השלב הבא של הרכבת במודיעין יצא לדרך

ערן קמינסקי
2036-12-08 01:08:00
2036-12-08 01:08:00

עיריית מודיעין והנהלת רכבת ישראל סיכמו על סלילת מסילת המשך מתחנת מודיעין מרכז לכיוון הפארק הטכנולוגי, שם תיבנה תחנה חדשה • בנוסף: העבודות להקמת 'קשת מודיעין' יסתיימו בספטמבר 2021

(צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל)

עיריית מודיעין ורכבת ישראל סיכמו על סלילת המשך למסילת הרכבת בעיר, מתחנת מודיעין מרכז ועד לתחנה החדשה שתוקם בקצה שדרות עמק האלה ופאתי הפארק הטכנולוגי.

את ההודעה מסר ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, במהלך ישיבת המועצה האחרונה בשבוע שעבר, כאשר לדברי ביבס מדובר על פרויקט בעלות של כ-200 מיליון שקל. כבר בשנת 2016 פרסמנו במודיעין  NEWS על הכוונה להקים תחנת רכבת חדשה, שלישית בעיר, כחלק ממתחם שקיבל את הכינוי "מנהטן הקטנה". על פי התכנון האזור החדש, בו ייבנו שכונות חדשות במסגרת שלב ב' של תכנית המתאר של העיר, יכלול רשת רחובות צפופה במתכונת "שתי וערב", בסגנון שדרות מקבילות ורחובות ניצבים להם, בדומה לרשת הרחובות של מנהטן בניו יורק. לב המתחם החדש יהיה באורך של קילומטר אחד לאורך השדרה המרכזית, וברוחב של כמה מאות מטרים ברחובות הניצבים. במקום ייבנו בנייני משרדים, מסחר ותעסוקה, כולל מסעדות, בתי קפה, קניונים, וכל מאפיינים אחרים של מע"ר כפי שאנחנו מכירים היום.

חיבורו של המתחם אל מרכז העיר נוכחי ייעשה באמצעות הארכת קו הרכבת הקיים מתחנת מודיעין מרכז עד לאזור הפארק הטכנולוגי, באורך של כחמישה קילומטרים, כאשר מקטע המסילה החדש יהיה ברובו תת קרקעי ויעבור לאורך שדרות החשמונאים והמע"ר הקיים, ומשם יפנה שמאלה בקשת רחבה מתחת לשדרות עמק בית שאן. משם, לאורך השדרה ומתחת לאדמה, תמשיך המסילה עד לפארק הטכנולוגי. עוד מסר ביבס כי בשלב זה כבר החל קידום הפרויקט לאורך החלק שבין תחנת מודיעין מרכז לבין אזור מוזיאון המורשת בקצה הצפוני של המע"ר.

עוד בגזרת הרכבת חנכו בשבוע שעבר בכירי העירייה ורכבת ישראל את החניון והגשר החדשים שהוקמו במרכז עינב לטובת הבאים לתחנת פאתי מודיעין. שדרוגה של תחנת פאתי מודיעין הוא חלק משני פרויקטים נרחבים שמבוצעים כעת – קשת מודיעין וסלילת קו הרכבת לאורך כביש 431 לראשון לציון.

בישיבת המועצה עידכן ביבס כי פרויקט קשת מודיעין, שיחבר אותנו אל הקו המהיר לירושלים, צפוי להסתיים בספטמבר 2021. כזכור, במסגרת הפרויקט מוקמת מסילה כפולה ומחושמלת באורך כולל של כ-5.2 ק"מ. הקמת שלושה גשרים באורך כולל של כ-650 מטרים, וביצוע השדרוג והרחבה של תחנת פאתי מודיעין, שכלל הוספת שני רציפים, הרחבה ושיפור המעבר התת קרקעי בין הרציפים, החלפת כל הריצוף בתחנה, שדרוג התאורה והקמת החניון החדש, שמכיל כ-700 מקומות חנייה.

פרויקט מסילת 431, שהעבודות לסלילתו צפויות להסתיים בעוד כשנתיים, יחבר את תחנות מודיעין ממזרח אל תחנת ראשל"צ משה דיין ממערב, באמצעות 30 ק"מ של מסילה כפולה ומחושמלת לאורך תוואי כביש 431. הפרויקט כולל גשרים ומנהרות לצד הקמת תחנות נוסעים חדשות ושדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים.

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר, אמר בשבוע שעבר: "כעיר צומחת המושכת אליה אוכלוסייה ומרכזי מסחר ותעסוקה, תהפוך בשנים הקרובות העיר מודיעין לצומת רכבתית חשובה, עם חיבורן של תחנות מודיעין לקו המהיר לירושלים באמצעות קשת מודיעין, ולאחר מכן חיבורה למסילת 431".

חיים ביבס הוסיף: "אנו חונכים היום שלב נוסף בשני פרויקטים משמעותיים מאוד עבור עירנו לשדרוג איכות חייהם של התושבים ולהצמחת העיר, כעיר מרכזית בארץ המחוברת לערים גדולות ומגדילה בכך מקומות תעסוקה, בילוי פנאי ומגורים".

 

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »