חוזר לתיקונים

יהודה גולן
2036-08-11 02:47:00
2036-08-11 02:47:00

שבוע לאחר הדיון הסוער בו תקף ביבס את התכנית להקמת מחלף שילת, קבעה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כי מסוף התחבורה הציבורית המתוכנן בצומת שילת יוקטן, אולם המחלף יישאר בגודלו הנוכחי למרות ההתנגדויות

(צילום: מתוך התכנית)

שבוע לאחר הדיון הסוער בעניין התכנית להקמת מחלף שילת, בה תקף ראש עיריית מודיעין בחריפות את גורמי התכנון כפי שפרסמנו כאן, החליטה ועדת התכנון ובנייה המחוזית להחזיר את התכנית אל שולחן השרטוט.

כזכור, במהלך הדיון בשבוע שעבר תקף ביבס בחריפות את גורמי התכנון ואמר: "השתגעתם לגמרי? אין לכם מושג בתחבורה". ביבס ומהנדס העיר צחי כץ, מחו על גודלו ומיקומו של המחלף המתוכנן, ועל העובדה כי הוא "יזלוג" לתוך העיר עד לצומת המזרקה ובית הדיור המוגן בכניסה למודיעין. גם ראש מועצת חבל מודיעין, שמעון סוסן, מחה באותה ישיבה על הפגיעה בשטחי המסחר השייכים למושב שילת, בהם אזור תחנת הדלק וחנות הפרחים פלורוז, שיימחקו כליל בעקבות התכנון להקים באזור מסוף תחבורה ציבורית גדולץ

בהחלטת הוועדה המחוזית השבוע נכתב כי "לאחר ששמעה את עמדת יזמי התוכנית, המועצות והרשויות הרלוונטיות, סבורה הועדה כי החלופה שהוצגה בדיון על כל מרכיביה תואמת לתמ"א 42 ונותנת מענה לצרכים התחבורתיים הנדרשים. יחד עם זאת ולאור הדברים שנשמעו בפניה, מבקשת הועדה כי בתוך 60 יום תוצג בפניה חלופה המצמצמת את שטח המתנ"ח (מרכז התחבורה והחניה. י"ג) ומסיטה את מעגל התנועה כך שלא יפגע בעסקים הקיימים ככול שניתן. בפרק זמן זה יתאפשר לנציגי נת"י (נתיבי תחבורה לישראל. י"ג) והרשויות המקומיות לערוך תיאום נוסף".

אם כן, כפי שניתן להבין מהחלטת הוועדה המחוזית הבשורה הטובה היא שהפגיעה המתוכננת באזור המשתלות והמסחר של מושב שילת מצפון למחלף המתכונן תהיה קטנה יותר מכפי שהוצג בתכנית המקורית, כאשר מלבד הקטנת שטח מסוף התחבורה יוזז גם הכביש הפונה מצומת שילת לכיוון תל אביב.

הבשורה הרעה, במיוחד עבור תושבי מודיעין, היא שהוועדה קבעה למעשה כי גודלו של המחלף, כפי שתוכנן במקור, מתאים לצרכי העיר. בכך למעשה מחליטה הוועדה שלא לקבל את התנגדות עיריית מודיעין, כאשר כזכור ביבס כינה את המחלף "הצ'ק פוסט של מודיעין" ומהנדס העיר אמר כין צורך במחלף בסדר גודל כזה. בעקבות כך סביר להניח כי בחודשים הקרובים נצפה בהסלמת ההתנגשות בין עיריית מודיעין לבין גורמי התכנון, בניסיון להקטין את המחלף.

בין המתנגדים לתכנית היו גם אנשי עמותת "תושבים משפיעים במודיעין", כאשר יו"ר העמותה, גדעון בכר, אמר השבוע: "אנחנו תומכים בהתנגדות ראש העיר למחלף הענק כפי שהוא מוצע, וחושבים שניתן לענות על צרכי העיר במחלף צנוע בהרבה. המחלף הענק המוצע יגרום סבל רב לתושבי העיר ופגיעה בלתי מתקבלת על הדעת בבריאותם ובאיכות חייהם, פגיעה שתימשך עשרות שנים. ליבנו עם תושבי שכונת הכרמים, הפרחים, אנשי מושב שילת ועוד, שיאכלו תרתי משמע כמויות אדירות של אבק מסכן חיים במשך שנים, ולאחר מכן את כל זיהום האוויר והרעש מהמחלף המטורף הזה שיביא יותר תנועה לאזור, תנועה שתיעצר במחסום מכבים ותיצור פקק תנועה ארוך על כביש 443 וסיוט תחבורתי ממדרגה ראשונה".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »