פאפוס

תוכן פרסומי
2036-07-12 04:14:00
2036-07-12 04:14:00

העיר פאפוס בקפריסין נחשב למקום קסום בו תיירים מוצאים איזון בין חופשת בטן גב, טיולים בחיק הטבע וביקור באתרים היסטוריים

(צילום: freepik)

העיר פאפוס בקפריסין נחשב למקום קסום בו תיירים מוצאים איזון בין חופשת בטן גב, טיולים בחיק הטבע וביקור באתרים היסטוריים. איזון זה הופך את פאפוס ליעד שמתאים למשפחות ונופשים ומטיילים. העיר נמצאת ברשימת אתרי המורשת העולמיים של ארגון אונסק"ו והיא נבחרה לבירת התרבות של אירופה לשנת 2017.

פאפוס מחולקת לשני חלקים עיקריים. החלק העקרי של העיירה נמצא מעל פני הים ובו בנייני מגורים והמרכזים העירוניים. החלק הנוסף קרוב יותר לים ונקרא "קאתו פאפוס". מדובר על החלק התיירותי יותר של העיירה, בו הריסות היסטוריות, בתי מלון, חופים ובתי קפה.

ההיסטוריה של פאפוס

באזור העיר ישנה עדות להתיישבות מהתקופה הניאוליתית לפני יותר מעשרת אלפים שנים. מבחינה היסטורית ניתן לחלק את פאפוס לפאפוס העתיקה ופאפוס החדשה.

פאפוס העתיקה נמצאת כיום בכפר קוקליה. הכפר מפורסם בכך שהוא נחשב למקום לידתה של האלה מיוון אפרודיטה. קוקליה נמצא על גבעה וממנו מתאפשר מעבר לים במקום בו אפרודיטה הגיחה מהמים.

פאפוס החדשה נבנתה בשלב מאוחר יותר, כ-16 ק"מ צפון מזרחית לפאפוס העתיקה. לאחר שקפריסין נכבשה על ידי אלכסנדר הגדול, יורשו הקים בעיר את בירתה של קפריסין כשהאזור שגשג באותה עת.

בתקופת ימי הביניים ובמיוחד לאחר הקמת ניקוסיה ולימסול, איבדה פאפוס ממעמדה. העיר הוזנחה במשך מאות השנים ואוכלוסייתה הצטמצמה באופן משמעותי עד לשנת 1974. לאחר פלישת הטורקים לאי וחצייתו לשניים, חזרה פאפוס להתפתח והתיירות בה שגשגה, זאת לצד גילויים היסטוריים שהתגלו בה.

הווילות הרומיות

בחלק התיירותי של העיירה תוכלו ליהנות מהווילות הרומיות הכוללות את בית דיוניסוס, בית תזאוס ובית איון. בכל אחוזה תמצאו הריסות מהתקופה הרומית מהמאות הראשונות לספירה. באחוזות השתמרו לאורך השנים פסיפסים מרהיבים.

הפארק הארכיאולוגי

בפארק הארכיאולוגי תמצאו ממצאים רבים ולצידם הסברים. במקום נמצאות מרחצאות מימי הביניים ומתקופת שליטת העות'מנים, תיאטרון יווני רומי, אחוזות מהתקופה הרומית, כנסיות עתיקות ועוד.

קברי מלכים

מדובר על בית קברות קדום מהמאה הרביעית לפני הספירה. בבית הקברות נקברו אישים עשירים בקברים שנחצבו באבן כשלא ידוע בדיוק מיהם כל אלו שנקברו שם.

קוקליה

קוקליה הוא האתר ההיסטורי בו שכנה פאפוס העתיקה. המקום היה אתר עלייה לרגל בתרבות יוון העתיקה ובו התקיימה כת שהוקדשה לאלת היופי והאהבה אפרודיטה. בקוקילה תמצאו הריסות מקדש עתיק שהוקדש לאפרודיטה המתוארך לשנת 1200 לפני הספירה ובנוסף לכך ניתן להתרשם משרידים של אחוזה יוונית ובה יצירות פסיפסים ופסלים.

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »