לפולין, ולא למחנות

ערן קמינסקי
2035-10-03 02:29:00
2035-10-03 02:29:00

נבחרת תלמידים מבית הספר עירוני ה' תצא באפריל לגמר תחרות בינלאומית בפולין, זאת לאחר שזכתה במקום השני בתחרות של התוכנית DI.

 DIהינו ארגון בינלאומי, שמרכזו בארצות הברית, הדוגל ב"תהליך היצירתי" המתחיל בדמיון ומגיע עד לשלב ההמצאה. מטרת התוכנית היא פיתוח יצירתיות ויישום מיומנויות המאה ה-21, בדגש על מיומנויות של חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, תקשורת, עבודת צוות וכישורי יזמות. התוכנית מעודדת תלמידים לבצע אתגרים, תוך שילוב תכנים מהתחומים: מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה. השנה עסקה התחרות בדרכי ההסוואה הרבות בהן משתמשים יצורים חיים בטבע. כל קבוצה הייתה צריכה לחקור בעל חיים אחד ולהדגים את התוצאות בצורה יצירתית, תוך עמידה בדרישות הנושאים המדעיים. תכנית זו פועלת במתכונת של התנדבות מלאה של כל המורים ובעלי התפקידים הלוקחים בה חלק, כאשר השנה זו הפעם הראשונה שהיא נערכת במתכונת ארצית.

כחלק מההיערכות לתחרות זו הוקמו בבית ספר עירוני ה' שתי קבוצות, משכבות ז'- ח', שלקחו חלק בפרויקט זה. שתי הקבוצות הונחו על ידי רכז שכבת ז', רן לבינסקי. כל אחת מהן חקרה את נושא ההסוואה של בעלי חיים. קבוצת Kawaiiminaty בחרה בדוב הקוטב וקבוצת 7up ideas בחרה בדג האבנון. כל קבוצה בנתה תסריט, עבדה על הצגתו ובנתה בעצמה את כל התפאורה והתלבושות להצגה. שיא העלילה הוא כשהתלמידים צריכים ליישם את שיטת ההסוואה על ידי אביזר או תפאורה. העיקרון החשוב בתוכנית הוא עיקרון אי ההתערבות. המדריך וההורים שעוזרים לקבוצה אינם עושים את העבודה במקום התלמידים, והם מצידם מבטיחים כי לא יעזרו באחרים פרט לחברי הקבוצה.

בשבוע שעבר התקיימה התחרות בפתח תקווה, כאשר הנבחרות של עירוני ה' התחרו מול 12 קבוצות מבתי ספר שונים ברחבי הארץ. קבוצת 7up ideas זכתה במקום השני, ולכן הם צפויים לעלות לגמר האירופאי שיתקיים בפולין בחודש אפריל. הנבחרות הזוכות בגמר האירופי יעפילו לגמר הגדול שיתקיים בארצות הברית בחודש מאי הקרוב.

.  בתמונה קבוצת 7up ideas בעירוני ה'. מקום שני בתחרות הארצית. צילום דובר העיריה

כתבות נוספות