"בבחירות הבאות למועצה יהיו הפתעות גדולות"

יהודה גולן

הוא היה חובש קרבי בצנחנים, הוא חובב כדורסל שמשחק בליגת בתי הכנסת במודיעין, מארגן תרומות מזון לנזקקים בעיר וממש, אבל ממש לא חושב שלדבר בתקשורת עושה לו טוב. להיפך. לקח לנו זמן לשכנע את גבי אדרי – חבר מועצת העיר מטעם סיעת "אילן למודיעין" – להתראיין.

"התלבטתי עם עצמי כי אני לא מכיר אותך ולא ידעתי למה לצפות מראיון כזה כי אני לוקח דברים ברצינות ולכן היתה לי התלבטות לגבי הראיון", הוא מודה בתחילת הפגישה בחיוך.

האמת, גם אנו לא הכרנו אותו ממש טוב למרות הישיבות המשותפות במועצת העיר, שבהן הוא כמעט ואינו פוצה את פיו. אבל מתברר שהאיש מרתק, למרות הדימוי הקצת "יורמי" שלו. גבי אדרי, בן 45, מתגלה כאדם חד וחריף, שיודע בדיוק מה הוא רוצה ולאן פניו מועדות, בקריירה הפרטית שלו וגם בציבורית.

הוא נולד וגדל בדימונה, מה שאולי לא הוסיף ממש לנקודת הזינוק שלו בישראל של שנות התשעים והאלפיים, אבל מה שבטוח שרחובות דימונה חישלו וגיבשו את רוחו ונטעו בו את התחושה שלהילחם ולהשיג יעדים זו מטרה חשובה בחיים.

לכן אולי אדרי כהגדרתו הוא "פריק של עבודה": "תמיד עמדתי בכל היעדים שלו בתוכנית העבודה בכל מקום. תמיד עברתי את מה שהייתי צריך למכור. אם זה ביינות ביקבי ירושלים או בבקבוקי קוקה קולה בחברה המרכזית למשקאות או כיום בחברה לייצור אריזות שבה אני עובד".

השאפתנות ואולי הצורך להוכיח את יכולותיו הביאו אותו לכך שבכל הקריירה שלו תמיד היה מקדיש את כל כולו למקום העבודה, להיות טוטאלי לגמרי, לטוב ולרע. עם התכונות האלה בא גם הקידום המהיר לתפקידי ניהול בכירים. אבל האישה וארבעת הילדים לא נהנו מאבא רגיל.

"היום אני כבר הרבה פחות ממה שהייתי", הוא אומר. "אני היום יותר רגוע ומבין שלא מחלקים מדליות במקום העבודה ושהחשיבות היא גדולה להיות יותר עם המשפחה. אבל עדיין אני חוזר מאוחר בערב הביתה".

איך בקצב עבודה כזה פתאום נפלה עליך פוליטיקה?

"האמת שזה לא היה מתוכנן בכלל. זה התחיל לפני כארבע שנים, אז נוצר קשר ראשון עם אילן בן סעדון שביקש ממני לארגן חבילות מזון לנזקקים".

מעשי חסד?

"כן. תמיד חונכתי לכך שצריך לעזור לזולת כמעשי חסד ואולי זה חלק מההחלטה להיכנס לפוליטיקה ולעזור לתושבים".

לפני ארבע שנים, לפני אחד החגים, פנה בן סעדון לאדרי והציע שיסייע בחבילות מזון לנזקקים. אדרי אירגן מיד בבית הכנסת שלו את העבודה, גייס נערים שארזו חבילות והמשימה הושלמה. מאז שם בן סעדון עין על אדרי וכחצי שנה לפני הבחירות האחרונות הציע לו לרוץ איתו.

אדרי התלבט. "הפוליטיקה היתה חדשה עבורי ודי זרה לי ולא הייתי בכלל בכיוון", הוא מגלה. לאחר התלבטויות הסכים אדרי לקפוץ למים והוצב במקום הרביעי ברשימת "אילן למודיעין", כשהוא מקווה לנצל את כישוריו כאיש ניהול ולוגיסטיקה ש"הזיז" ותיפעל מערכות גדולות כמו בחברת קוקה קולה ובייקבי ירושלים. "התחום שלי הוא תעשייה וניהול", מדגיש אדרי שלמד הנדסה כשהיה עתודאי אבל הבין שזה לא מה שהוא רוצה לעשות ושינה תחום.

