"הצבעים של תלתן" בצל קורונה

כרמל לויתן
2036-07-15 02:40:00
2036-07-15 02:40:00

16 שנים לאחר מותה של הנערה תלתן אבני, שחיינית בנבחרת פארק המים רעות, קיימו חבריה ובני המשפחה בפעם השלישית תחרות לזכרה

(צילום: פרטי)

ביום שלישי האחרון, ממש בדקה התשעים ורגע לפני שפארק המים שוב נסגר בהוראת הממשלה, הצלחנו לערוך את התחרות המסורתית "הצבעים של תלתן" בפעם השלישית.  

תלתן אבני הייתה ילדה בת 14 ששחתה, רצה, ציירה ועשתה עוד המון דברים, ובעצם כל מה שהיא רצתה. בזמנו קשה מאד היה לעצור את האנרגיות שלה. בנבחרת פארק המים היא שחתה עם המאמן המיתולוגי אורי קליינמן. כשאני הגעתי לרעות לפני 17 שנה לא ממש הספקתי להכיר אותה, היא שחתה מעט ואז בחרה להתמקד בדברים אחרים. בתאונה מחרידה הילדה נשארה ילדה לעד. זה קרה בשנת 2004 , 16 שנים שאנחנו בלעדיה. השחייה הייתה אחד החלקים המשמעותיים בחייה הקצרים של תלתן, והמשפחה החליטה לזכור אותה פעם בשנה באירוע עם נבחרת השחייה של פארק המים רעות. אחרי שנים רבות של טיול אופניים בטבע הוחלט לחשב מסלול מחדש ולנסות תחרות שחיה בפארק ברעות, שהיה למעשה הבית השני של תלתן ושל אחיה שגם הם שחו בפארק המים.

כך נוסדה תחרות "הצבעים של תלתן", וכאמור זאת השנה השלישית לקיום התחרות. הפורמט: חילקנו 66 שחיינים ל-3 קבוצות של 22 שחיינים, וכל קבוצה קיבלה צבע: לבן, כחול, אדום. הקבוצות הורכבו משחיינים מגיל 10 עד 25. תכנית התחרות כללה אך ורק משחי שליחים, שגם בהם היה קאץ': אף אחד לא ידע עד רגע המשחה מה ישחו בו. העלינו בגורל את הסגנונות והמרחקים בהם מתחרים, מה שיצר עניין רב והתרגשות אצל השחיינים. בתחרות לא נמדדו זמנים, רק המיקום שינה לצורך נקודות ממקום ראשון עד מקום שישי. בסיום התחרות נוצרה בעיה – לבן ואדום עמדו יחד על 61 נקודות. בשובר שוויון ניצחה בנגיעה הקבוצה הלבנה והשמחה הייתה גדולה.

חשוב לציין שבזמן התחרות נשמרו כל חוקי התו הסגול. השחיינים ישבו על הדשא בריחוק אחד מהשני, בבריכה נמצאו כל אותה עת רק השחיינים שהתחרו. השחיינים התחברו מאד לפורמט התחרות, וכמו כל שנה שחו היטב, עודדו אחד את השני ונרתמו למען הקבוצה. משפחת אבני הגיעה וסיפרה לשחיינים הצעירים, שרובם נולדו לאחר מותה של תלתן, קצת על הילדה שנשארה ילדה. מקווים להמשיך לזכור את תלתן בדרך של קבוצתיות, ספורט וכיף. כמו שהיא הייתה רוצה שיזכרו אותה.

כתבות נוספות

כשהמציאות מתערבבת בעבר

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה במודיעין, שיצויין בעוד פחות משבועיים, יכללו הפעם גם אירועים המוקדשים להנצחת ה-7 באוקטובר והמלחמה בעזה

מדורגים גבוה

תושבי מודיעין מדורגים במקום ה-2 בארץ בדירוג האשראי שלהם, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו. במקום הראשון – גבעתיים

מדורגים גבוה

תושבי מודיעין מדורגים במקום ה-2 בארץ בדירוג האשראי שלהם, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו. במקום הראשון – גבעתיים

המשך קריאה »