תואר ראשון כבר בתיכון

איילת לוין
2014-12-02 00:00:00
2014-12-02 00:00:00

מרבית התלמידים מסיימים את לימודי התיכון, מתגייסים לצבא ורק אחר כך מתחילים לעבוד על התואר האקדמי שלהם. תלמידים מישיבת בני עקיבא לפיד מודיעין בחרו דווקא במסלול אחר, בתכנית ייחודית הפועלת בישיבה התיכונית "לפיד מודיעין".

שם התכנית הוא "פרויקט אקדמיה". תלמידים מכיתה י' עד י"ב עושים את התואר הראשון שלהם דרך האוניברסיטה הפתוחה, במקצוע בו בחרו. לפרויקט הזה, גויס גם הצבא, ותלמיד שירצה ויוכל להשתתף בפרויקט יקבל דחייה של שנה לשירותו הצבאי. כך יתחיל התלמיד את התואר בכיתה י' ויקבל את התואר שנה לאחר שסיים את לימודי התיכון.

התכנית, שהחלה כבר בשנה שעברה, היא תכנית אינטנסיבית ביותר ומתקבלים אליה רק תלמידים שהוכיחו יכולות לימודיות גבוהות. והם יכולים לבחור את התחום אתו הם ילמדו, מתמטיקה, מזרחנות, פיזיקה או היסטוריה. כל אחד לפי רצונו. מטרת התכנית היא לתת מענה לתלמידים מצטיינים שלא יכולים לקחת עוד מגמות. בנוסף, חלק מהקורסים שלוקחים יכולים להיחשב במקום בחינת הבגרות".

ישיבת בני עקיבא לפיד מודיעין החליטה לתמוך בפרויקט ולקדמו. בתחילת השנה הם ביצעו איתור לתלמידים שאולי יהיו מעוניינים לעשות את התואר, ולאורך כל השנה תומכים באותם תלמידים. כיום יש 14 תלמידים שלוקחים חלק בפרויקט. כאשר תלמידים אלה גם מקבלים גב תומך ממורי הישיבה כדי שיוכלו להגיע ליעדם האקדמאי. מנהל הישיבה הרב שמואל רוזנבלום: "הרעיון הוא להריץ את התלמידים פה למצוינות. מי שמוכן הישיבה תיתן לו את כל מה שהוא רוצה, על מנת שיגיע רחוק". המנהל הפדגוגי צבי לוסטיג: "הפרויקט מיועד לתלמידים אוהבי למידה, מכווני מטרה ומפוקסים. התלמידים בונים לעצמם תכנית לימודים והם צריכים לעמוד בה. התכנית מיועדת גם לכאלה שרוצים להגיע לצבא עם תואר ולהמשיך שם בתחום. בנוסף, התואר מסובסד על ידי משרד החינוך ומי שזכאי אף יכול להגיש בקשה למלגה".

 (צילום ארכיון)

כתבות נוספות