משנת 2006 הוא ומשפחתו במודיעין. "עבדתי בקיסריה וגרנו אז  בדימונה שם נולדתי וגדלתי, וכל יום נסעתי לעבודה לקיסריה, וזה עוד לפני שהיה בכלל כביש 6, שעתיים וחצי לכל כיוון. עד שיום אחד המנכ"ל קרא לי ואמר לי 'אתה פותח ראשון את המפעל בבוקר והולך אחרון ונוסע שעתיים וחצי הביתה. די מספיק! קח לך דירה במרכז, אנחנו משלמים הכל'. חיפשנו משהו במרכז ועברתי במודיעין. ראינו אשתי ואני את העיר, התאהבנו בה ומאז אנחנו כאן".

בינתיים עזב אדרי את העבודה בקיסריה והיה למנכ"ל "יינות ירושלים" למשך ארבע שנים. לפני שנה וחצי עבר לתפקיד סמנכ"ל בחברה גדולה אחרת.

היו קוריוזים בעבודה?

"לפני שנים, כשהגשתי בקשה לעבוד בחברה המרכזית למשקאות, ראיינו אותי ואז קראו לי לראיון מסכם בקוקה קולה בבני ברק. באתי לשם וכשנכנסתי למפעל ראיתי שאנשים רצים לכיוון מסויים. רצתי וראיתי אדם שוכב ללא הכרה. אני חובש ומיד זינקתי אליו והתחלתי לטפל בו. בינתיים הגיע אמבולנס, עבדתי גם במד"א ואני מכיר את המערכת הוצאתי מיד את מיטת הטיפולים מהאמבולנס. ייצבתי את מצבו, העלתי את האיש לאמבולנס והוא יצא לכיוון בית החולים. הרגשתי טפיחה על השכם הסתובבתי וזיהיתי את המנהל שאמור היה לראיין אותי".

נבהלת?

"לא. הוא חייך אלי ואמר לי 'ראיתי איך אתה מתפקד בלחץ. לא צריך ראיון עבודה. תבוא מחר להתחיל לעבוד'. ככה התחלתי בחברה המרכזית למשקאות שם עבדתי 12 שנים".

ואז עברת לתחום היין…

"כן. יקב זה עולם מרתק של יינות. פיתחתי סדרות של יינות חדשים, זכינו במדליות, פיתחתי שווקים לייצוא בכל העולם, ולא הבנתי כלום ביינות. אבל הבנתי בניהול וזה כנראה מה שחשוב. אם אתה מנהל טוב, זה לא ממש חשוב באיזה תחום אתה".

כך גם בעבודה הציבורית שלך?

"כן. אני מחזיק את תיק הבריאות במועצה, עומד בראש ועדת המכרזים העירונית ודירקטור בהיכל התרבות".

מה התובנות שלך לגבי בריאות במודיעין?

"הייתי חובש בצנחנים ומתנדב הרבה שנים במד"א ותחום הבריאות קרוב לליבי. בשנת 2016 גיליתי שתקציב הבריאות העירוני היה – תחזיק חזק – 15 אלף שקלים. זהו".

בקושי מספיק לכיבוד בישיבות הוועדה?

"בערך. ולכן הצבתי לעצמי מטרה שבתקציב לשנת 2017 אני מתכוון לדרוש ולקבל תקציב של 300-400 אלף שקלים. לא אוותר הפעם ולא אסתפק בחמישה עשר אלף שקלים".

ואם לא תקבל?

"אני לא מהסס לומר שאצביע במועצה ובהנהלת העיר נגד התקציב, למרות שאני חבר קואליציה".

למה צריך בכלל תקציב לזה?

