(new)ויקטורי
כל מה שצריך לדעת על פירות יבשים והיתרונות הבריאותיים שלהם

כל מה שצריך לדעת על פירות יבשים והיתרונות הבריאותיים שלהם

כמו כל נשנוש, את הפירות כדאי לאכול במידה, אבל כאשר הם מהווים תחליף לקינוח או לחטיף מתוק, מדובר ברווח נקי

(צילום: יח"צ)

המודעות למזון בריא ולשמירה על המשקל הולכת ועולה עם השנים, אבל החשק לנשנש משהו בין הארוחות נשאר כמו שהיה. גם אלו שמקפידים על התזונה שלהם, דואגים לאכול כמה שיותר טבעי ולא מעובד, ולשלב את התזונה הבריאה עם שגרת אימונים, חווים את התחושה הזאת. בין אם מדובר בקינוח לארוחה כדי לסגור את הפינה או בנשנוש ליד הקפה, לפעמים פשוט מתחשק משהו מתוק. אז מה עושים?

פירות יבשים - הפתרון הבריא

כשאנחנו חושבים על פירות יבשים, הקונוטציה הראשונה היא כנראה של סדר ט"ו בשבט. אבל פירות יבשים כמו תמרים, משמשים, צימוקים ועוד, זמינים לנו לאורך כל השנה, והם יכולים להוות תחליף בריא ומזין לחטיפים מתוקים ומשמינים.

תרומתם לבריאות נעוצה בוויטמינים ובמינרלים שבתוכם. פירות יבשים ללא סוכר יכולים להיות מקור מצוין לאשלגן, סידן, מגנזיום, ברזל וסיבים תזונתיים.

כמו כל נשנוש, את הפירות כדאי לאכול במידה, אבל כאשר הם מהווים תחליף לקינוח או לחטיף מתוק, מדובר ברווח נקי: אתם גם מספקים את הצורך העז במתוק וגם מספקים לגוף הזנה טובה דרך צריכה של פירות יבשים בריאים.

סגולות של פירות יבשים

לפירות יבשים שונים יש סגולות שונות. צימוקים, לדוגמה, עשירים באשלגן, המסייע לשמירה על לחץ דם תקין ולתפקוד הלב. צימוקים מכילים גם ברזל, שמסייע להובלה של החמצן בגוף, ואשר צריכתו הכרחית כדי למנוע אנמיה. תאנים מיובשות, הנקראות גם דבלים, מכילות כמות גבוהה יחסית של סידן, ההכרחי לבנייה של העצמות ולשמירה עליהן. הסידן חשוב גם כדי לשמור על פעילות תקינה של מערכת העצבים. בנוסף, תאנים מיובשות הן בעלות מאפיינים תזונתיים המסייעים לפעולת מערכת העיכול ולמניעת עצירות. גם שזיפים מיובשים ידועים בסגולותיהם הקשורות לתפקוד מערכת העיכול, והם מסייעים למניעת עצירות. בנוסף, שזיפים מיובשים מכילים אשלגן בכמות גבוהה.

לא רק חרובים וצימוקים - פירות יבשים מיוחדים

בעבר, המושג פירות יבשים התחבר ישר לפירות הקלאסיים: חרובים, צימוקים, משמשים ועוד. כיום ניתן למצוא בחנויות המתמחות בתחום, פירות יבשים מסוגים שונים, בעלי טעמים ייחודיים ויתרונות בריאותיים שונים. פירות כמו מנגו, פסיפלורה, תותים ודובדבנים יכולים לעבור ייבוש, וניתן לשלב אותם בהכנה של עוגות, בגרנולה, כתוספת ליוגורט, או לאכול אותם כחטיף טעים ובריא בפני עצמם. 

פירות יבשים קונים רק אצל המומחים

הערכים התזונתיים של פירות יבשים תלויים באופן ההכנה שלהם. לכן, כשרוכשים פירות יבשים כדאי לעשות זאת דרך משווקים מנוסים, שיודעים לבחור את המוצרים הכי טובים עבורכם. סולימה חנות פירות יבשים היא חנות המתמחה בשיווק של פירות יבשים קלאסיים לצד פירות יבשים אקזוטיים, באיכות הגבוהה ביותר. בסולימה מבטיחים שירות ללא תחרות, תוך שמירה על סטנדרטים של אחסון והובלה, השומרים על איכות המוצר מהיצרן ללקוח.

(new)שלומי תבלינים 18.5.20