פרס החינוך הארצי לתיכון מו"ר

ערן קמינסקי

ועדת פרס החינוך הארצית של משרד החינוך עדכנה שבוע שעבר את מינהל החינוך ואת הנהלת תיכון מו"ר כי בית הספר זכה בפרס החינוך הארצי – הפרס היוקרתי ביותר הניתן על ידי משרד החינוך.  בית הספר יקבל תעודה ופרס כספי.

ההחלטה התקבלה לאחר מספר חודשים בהם נבחן בית הספר במספר אופנים ובהם ביקור של ועדת הפרס. במהלך הביקור למדו חברי הוועדה על הפרויקטים והעשייה החינוכית המגוונת הנעשית בבית הספר.

לפרס החינוך קריטריונים ברורים על פיהם מוענק פרס החינוך לבית ספר. בין השאר על בית הספר לפעול באופנים מגוונים לקידום תהליכי הוראה-למידה והערכה ולפיתוח סביבת למידה אשר יובילו ללמידה משמעותית, להבנה מעמיקה, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, להישגיות, לחדשנות, ליצירתיות ולמצוינות. הוא צריך לתת מענה לצרכים שונים של תלמידים, ולפעול להכלה, ולקדם ולטפח תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וייחודיים וכן למניעת נשירה.

דגש נוסף הניתן בקריטריונים לזכייה בפרס הוא קיומו של אקלים בית ספרי המעודד אכפתיות וכבוד הדדי, לקיחת אחריות, מניעת התנהגויות עתירות סיכון, מעורבות בחיי בית הספר והקהילה, שמירה על איכות הסביבה, שמירה על זכויות האדם לשוויון, סובלנות ודו-קיום.

הוועדה התרשמה כי ערכים של למידה, הישגיות, חדשנות, יצירתיות ומצוינות היו למעשה אבני הדרך של הפדגוגיה הבית ספרית הנשזרת בתכנית הערכית, חברתית ייעוצית והינם בבסיס החזון הבית ספרי. כמו כן בחלק גדול מתחומי הדעת  בית הספר מקדם עבודות חקר משמעותיות, החל מחקר של "אני ומשפחתי", דרך "חקר מדעי" ועד חקר של "תיעוד והנצחת ניצולי שואה" כחלק מלימודי ההיסטוריה והחינוך החברתי הערכי לקראת המסע לפולין.

בין התכניות והפעילויות שבית הספר הציג לוועדה של משרד החינוך היו הטמעת הלמידה המשמעותית מכיתה ז' ועד י"ב. תכניות ייחודיות המקדמות תהליכי הוראה למידה והערכה, תכניות רב תחומיות המשלבות מספר מקצועות דעת ויצירה של פדגוגיה אחרת ואירועים פדגוגים משמעותיים ("אירועי שיא") המאפשרים שילוב של הערכה חלופית והבניית ידע.  

הוועדה התרשמה מההשתלמות המוסדית הנעשית למורי ביה"ס ומאפשרת מסגרת של למידה, ליווי והערכה במהלך השנה. בשנים האחרונות נבנתה השתלמות ייעודית המותאמת לצרכי בית הספר ויעדי המשרד, המהווה במה ללמידת עמיתים ושימור ידע אירגוני.

בית הספר גם נתונים מרשימים המעידים על אקלים חינוכי חיובי השורר בו ובתחושת המוגנות. וכן דוגל בשותפות ושקיפות ומתנהל עם הנהגת הורים פעילה ותומכת וכן תנועות נוער פעילות המשמעותיות בתוך בית הספר.

פרס שלישי למודיעין

בעירייה ציינו השבוע כי זו השנה השלישית ברציפות בה זוכים בתי ספר מהעיר בפרס היוקרתי הזה. לפני שנתיים הוכרז תיכון עירוני ב' ע"ש יצחק רבין כזוכה בפרס החינוך הארצי ובשנה שעברה זכו תיכון יחד ובית הספר לחינוך מיוחד "גוונים", לקבל את התואר המכובד. בעירייה הזכירו כי בעבר היותר רחוק זכה בית הספר היסודי "אופק" בפרס ובשנת 2007 זכתה העיר עצמה בפרס היוקרתי.

ראש העיריה חיים ביבס: "בני הנוער שלנו ובתי הספר בעיר הם עיקר גאוותנו. מינהל החינוך פועל על פי תכנית רב-שנתית. אנחנו שמחים מאוד ששוב קיבלנו חיזוק חיובי על איכותה של מערכת החינוך העירונית כאשר בפעם השלישית ברציפות זוכה בית ספר מהעיר בפרס היוקרתי ביותר האפשרי. תיכון מכבים רעות, שהוא התיכון הוותיק בעיר, מקפיד להוות אות ומופת לבתי הספר בעיר ובכלל ועובד למען התלמידים והקהילה. ברצוני להודות מנהלת בית הספר, צוות המורים, הנהגת ההורים וכמובן לתלמידים עצמם על העבודה הקשה. הפרס הזה בזכות העבודה שלכם והוא מגיע לכם".

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק החינוך במועצה: "בית הספר העל יסודי מו"ר הוא דוגמה לעבודה מקצועית וחברתית, והזכייה בפרס חשוב זה רק מאששת את שאנו יודעים. בית הספר יוזם ולוקח חלק בפרויקטים שמצעידים את תלמידיו קדימה. אין ספק שעמדה של יוזמה והובלה תוך שיתוף פעולה עם הורי בית הספר ניתן להגיע להישג המכובד שכולנו גאים בו. קבלת הפרס היא גם הכרה בהישגים אך במקביל מטילה אחריות להמשך תהליך מבורך זה".

בתיה שוכן-אורבוך, ראש מינהל החינוך: "אנו שמחים וגאים על זכיית בית הספר מו"ר בפרס החינוך הארצי. בית הספר בניהולה של גלית בר-אל ראוי לפרס זה בזכות עבודת הצוות המרשימה, ובעיקר יישום מקצועי ומוצלח של פדגוגיה שבבסיסה מעניקה מענה לכל פרט וביחד בונה חברה וקהילה אחת. בית הספר מו"ר נחשב לאחד מבתי הספר המצוינים בארץ זה יותר משני עשורים, וממשיך לשקוד ולעשות במטרה להשתפר עוד, לצמוח ולהצמיח. על כל אלה ראוי בית ספר מו"ר לקבל את הפרס".

בתמונה: תיכון מו"ר. הוועדה התרשמה מערכים של למידה, הישגיות, חדשנות, יצירתיות ומצוינות​ (צילום דוברות העיריה)

 

כתבות נוספות

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

המשך קריאה »