"אנחנו חנונים, לא מחפשים צרות"

ערן קמינסקי

הממשלה אישרה השבוע את מתווה הגז המתוקן ובמקביל נמשך גם המאבק החברתי נגד ההסכם המתגבש. בין הפעילים הבולטים במטה המאבק נמצאים גם כמה תושבי מודיעין והאזור, כשאחד מהם  – עורך הדין גונן בן יצחק, נעצר השבוע לאחר שהפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים.

בן יצחק, מדוע בעצם נעצרת?

"למה עצרו אותי? תשמע, עשיתי פשע נורא. עמדתי עם מגאפון ואמרתי כמה דברים מאוד לא חריפים נגד ראש הממשלה ומתווה הגז. קצין המשטרה בשטח החליט שמה שאני עושה זו הפרה של הסדר הציבורי. מסתבר שהקצין בשטח שהוא שקובע מה מפר את הסדר הציבורי והחליט לעצור אותי. היה שם קטע מגוחך, כשדווקא שוטרי היס"מ שהיו שם פנו אל הקצין ושאלו אותו למה הוא מתנהג אלי בצורה כזאת, היות ולא התנגדתי. הוא יצא מכליו, אני לא יודע למה".

הודיעו לכם שאסור להפגין במקום?

"עמדנו ברחוב בו עוברים אנשים. כשק הגענו למקום בא אלינו אחד ממאבטחי ראש הממשלה ואמר לנו שאנחנו לא יכולים לעבור במקום. באיזו סמכות בדיוק הוא קובע דבר כזה? סתם בגלל שמבחינתו אנחנו עלולים לעשות בעיות? אני לא מבין את השרירות הזאת".

אתה פעיל כבר זמן ממושך, אבל זה היה המעצר הראשון אם אני לא טועה.

"תשמע, היינו שם אולי 15 חבר'ה, כולם חנונים.. אף אחד לא מחפש צרות או לעשות צרות. זה גורם נזק. אני לא מחפש שיראיינו אותי אחרי שנעצרתי. זה סתם מעצר מטופש. ברמה האישית אני ישבתי שם בתחנת המשטרה והסתכלתי על כל זה כחוויה, אבל חבר'ה צעירים שבאו איתנו ממש פחדו. הם מבינים כבר שאין דבר כזה הפגנה לגיטימית, אתה ישר מסומן כבעיה וזה באמת עצוב".

רק לפני כמה חודשים חגגתם ניצחון, אבל נדמה שהממשלה יצאה מזה במהירות…

"אם אתה זוכר, אני לא חגגתי יותר מדי. היה ברור שהם יעשו משהו כזה. אני מניח, מבחינה משפטית, שיהיה עוד בג"ץ למרות שלא בונה דווקא על זה. גם מבחינת הפעילות, למרות שהמתווה עבר בממשלה, המאבק שלנו הוא בתחילת דרכו ויש סיכוי לשנות את הדברים".

אתה נשמע אופטימי ביחס לזה שהמתווה תוקן ואושר.

"עם כל מה שקורה היום בפוליטיקה, התהפוכות וכולי, יכולות להיות עוד הפתעות. אולי יהיו בריתות חדשות עם המאבק שלנו. קראתי בחשבון הטוויטר שלי לבוגי יעלון, לעשות דבר אחד ולספר מה עומד לפי דעתו מאחורי המתווה והדרך בה אושר. בסוף יבוא מישהו ויספר מה היה שם. אנחנו לא נשים אצבע על מישהו ונגיד שהוא מושחת, אבל נראה שיש כאן משהו לא תקין. אני אופטימי בטבעי, אבל אני רואה מה קורה".

בתמונה: בן יצחק בהפגנה. "עשיתי פשע נורא, עמדתי עם מגאפון" (צילום מעמוד הפייסבוק של תנועת המחאה)

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »