שנת הלימודים במודיעין – המספרים

ערן קמינסקי
2016-08-31 01:00:00
2035-09-15 01:34:00

27,486 תלמידים וילדי גנים יפתחו את שנת הלימודים תשע"ז ביום חמישי לעומת 27,513 ילדים ובני נוער שהגיעו לגני הילדים ובתי הספר בפתיחת שנת הלימודים אשתקד.

4,400 ילדים, יגיעו ביום חמישי לכל אחד מ- 172 גני החובה, הטרום חובה וגני החינוך המיוחד בעיר, לעומת 184 גני ילדים בשנת הלימודים תשע"ו. 99 גנים מהם הם גנים ממלכתיים, 35 גנים הם גנים ממלכתיים דתיים ו-38 גנים הם גני חינוך מיוחד.

1,718 ילדים יגיעו לגני החובה בעיר, כאשר 45 מהגנים הם גנים ממלכתיים ו-14 גנים הם גנים ממלכתיים דתיים. מתוך 75 גני הקדם חובה שנפתחים השנה בעיר, 54 יהיו גני קדם חובה ממלכתיים ו-21 יהיו גנים ממלכתיים דתיים, ובהם ילמדו בסך הכל 2,333 ילדים. 349 ילדים יתחילו את שנת הלימודים בכל אחד מ- 38 גני החינוך המיוחד.

12,085 תלמידים ילמדו ב-27 בתי הספר היסודיים בעיר לעומת 12,000 תלמידים שלמדו בשנה שחלפה ב-26 בתי ספר. 21 מהם הם בתי ספר ממלכתיים ו-6 בתי ספר ממלכתיים דתיים. בבתי הספר היסודיים בעיר פועלות 40 כיתות חינוך מיוחד בהן ילמדו השנה 364 תלמידים. בנוסף, בעיר יפעלו השנה שני בתי ספר לחינוך מיוחד. בבית ספר לחינוך מיוחד "גוונים" ילמדו השנה 150 תלמידים ב-19 כיתות. בבית הספר החדש לחינוך מיוחד, "פסיפס", ילמדו 36 תלמידים ב-7 כיתות.

עבור 1,877 ילדים תהיה זו הפעם הראשונה שלהם בבית הספר והם יגידו ביום חמישי "שלום כיתה א'" בכל אחת מ-68 כיתות א' שתיפתחנה ברחבי העיר. יחד איתם יצעדו 84 תלמידי החינוך המיוחד לכל אחת מ-9 כיתות א' לחינוך המיוחד שנפתחו השנה בבתי הספר בעיר.

11,001 תלמידים יילמדו השנה ב-13 בתי ספר על יסודיים בעיר לעומת 10,704 בשנת הלימודים תשע"ו. ב-9 התיכונים הממלכתיים ילמדו 8,496 תלמידים וב-4 התיכונים הממלכתיים דתיים ילמדו 2,505 תלמידים. בבתי הספר העל יסודיים ישנן 41 כיתות חינוך מיוחד בהן ילמדו השנה 477 תלמידים.

1,540 תלמידים יתחילו השנה את כיתה י"ב, וזו תהיה להם שנת הלימודים האחרונה במערכת החינוך. שנת הלימודים תשע"ז תהיה גם שנת הלימודים האחרונה של 59 תלמידי החינוך המיוחד הלומדים ב-6 כיתות קטנות בתיכונים בעיר.

תעודת זהות של בתי הספר בעיר

האלה / מנהלת: בתיה מועלם

כיצד מקודם ערך השונות לצד ערך המעורבות החברתית:

ניתן מענה מקצועי ודיפרנציאלי לתלמידים על כל הרצף ההתנהגותי והלימודי באופן המחזק ומטפח את עוצמותיהם. קיימת תכנית הנגשת התאמות לימודיות, בה מקבלים התלמידים כרטיס המלווה אותם במהלך השיעורים, במבחנים ובביצוע משימות. הנגשה זו מאפשרת לתלמידים לבטא ולהציג את הישגיהם והייחודיות שבכל אחד ואחת, להתנסות במימוש ערך הכבוד לשונה, קבלה, סובלנות ועוד, וכן לבחון ההזדמנויות לשיתוף פעולה תוך התחשבות ברגשות ובצרכים של כל אחד. בנוסף, קיימת מועצת תלמידים שמציינת את ערכי החודש (מפתח הל"ב) בפעילויות בכיתות בית הספר ותלמידי כיתות ד' מקיימים הפסקות פעילות ולוקחים חלק בחונכות בנושא זהירות בדרכים. כיתות החטיבה הצעירה וכיתות ה'-ו' אחראיות על הטקסים ותלמידי תכנית המצוינות במדעים ובמתמטיקה לוקחים חלק בבניית ימי שיא ובהפעלתם.

יזמ"ה תל"י / מנהלת: רות רגב

כיצד מקודם ערך פיתוח התלמידים וכישוריהם ברוח היהדות המתקדמת:

בית הספר מספק מענה איכותי לציבור החפץ בעולם היהודי על תכניו וערכיו, כחלק מפיתוח זהותו ושורשיו. בבית הספר מוענק לתלמידים מצע רחב, עשיר ומשמעותי של אוצר התרבות היהודי וכך יכול כל תלמיד לבחור מה ליישם בחייו, כיצד ומתי. תפיסת העולם הבסיסית של בית הספר היא שהיהדות היא של כולם ולכולם, שהזהות היהודית היא דינמית ושהמכנה המשותף שלנו כעם רב על השונה. תלמידי בית הספר מתמודדים במהלך השנה עם אתגרים וסוגיות ערכיות, ורואים את מעשיהם וחייהם בהקשר רחב, עשיר ומשמעותי ביותר.

כרמים / מנהל: עותניאל גלילי

כיצד מקודם ערך המנהיגות:

בתכנית היזמות "אופקים", שבה לומדים התלמידים בשכבות ב'-ו' קורסי בחירה במגוון תחומים, הלמידה נעשית מחוץ לכתה ובסביבות למידה שונות, ומקדמת את היזמות והמנהיגות כציר מרכזי. בנוסף, התלמידים לומדים על מנהיגים, אשר מהם הם מקבלים השראה. תלמידי שכבת ד' לומדים להנחות וללמד ילדים משכבות הגיל השונות. במהלך שבוע המנהיגות והיזמות במעגלי השייכות, לומדים התלמידים בדרך המבוססת על עקרונות הלמידה של ה-PBL. הם לומדים על עצמם, על משפחותיהם, על שכונתם, על עירם ועל המצאות וממציאים, כך שלסוף ילמדו כיצד יכולים להשפיע על העולם. בית הספר מאמין כי מתן יחס אישי ואמונה בכל ילד וילדה שהם יכולים להצליח, מקדמים את תחושת המסוגלות. השאיפה למצוינות בא לידי ביטוי עם הילדים, עם הצוות והקהילה, מתוך רצון לקדם באופן מיטבי את החינוך בבית הספר.

 

 

שיבולים / מנהלת: מירב משולם

כיצד יקודם ערך המעורבות החברתית והשותפות:

בית הספר מתחיל את שנתו הראשונה עם שתי כיתות א', וישים לו למטרה לטפח תרבות בית ספרית המעודדת את ערכי המעורבות החברתית והשותפות, שיביאו לתחושת שייכות בקרב קהילת ההורים, הצוות החינוכי והתלמידים. בית הספר יפעל לפי הציטוט שאומר "צא מעצמך ונסה להגיע לאנשים אחרים בעזרת אהבה, כנות, שיתוף, כבוד, אכפתיות והבנת צרכיהם". בעזרת שיתופי הפעולה, ננסח יחדיו אמנה בית ספרית, נבחר לוגו, נבנה חזון וכך התלמידים יחושו שייכות למוסד החינוכי, יראו בו מקום עם מענה הוליסטי המותאם לצרכיו המגוונים ונותן משמעות לחייו. הצוות החינוכי יטפח מנהיגות צעירה וישלב ערכים בפעילויות מגוונות באורח החיים הבית ספרי בין היתר בימי שיא, בטקסים, בהפסקות, בחיבור לחגים ובימים מיוחדים.

