חצי שנה הספיקה לה

יהודה גולן
2014-05-11 01:00:00
2014-05-11 01:00:00

עדנה בן שלום, מספר 2 בסיעת ים המרכיבה את ועד רובע מכבים-רעות הודיעה על התפטרותה מחברות בוועד, חצי שנה בלבד לאחר הבחירות והרכבת הוועד החדש. בן שלום, אדריכלית שקיבלה את תיק התיכנון והבניה, פירסמה הודעה בפייסבוק שמסבירה את מניעיה להתפטרות:

לפני מספר חודשים, בצעד די ספונטני, החלטתי להיענות לפנייתו של ראש העיר ולהצטרף לסיעתו בהתמודדות לוועד הרובע (הייתי מס 2 ברשימה). היכרותי עם ראש העיר באופן אישי היתה קצרה למדי והיא היתה סביב מיילים ופגישות בודדות, בהם פרסתי את חזוני ותפיסת עולמי בנוגע לרובע בפרט ובנוגע לעיר בכלל. התרשמותי ממנו כאדם פרגמטי, קשוב ופתוח, ללא גינוני כבוד מיותרים. בקיצור מצא חן בעיני!

חשבתי לתומי שמאחר ואני מצטרפת לסיעתו של ראש העיר, תהיה דרכי קלה יותר להוביל שינוי בנעשה ברובע. את החזון וההצעות לשינוי פרסתי לאורך כל מסע הבחירות, מולכם – ציבור הבוחרים וכמובן מול חבריי לסיעה, השקעתי את כל זמני ומרצי במסע הבחירות הקצר ומי שמכיר אותי, יודע עד כמה החלק הזה היה שנוא עלי! ובאופן יחסי הצלחנו.

אז התחילה העבודה האמיתית, או יותר נכון, לא התחילה. עברו מספר שבועות עד שמונינו לועד, עד שחולקו תפקידים… אני רוצה לציין בחיוב שכבר מתחילת העבודה היה שיתוף והבנה בין שתי הסיעות ובאמת די מהר לא ניתן היה להבחין מי ומי מאיזו סיעה. בשלב הזה שיתפתי כמובן את כל חברי הוועד בחזון שלי והפצתי אותו כתוב בין החברים. אבל עד מהרה ראיתי שאני בדעת מיעוט צורם!!! דיעותי בעיקר בנושא החזותי, תכנון ובניה, שיפוצים ושדרוגים של הקיים, שיתוף התושבים דרך המיילים וכו' הושתקו ולא מומשו וטורפדו אצל הגורמים המבצעים בעיריה. גם כשביקשתי זכות דיבור בצורה מסודרת באספות הוועד לא הותירו לי זמן לדבר בצורה סדורה ונאלצתי להתפרץ לדברים של אחרים.

מה שהגדיש את הסאה היה גן בלטמן בטבורו של שלב א. "ציפור נפשי" היתה פינת חמד מדהימה, שבה שיחקו בנותי יחד עם דור שלם במכבים. היתה ואיננה עוד! נהפכה לעוד גן שעשועים סינטטי ללא שום חן ומעוף. כאן כבר אינני יכולה לומר שלא הייתי שותפה. הייתי גם הייתי. כתבתי, נפגשתי, הסברתי ולבסוף אף צעקתי, אך כלום לא נעשה כפי שסוכם ובעצם בשום שלב לא ראיתי סיכום דיון האומר מה הובן, מה הוסכם ומה יהיה.

החלטתי שאינני יכולה להמשיך ולהיות שותפה להשלמתו של ועד הרובע אל מול החלטות שגויות של פקידי עיריה שאמורים לבצע מה שהם מסכמים. מהזווית הזו מתבהרות לי הרבה החלטות חלמאיות שהתבצעו בוועד הקודם כמו למשל "מונומנט הכיכר", "שיפוץ" מכבי צעיר לפני כשנתיים, שאין לו זכר היום ולא בגלל ונדליזם של החניכים. פארק כלבים מיותם ומיותר ועוד ועוד. ועל כל זאת עלינו "להוקיר תודה לעיריה" כדברי מחזיק תיק הרובע.
החלטתי להתפטר ולפנות את מקומי לבא בתור ברשימה ולאפשר לוועד הרובע לפעול "בהרמוניה ותמימות דעים" בלעדי. אני מקווה שאתם תושבי הרובע תהיו מרוצים מתפקודו של הוועד המכהן.

מהעיריה נמסר בתגובה: "העירייה תוסיף לקדם ולפתח את העיר בכלל ואת מכבים רעות בפרט וזאת בשיתוף פעולה הדוק בין כל אגפי העירייה לבין מינהלת הרובע וועד הרובע".

(צילום: עמוד הפייסבוק של בן שלום)

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »