(new)ויקטורי
שילוב חווית משתמש בעיצוב האתר שלכם – מדוע זה כל כך חשוב ואיך עושים את זה?

שילוב חווית משתמש בעיצוב האתר שלכם – מדוע זה כל כך חשוב ואיך עושים את זה?

חברה מקצועית שמתמחה בתחום תגדיל את הסיכויים לכך שהגולשים שיכנסו אל האתר יבצעו את הפעולות המבוקשות

(צילום: Freepik)

חווית המשתמש משפיעה מאד על קידום אורגני בעיקר משלושה מרכיבים, מרכיבים אלו הינם: המראה של האתר שחשוב שהוא יהיה נעים לעין, התחושה של המשתמש כאשר הוא גולש באתר והשימושיות של האתר – כלומר האופן שבו ניתן לתפעל אותו. המטרה היא כמובן שהתפעול יהיה פשוט וקל.

כמו כן, חשוב שהאתר יהיה אמין ולא יטעה את המשתמש ושהמידע שמופיע באתר יותאם לאופן שבו המשתמש חושב ופועל באתר.

כדי שהתחושה של המשתמש תהיה חיובית ותוביל לכך שהמשתמש יימצא באתר ולא יברח ממנו אל אתר אחר ואף יבצע רכישות, חשוב מאוד להקפיד על חווית משתמש טובה. כדי לעשות זאת יש לבצע פעולות שונות.

מספר פעולות שחשוב לבצע כדי לייצר חווית משתמש טובה

כפי שצוין – כדי לייצר חווית משתמש טובה חשוב לבצע פעולות שונות. להלן מספר פעולות חיוניות שיש לבצע כדי לייצר חווית משתמש טובה:

1. להכיר את המשתמש – לפני שמתחילים לעצב את חווית המשתמש, יש להגדיר את המשתמש (קהל יעד). הגולש באתר יכול להיות למשל: בעל עסק, גבר, אשה, אדם שמתגורר בעיר, אדם שמתגורר בכפר – ובמילים אחרות: יש לייצר מעין תמונה של האדם שעומד בפני האתר ולהבין מהם הצרכים שלו וכיצד ניתן לספק להם מענה. כמובן שיכולים להיות לאתר מגוון משתמשים ושיש להתאים את האתר לכולם.

2. לרדת אל הפרטים הקטנים לאט לאט – רצוי להתחיל בהכנת תרשים של הפעולות הבסיסיות שיתבצעו על ידי הגולשים באתר. לאחר שיוצרים את התרשים הכללי ניתן להתחיל לרדת לפרטים הקטנים יותר, פרטים אלו יכולים להיות למשל: המסכים שהגולש רואה והאלמנטים השונים.

3. בחירת שפה – יש להתאים את השפה למאפיינים של המשתמש. במידה שמדובר על אתר שפונה אל גופים רשמיים, יש להשתמש בלשון גבוהה. בניגוד לכך - כאשר פונים אל קהל שאינו גוף רשמי, רצוי לכתוב בגובה העיניים. חשוב מאוד לכתוב באופן ברור ולהימנע מהתחמדות יתר - דבר שעלול לעורר את התגובה ההפוכה מהתגובה הרצויה ולהרחיק את המשתמשים.

4. צבעים– יש לבחור את צבעי האתר בחוכמה. יש לוודא שהצבעים לא יפריעו למשתמש ולא יסיחו את דעתו מהתכנים החשובים.

5. להבין את המשתמש – אין לצפות לכך שהמשתמש ידע כיצד לבצע את כל הפעולות ויש לספק הסברים ברורים ומדויקים. מתן תשובות מבעוד מועד יקלו על המשתמש, יפחיתו חששות ויעלו את הסיכויים לכך שהוא יבצע את הפעולות הרצויות. כמו כן, יש להיזהר עם הדרישות ולא לדרוש מהמשתמש לבצע פעולות שאין בהן צורך, פעולות לא הגיוניות עשויות לפגוע במטרה ולגרום לכך שהמשתמשים יעזבו את האתר.

6. טפסים ברורים – במידה שהאתר מכיל טפסים, יש לכתוב אותם באופן ברור, לבנות אותם בצורה נכונה ולמקם אותם במקום נכון. עריכת אופטימיזציה לטפסים יכולה להגדיל את מספר הלידים בצורה משמעותית.

7. מהירות – בעולם בו הסבלנות היא מצר יקר, חשוב לשים דגש מרכזי על המהירות. לגולשים אין סבלנות להמתין עד שהאתר נטען ולכן יש לוודא שהוא עולה במהירות, אחרת הם עלולים לנטוש אותו.

8. התאמה למסכים – חשוב להתאים את אתר למסכים שונים, במידה שהאתר לא מותאם למשל למובייל ונראה בו עמוס ולא ברור, הגולשים לא יכנסו אליו יותר.

9. עדכון באופן מתמיד – חשוב מאוד להיות קשובים לפידבקים של המשתמשים ולערוך שינויים בהתאם לצורך. יחד עם זאת, יש להיזהר ולא לערוך שינויים גדולים מדי משום שבכל זאת, המשתמשים כבר התרגלו לאופן ההתנהלות באתר. שינוי משמעותי עלול לעורר בלבול ואף נטישה של האתר.

עולם מהיר וחסר סבלנות דורש חווית משתמש טובה

חווית משתמש טובה תתאים להרגלי הגלישה של קהל היעד של האתר, כך שהמשתמשים יקבלו מענה מלא לצרכיהם, בין אם מדובר על צרכים מודעים ובין אם מדובר על צרכים שאינם מודעים.

חווית המשתמש מושפעת ממאפייני השימוש בממשק אך גם מגישות שיווק, מידע, טכנולוגיה, עיצוב ורגשות, לכן, כאשר מעצבים אתר יש להתחשב בכל האלמנטים הללו.

חווית משתמש טובה היא חלק בלתי נפרד מהצלחתו של האתר, הצרכנים של ימינו אינם סבלניים והם מעוניינים למצוא את מבוקשם ולבצע רכישות במהירות ובאופן שיהיה להם הכי נוח שניתן. במידה שהפתרון לא יהיה יעיל, פשוט, נוח ומידי, עשויים המשתמשים לנטוש את האתר ולפנות אל מתחריו. חווית משתמש טובה תעודד את הגולשים להיכנס לאתר, לבחון אותו ולבצע פעולות שונות, הדבר יגדיל את הסיכוי לכך שהגולשים ירכשו מוצרים מהאתר.

בחירת חברה שמתמחה ביצירת חווית משתמש טובה

במידה שאתם מעוניינים לשלב חווית משתמש טובה בעיצוב האתר שלכם, חשוב שתפנו אל חברה שמתמחה בתחום ומקפידה לעבוד באופן מסודר ולבצע את כל הפעולות הנדרשות להפיכת חווית משתמש לטובה.

חברה מקצועית שמתמחה בתחום תגדיל את הסיכויים לכך שהגולשים שיכנסו אל האתר יבצעו את הפעולות המבוקשות, כתוצאה מכך עשויה גם כמות המכירות לעלות בצורה משמעותית.

(new)בשר בכפר, מוזל בכפר 26.8.20