 

פורום מטכ"ל של מערכת החינוך. מנהלי בית הספר של מודיעין (צילום דובר העיריה)

בית הספר לחינוך מיוחד "פסיפס" / מנהלת: ויולט צוקרמן

כיצד יקודם ערך ההתפתחות האישית תוך שאיפה לשיפור איכות החיים:

בית הספר יפתח את שנתו הראשונה עם שבע כיתות אם. הוא יפעל על פי תפיסת איכות חיים עם מערך של תמיכות ויוביל את קהילת בית הספר להתפתחות אישית תוך שאיפה לשיפור איכות החיים בכלל תחומי החיים: רווחה רגשית, יחסים בין אישיים, רווחה חומרית, רווחה פיזית, הכוונה עצמית, הכלה חברתית וזכויות. התפיסה שמה דגש על היבטים כגון מתן חשיבות עליונה לשביעות הרצון של האדם עצמו על חייו, מיקוד בחוזקות האישיות של האדם, דגש על רשתות התמיכה בקהילה ומתן רמות שונות של תמיכה. לכל תלמיד תיבנה תכנית תמיכה אישית הממוקדת בצרכיו וברצונותיו, תוך הצבת יעדים ומטרות שכלל הצוות החינוכי מתכוונן אליהן. הלמידה בבית הספר תהיה מושתתת על סביבות לימודיות עשירות ומגוונות וזמינות ונגישות להתרחשויות אישיות ובין-אישיות.

 

אורט עירוני ד' / מנהלת: גלית גולדברגר

כיצד מקודם ערך הנתינה:

מתוך מודעות ואכפתיות לחברה הסובבת אותנו, תלמידי בית הספר מתנדבים בהתמדה ובמסירות לקהילה. לתלמידים ניתנת הזדמנות להתנדב במגוון מסגרות, כך שמתאפשר להם להביא את היכולות שלהם לידי מימוש. רוב התלמידים הופכים את הנתינה לסביבה לאורח חיים וממשיכים להתנדב במגוון תחומים מתוך חיבור והנעה אישית. במהלך השנה מתקיימים אירועים משותפים עם עמותת "קו לחיים", ונעשים פרויקטים עם בתי הספר יסודיים בשלל נושאים כמו התייעלות אנרגטית, זהירות בדרכים ו"שומרי מסך" (תכנית מניעה לבריונות ברשת). בית הספר מקיים קשרים של עשייה ענפה גם עם הקהילה הבית ספרית ועם ותיקי העיר, שזוכים מהתרומה ההדדית, בזמן שהתלמידים לומדים דרך הדוגמה האישית. כמו כן, בית הספר מעודד את הבוגרים לסיים את לימודיהם עם תעודת בגרות חברתית על מעורבותם בקהילה לאורך כל שנות לימודיהם.

היובל / מנהלת: רונית רביזדה

כיצד מקודם ערך השוויון המגדרי:

בבית הספר קיימת תכנית מובנית לקידום תלמידים בתחום הראלי (מדעים ומתמטיקה), תוך שימת דגש לצמצום פערים בין בנים לבנות על ידי התאמת דרכי ההוראה – למידה והערכה לסגנונות הלמידה השונים בין בנים לבנות וטיפוח תחושת המסוגלות של הבנות בתחומים אלה. בית הספר מעודד בנות להצטרף לכיתת מופת במתמטיקה ולפרויקט חקר במדעים וטכנולוגיה. כמו כן, בית הספר מפתח את המודעות של כלל תלמידיו לנושא גם באמצעות שילוב התוכנית ״שווה דיבור״, עידוד יוזמות ועבודות חקר בנושא ומבצע מפגשי לימוד משותפים להורים ולילדים סביב נושאים אלה.

עידנים / מנהלת: נאוה פרץ

כיצד מקודם ערך הקדמה וחדשנות:

בית הספר מאמין כי העולם שסביבנו משתנה בקצב מהיר ואתגרים חדשים קמים וניצבים בפני החברה בכלל ובפני בתי הספר בפרט. לכן הצורך בקידום חדשנות ויזמות בבתי הספר הולך וגובר. השאיפה כחברה היא לטפח את יכולתה של מערכת החינוך לעבור תהליכים של התחדשות ולקדם יזמות ויצירתיות, וזאת בכדי להפוך אותה למאתגרת לילדינו, למחוברת לעולמם ולבעלת יכולת לציידם במידע ובמיומנויות ההכרחיים. התלמידים שותפים בצורה מלאה לכל תכניות בית הספר.

 

תיכון עירוני א' למדעים ולאמנויות / מנהל: ד"ר דביר שלומי

כיצד מקודם ערך השותפות:

בית הספר מאמין כי שותפות מהווה ערך מנחה ליצירת קהילה על בסיס שיתוף והסכמה וכן מהווה בסיס לאקלים הדדי המתבטא בדפוסי ניהול הכוללים ממדים שונים כמו מעורבות הורים ואוטונומיה למועצת תלמידים ושיתוף פעולה עם גורמים ומוסדות בקהילה. בנוסף, השותפות יוצרת ערוצי תקשורת לפרסום מדיניות ההנהלה ולשקיפות מידע כמו משימות מוסדיות, מבנה ותהליכים בארגון, משאבים ודרך ניצולם, הישגי ביצוע מול תכנון וכדומה. כמו כן, השותפות באה לידי ביטוי במשא ומתן ופשרה ליישוב קונפליקטים, במתן חופש ביטוי להערכה ולביקורת בעניינים כלליים ובביצוע הערכה. שאיפת בית הספר היא ליצור מערכת חינוכית מעצימה מבחינה הישגית, ערכית וחברתית, המאפשרת הזדמנויות למימוש פוטנציאל אישי וחברתי.

דורות / מנהלת: ורד אלבו

כיצד מקודם ערך הלמידה החדשנית:

מכיתות הגן ועד כיתות ו' לומדים התלמידים באמצעות למידה חדשנית מבוססת פרויקטים – P.B.L, בהשראת אמירתו של קונפוציוס: "ספר לי ואשכח, הראה לי ואזכור, ערב אותי ואבין". בלמידה משולבים אמצעים טכנולוגיים המתאימים למאה ה-21 שהופכים את הלמידה למשמעותית יותר ורלוונטית יותר, הן לתלמידים והן למורים. למידה מסוג זה גם מטפחת ומשפרת מיומנות של עבודת צוות, למידת עמיתים וחקר. כמו כן, כחלק מגיוון דרכי ההוראה, מתקיימים בבית הספר למידה בחברותא, תוך שמירה על תרבות דיבור ושיח מכבד., שיעורים מגוונים, שעות פרטניות, חונכויות, נבחרת רובוטיקה ומיני חי פעיל. הלמידה מתקיימת הן בתוך הכיתות והן במרחבי בית הספר, כגון: גן העשור, כיתת קק"ל, חדרי האנגלית והמתמטיקה ועוד. בבית הספר לומדות שלוש כיתות תקשורת המשולבות באופן מלא, מבחינה חברתית ולימודית. כמו כן, מתוך אמונה בתקשורת שוטפת ושקופה, כל קהילת בית הספר מקבלת עדכונים שוטפים על הנעשה בו מדי שבוע.

משואת נריה / מנהל: הרב יוסי שינובר

כיצד מקודם ערך ההכלה:

ההכלה היא אחד משלושת עמודי חזון בית הספר, בנוסף למיצוי יכולות התלמיד ומשפחתיות. בכדי לממש את הערך נעשות מספר פעולות כמו מתן תפקיד לכל אחד מ-700 התלמידים. כך נעשית גם העצמה ומפותחת תחושת המסוגלות והאחריות. בנוסף, כל כתה בבית הספר לקחה על עצמה תפקיד שקשור בנתינה ועשייה, כמו לשמור על גינה אקולוגית, למחזר בקבוקים, לסייע לאב הבית, לאמץ יחידות מצה"ל ועוד. מקהלת בית הספר מונה 60 תלמידים, בנים ובנות, וכ-40 מתלמידי בית הספר עברו קורס גישור ומסייעים בפתרון בעיות – "משכיני שלום". כמו כן, נעשים שיעורים פרטניים יחודיים כמו שיעורי נגינה, בישול, סריגה, ציור על משי ועוד.

כל מחנכת מבצעת שיחה אישית בכל מחצית, בנוסף לתלמידים "המאומצים" על ידי מורים מקצועיים.

אופק / מנהלת: מירב כהן

כיצד מקודם ערך אורח חיים בריא בדגש על תזונה, חינוך גופני וקיימות:

על ידי הפסקות פעילות, פינת חי פעילה, גינה אקולוגית ושבוע החינוך הגופני, בו מרוכזות פעילויות רבות שנעשות בשיתוף עם ההורים, ערך הבריאות מקבל ביטוי רב. ערך הקיימות נלמד במסגרת תל"ן של שעת רוחב שבועית, לצד פעילויות שיא שנערכות בשבועות מרוכזים סביב אירועי ט"ו בשבט. בנוסף, תלמידי בית הספר יוזמים ומפעילים פעילויות רבות ומגוונות בשבועות שיא, בעזרת הנהגת המועצה הירוקה, שגרירי הבריאות ונאמני החינוך הגופני. בית הספר מאמין כי אדם בריא בגופו ובנפשו, אדם שמח, יטיב עם עצמו ועם סביבתו.

תיכון עירוני ב' / מנהלת: ריקי נגרי

כיצד מקודם ערך הנתינה והמעורבות החברתית:

אנו מאמינים כי תפקידו של בית הספר לטפח את התלמיד להיות מכבד אדם, ערכי, מוסרי, פעיל ומחויב לחברה. אירוע שכבר הפך למסורת בבית הספר הוא כנס המשפחות שמתקיים מדי שנה. מועצת התלמידים בוחרת בכל שנה עמותה שהיא רוצה לתרום לה, ובמסגרת בוקר קהילתי כלל התלמידים לומדים על העמותה ועל מה שהיא מייצגת. בכנס המשפחות, שמופק כולו על ידי הורים תלמידים וצוות בית הספר, נאספים כספים לטובת העמותה, ומועצת התלמידים יוזמת פעילויות משותפת איתה. בשנה האחרונה העמותה שנבחרה הייתה "גן עדן בסגול", המקדמת את המודעות למחלת האפילפסיה, עמותה שהוקמה לזכרה של בוגרת בית הספר עדן טבריה ז״ל.

 

מעוז המכבים / מנהלת: יהל לוטן

כיצד מקודם ערך הקיימות והאחריות לסביבה:

בבית הספר קיים מרכז טיפול בחומרים לשימוש חוזר, בו אוספים וממיינים חומרים, אריזות, חלקי משחק ופריטים שונים ומגוונים. חלק מהדברים מועברים לחדר "אומנות במחזור", שצמוד לחדר האומנות, שם יוצרים ובונים התלמידים, במסגרת השיעורים השונים, דגמים ומבנים שונים באמצעות חשיבה יצירתית. ב"מרכז לצרכנות נבונה", שהוקם כחלק מתפיסה אקולוגית החותרת לחינוך הדור הצעיר לצרכנות שאיננה בזבזנית, יש מגוון רחב של פעילויות העוסקות בהטמעת נושא הצרכנות הנבונה ושיעורים במקצועות הליבה. בית הספר "אימץ" את גבעת הברושים, הסמוכה אליו, ומקיים בה פעילויות שונות בתחומי המדע, הסביבה והמורשת. כמו כן, דרך התכנית "קיימות זה בטבע שלנו", שמיועדת לתלמידי א'-ו', מתחנכים התלמידים לאהבה ואחריות לסביבה ולצמצום טביעת הרגל האקולוגית. הכל נעשה ב"שפת הפרחים", בה מוענקים פרחים שונים כאותות לאהבה, והקרה והתייחסות מחזקת ליחיד ולכלל.