"אני בונה בימים אלה תוכנית בריאות מקיפה לעיר, כולל סדנאות לתושבים, כולל הסברה בבתי הספר, כולל הסברה בתחום המין לבנות בבתי הספר, וגם לתושבים בנושאים רבים. אם זה ערב מודעות לבעיות לחץ דם או מחלות אחרות. אני רוצה לקיים ערבי הרצאות לתושבים, להביא רופאים בכירים שידברו על תחום הבריאות, אני מתכוון למסד את הפעילויות האלה וכל זה עולה כסף".

תוכניות מרשימות…

"כן. הנה סיפור: נפגשתי עם מישהו שיש לו מדי קרינה שמודדים קרינת שמש. אני מתכנן להכניס מדי קרינה לבי הספר ובימים שבהם השמש חזקה מדי, מד הקרינה יתריע והילדים לא ייצאו לשחק בחצר. זאת דוגמה למשל לטיפול בתחום סרטן העור והקרינה".

להיות חבר במועצה היה בשבילך שלב טבעי?

"ממש לא. כשראיתי איך דברים מתנהלים בהנהלה ובמועצה, בהתחלה קיבלתי שוק. כי לא הכינו אותי קודם למה שמתרחש, אבל אני קולט מהר והבנתי מהר מאד איפה אני נמצא"

למה אתה מתכוון?

"לכך שחברי מועצה מתבטאים לא יפה מול עובדי עירייה למשל. אם אני הייתי עובד עירייה וככה היו מדברים אלי, זה לא היה נגמר יפה. וגם ולכך שחברי מועצה תוקפים אחד את השני"

זאת הפוליטיקה. לא ידעת?

"לא הכינו אותי לזה. אני רחוק מפוליטיקה. אני לא בעד שחברי מועצה יצטלמו כל הזמן לפייסבוק ויתחילו לספר שהם נפגשו עם זה ונפגשו עם ההוא ופגשו את השר הזה ואת הח"כ הזה. מה כל הדיבורים האלה תורמים לעיר? אין פעם אחת שהצילומים האלה עם פוליטיקאים מועילים לנו".   

ובוועדת המכרזים?

"שם הסיפור הרבה יותר גדול. יש מכרזים כל שבוע ואני אישית פותח את המעטפות ובודק את המכרזים, כי אף אחד לא נוגע בתיבת ההצעות למכרזים פרט לי".

כמה אתה משקיע בעבודה בעירייה?

"בערך יומיים בשבוע".

ומה ההישג שלך העיקרי שלך עד כה לדעתך?

"שבקרוב נאשר הסדר שעל פיו עסקים מקומיים במודיעין יקבלו עדיפות במכרזים בעיר של העירייה. זה הישג אדיר לוועדת המכרזים".

מכרזים זה תחום עדין במקום ציבורי…

"נכון ואני מרגיש שצריך עוד עין שתציץ במכרזים, כי היו כבר מכרזים שאני לא מבין איך בנו אותם. לכן ביקשתי שגם מנכ"ל העירייה וגם חשב העירייה יבחנו את המכרזים".

בוא נעבור לפוליטיקה. עוד שנתיים וחצי בחירות. לאן הסיעה הולכת?

"למקום טוב יותר, זה בטוח. היום יש לנו ארבעה מנדטים ואני משוכנע לגמרי שנשיג שישה מנדטים ואולי אף שבעה מנדטים בבחירות הבאות".

על סמך מה אתה אומר את זה?

"אני רואה את התגובות של התושבים בעיר לפעילויות שלנו. לקחנו יועץ אסטרטגי לסיעה שעובד איתנו צמוד ואנחנו נגיע לשישה פלוס מנדטים. יש לזה בסיס. אנחנו לא מגדריים ונוגעים בכל שכבות האוכלוסיה כאן"

אתה מסתמך על הסקר שהוזמן ע"י הסיעה שמצביע על גידול כוחה של הסיעה?

"אני לא מדבר על הסקר אלא על דברים שעשינו בשטח".

מה המסקנה שלך מהקדנציה הראשונה שלך?

"את זה אגיד לך בסוף הקדנציה".

בתמונה עם אדרי עם רעיית. צילום פרטי

 |

 

 
 

כתבות נוספות