל-1000 צפיות במודעה שלכם היא כ-1 דולר.

בגדול – פרסום בפייסבוק נעשה לפי תכונות האופי וההתנהגות של הגולש שהוא מספק, למשל פרטים אישיים שלו, תגובות שהוא כותב, לייקים ושיתופים שהוא עושה לפוסטים בפייסבוק ועוד. לכן, פרסום בפייסבוק מתאים יותר לצורך יצירת מודעות למותג/שירות ופחות מכוון למכירות.

היתרונות של פרסום בגוגל

בגוגל עושים שימוש יותר מ-2.6 מיליארד איש בחודש, כך שיש עשרות מיליארד חיפושים בגוגל כל חודש ופוטנציאל ההגעה גבוה יותר – כ-90% מכלל הגולשים באינטרנט. גם כאן יש אפשרות לטרגוט לפי הפרמטרים שהוזכרו לעיל אבל גם לפי קריטריונים נוספים, למשל שפת החיפוש, מילות מפתח, מילות שלילה (כלומר להוציא מהחיפוש מילים שאינן רלוונטיות) וסוג המכשיר שבו עושים את החיפוש (מחשב, טלפון נייד חכם או טאבלט).

המחירים של פרסום בגוגל נחשבים אמנם ליקרים יותר (עלות ממוצעת לקליק היא 0.5-5 דולר ועלות ממוצעת ל-1000 צפיות היא כ-2.75 דולר), אבל אחוז ההקלקה הממוצע גבוה בהתאם (כ-2%) ואיתו אחוזי ההמרה הממוצעים שהם כ- 2.35%. (בתחום הפיננסים אחוז ההמרה הממוצע מגיע אפילו ל-5%).

המשמעות היא אחת – פרסום בגוגל נעשה בהתאם לכוונה המפורשת שמביע הגולש, כך שיש אפשרות לעשות שימוש במנוע החיפוש המתקדם בעולם במטרה אחת – לפענח את הצרכים הנקודתיים של הגולש ולפרסם בהתאם לכך, מה שמבטיח מודעות הרלוונטיות לגולש ותוצאות (כלומר מכירות) כמעט מיידיות.

(new)שלומי תבלינים 18.5.20