 

עמית / מנהלת: זיוה בביאן

כיצד מקודם ערך המימוש העצמי:

בבית הספר פועלים על פי גישה חינוכית הומניסטית ומובילים "חינוך אישי", המעודד חשיבה עצמאית. בכדי להביא לידי ביטוי את המימוש העצמי, בבית הספר מתקיימות פעילויות מגוונות, המזמנות חוויות של הצלחה בתחומים שונים כגון: רובוטיקה, מקהלה, פינת חי, עבודות חקר, מועצת תלמידים ועוד. כמו כן, בבית הספר ישנו גן ארכיאולוגי ראשון מסוגו בו מוצגים פריטים בני אלפי שנים. הגן משלב אלמנטים של פנאי ולמידה והוא משמש כמרחב למידה פעיל לתלמידי בית הספר וכן מהווה מוקד לביקור ולמידה של תלמידים מבתי ספר אחרים ברחבי העיר.

 

מרחב מצוינות עירוני / מנהלת: מירי חוגרי

כיצד מקודם ערך המצוינות ומיצוי יכולות:

מרחב המצוינות העירוני מהווה בית ומאגם משאבים לכלל הפעילות והתוכניות העירוניות המיועדות לתלמידים מחוננים ולתלמידים מצטיינים בעיר. הרשות שמה לה למטרה לפתח ולהנגיש תכניות מצוינות לצד הרחבת תכניות קיימות על מנת לאפשר לתלמידים מצטיינים ומחוננים למצות את יכולותיהם במגוון תחומים, תוך מתן מענה לתלמידי העיר החל מגילאי הגן ועד לתיכון. במרחב המצוינות פועלות מספר מסגרות לתלמידים מחוננים ומצטיינים: מרכז "מעלות" המשמש בית ספר לתלמידים מחוננים ופועל בשעות הבוקר במסגרת "יום שליפה", מרכז העשרה למצטיינים "אשכולות" בו ישנם מגוון קורסים בתחומי דעת נרחבים בשעות אחר הצהריים לילדים מגיל גן חובה ועד לחטיבת הביניים, תכנית פיתוח מנהיגות וניהול ידע בשיתוף חברת "נס טכנולוגיות" לתלמידי שכבה ט'-יא' (תכנית בת שנתיים וחצי), תכנית העשרה לשכבות ו'-ז' ותכנית האצה לשכבות ח'-י' במסגרת נוער מוכשר במתמטיקה של אוניברסיטת "בר אילן", "מודל האו"ם" – תכנית המדמה את פעילות הועדות השונות של האו"ם וקבוצות רובוטיקה שונותFLL ג'וניור, FLL, FTC ו-FRC.

 

מעלות / מנהלת: דפנה שריג

כיצד מקודם ערך התרומה לקהילה ולסביבה בתחומי המדע, האמנות, ההומניסטיקה והחברה:

ברוח חזון האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים, מרכז "מעלות" מעודד להיות בני אדם חושבים, מוסריים, מקוריים וערכיים התורמים בתחומים שונים. בתכנית "אחריות לישראל 2048", תכנית המשלבת מתודת PBL, מטפחים התלמידים ערכים חברתיים של מעורבות קהילתית וסביבתית. ב"במה מחוננת ליצירה בכתיבה" חווים התלמידים תמהיל ייחודי של תיאטרון וספרות, וב"במה ליצירת קולנוע" יוצרים התלמידים סרטים קצרים, בשיתוף עם סינמטק תל אביב, כאשר הסרטים הזוכים מוקרנים בפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער. תכנית הלימודים נבנתה מעולמות ידע מגוונים, העונים לצרכים הקוגניטיביים, היצירתיים, הרגשיים והחברתיים של אוכלוסיית התלמידים המחוננים.

 

 

תיכון "ברנקו וייס" / מנהל: אריאל פריאנטה

כיצד מקודם ערך כבוד האדם:

בית הספר מאמין כי דרך ערך כבוד האדם ניתן לפתח תפיסה רחבה ועמוקה יותר של הזהות של התלמידים, הכרות עמוקה עם הסביבה שלהם ופיתוח ועידוד סובלנות ופלורליזם. בית הספר פיתח תכנית רב ממדית להטמעת ערך כבוד האדם כערך מרכזי שנתי במהלך תשע"ז. במסגרת תכנית זו, התלמידים יקימו כעשרה מושבי שיח בנושא כבוד האדם. כמו כן, נבנתה תכנית למידה והערכה במקצועות השונים, אשר שמה את הערך במרכזה. התוכנית החברתית בבית הספר מובנית על ערך כבוד האדם כערך מרכזי בכל האירועים שונים במהלך השנה.

תיכון מו"ר / מנהלת: גלית בר-אל

כיצד מקודם ערך המנהיגות:

המנהיגות, כמו גם השייכות וקבלת האחר, הינה חלק מתפיסת העולם החינוכית של בית הספר, בו קיימת מנהיגות מורים ששואפת למקצועיות ולהובלת התלמידים לתעודת בגרות מיטבית, תוך טיפוח אזרח אכפתי ורגיש לסביבתו. בית הספר מאמין בפיתוח מנהיגות חברתית קהילתית תוך דיאלוג ושקיפות עם המעגלים השונים. המנהיגות הבית-ספרית פועלת להשגת מטרות ויעדים הנגזרים מהחזון, ואליה שותפים תלמידים, מורים והורים. לאורך כל השנה פועלת מנהיגות מועצת תלמידים כלל בית-ספרית שש-שנתית, שמטרה בין היתר טיפוח מנהיגות נוער, חינוך לערכים דמוקרטיים, טיפוח סובלנות וכבוד הדדי והגברת המעורבות של התלמידים בחיי בית הספר. כמו כן, ישנן תלמידים החברים בנבחרות רובוטיקה, של"ח וספורט וחברים בתנועות הנוער המהוות חלק מרכזי במרקם האנושי של בית הספר

 

ממ"ד תורני אריאל / מנהל: אבי שוחטמן

כיצד מקודם ערך לימוד התורה כתורת חיים בדגש על ערכים ודרך ארץ:

במהלך השבוע מוקדשות שעות רבות ללימוד תורה בהעמקה. שיעורי התורה נוגעים בעולמם הערכי והפנימי של התלמידים, ומפתחים את האישיות ודרך הארץ של התלמידים. במסגרת זו מתקיימות פעילויות חוויה רבות בבית בהקשר לתכנים הנלמדים, מתקיימים ימי שיא בסיומי פרשות וחומש ונעשית למידה אחרת ויצירתית. בנוסף, בבית הספר מתקיים לימוד ידע עולם מתוך התורה, במהלכו נחשפים התלמידים לתחומי ידע רחבים בעולם, מתוך התכנים הנלמדים בתורה, וכך מתפתח חיבור טבעי בין הקודש והחול ומתפתחת תפיסה של תורת חיים.

אלונים / מנהלת: מיכל מילר

כיצד מקודם ערך החינוך לאחריות:

בית הספר הינו קהילתי סביבתי, וקיבל הכרה כבית ספר מוביל פדגוגיה איכותית. אנו מאמינים שאחריות אישית, חברתית וסביבתית היא הגשר המחבר בין הרצון להצלחה. בית הספר גיבש תכנית פדגוגית על תחומית "מעבר רחוק לעתיד ירוק". תהליך הלמידה נעשה בעבודת צוות, ובמהלכו מתקיים בכל השכבות תהליך למידה מבוסס פרויקטים סביב שאלת חקר מרכזית. בסיום הלמידה, יוצרים התלמידים תוצרי למידה אשר מוצגים בתערוכה, כך שבית הספר הופך למוזיאון והתלמידים למדריכים. בנוסף, דרך התכנית החברתית-ערכית "זה הקסם שלנו", התלמידים מממשים הלכה למעשה את שלושת מעגלי האחריות, בתוך בית הספר ומחוצה לו. בית הספר זכה השנה בפרס מנהל המחוז לקידום החינוך החברתי-ערכי.

 

שבטי ישראל / מנהלת: אבי ברגר

כיצד מקודם ערך בין אדם לזולתו – נתינה לזולת ולקהילה:

מועצת התלמידים מפעילה מיזמים חברתיים שמטרתם לדאוג לקהילה, כמו יום המעשים הטובים ומשלוחי מנות לחיילים. אחת הפעילויות שנעשו בשנה החולפת הייתה שתלמידי שכבת ד' חנכו את ילדי הגנים המזינים של בית הספר באמצעות ביקור חודשי, בו הכינו פעילויות שונות הקשורות במעגל השנה ובקיימות, כמו מחזור המים בטבע, יצירות הקשורות לחנוכה, בהכנת מובייל ממוצרים ממוחזרים ומשלוחי מנות שהוכנו ביחד והוענקו לילדים המאושפזים בבית חולים. ילדי הגנים גם השתתפו בפעילויות שונות בבית הספר.

רעים / מנהלת: גילה בר-לב

כיצד מקודם ערך הנתינה:

הערך נשזר באירועים ופעילויות שהפכו זה מכבר למסורת. תלמידים, בשיתוף קהילת ההורים, מלווים ומאמצים עמותות התומכות בילדים בסיכון, ילדים נזקקים וילדים חוסים. פרויקטים בית ספריים כדוגמת יריד "להאיר את האחר", שוק "מתנות קטנות", איסוף מוצרים לאורך השנה, הענקת שוברי מתנה לרכישת ציוד בתחילת שנה, תחפושות בפורים וכרטיסים לפעילויות פנאי בקיץ, מועברים דרך נציגי עמותות במטרה לשמח כמה שיותר ילדים. בתכנית החברתית ערכית קיימים עוגנים קבועים לראיית האחר וקבלת השונה, אחריות אישית, מעורבות חברתית והתנדבות כערכים מובילים. בתהליכים החינוכיים אנו שמים דגש על עבודת צוות, שיתוף, מעורבות הדדית וכבוד.

ישיבת בני עקיבא / מנהל: הרב שמואל רוזנבלום

כיצד מקודם ערך השילוב הרב תחומי:

"המסע הישראלי", שמקיימים כל שנה תלמידי י"ב משלב את התורה, ההשכלה והקשר עם ישראל וארץ ישראל. זהו מסע בן ארבע עד חמישה ימים אינטנסיביים שכולל מפגש בשטח עם יחידות איכות בצה"ל, התנדבות בפריפריה, לימוד תורה בישיבת הסדר ומפגש הכרות מעמיקה עם גווני האוכלוסייה במדינת ישראל. במטרה להעמיק את ההבנה הרעיונית של כל הזרמים, נפגשים התלמידים במהלך המסע ומתעמתים עם חרדים, מתנחלים, דרוזים וערבים. על ידי מפגש בלתי אמצעי במקומות שונות, מועמקת ההבנה של הזרמים השונים. השאיפה של בית הספר היא להוציא בוגר עם "כנפי רוח" המחומש בתורה, השכלה רחבה ומחויבות לעם ולארץ.

ניצנים / מנהלת: אורלי כהן-אבידן

כיצד מקודם ערך ההתמודדות עם דילמות:

בית הספר מאמין כי על מנת לפתח את סולם הערכים של הלומד, יש לחשוף אותו לדילמות. את תובנה זו יצר החוקר קולברג, והיא מהווה בסיס ללמידה. התלמידים נחשפים לדילמות חברתיות ולדילמות מקראיות, ודרך זיקוק ערכים, התמודדות עם ערכים סותרים ובניית טיעון, מתמודדים התלמידים עם סיטואציות וכך נהנה להם אט אט סולם ערכים אישי והם הופכים לבוגר איכותי.

 

נתיב זבולון / מנהלת: ויויאן חפיף-דיגמי

כיצד מקודם הערך פיתוח חשיבה מדעית-טכנולוגית מתוך שאיפה להכשיר בוגר דתי-לאומי בעל יכולת חשיבה עצמאית וחוקרת, מכוונת לאתגרי העולם המודרני ולטובתו:

על ידי קידום עבודות חקר מדעי המשלבות למידה שיתופית ואוריינות המוצגות בתערוכה בית ספרית ויישום יחידת הוראהengineer המקדמת משימות אתגר המשלבות פתירת בעיות בתחומי הנדסה על בסיס תוכן מדעי. בתוכניות הלימודים ישנו ביטוי לשילוב טכנולוגיות מידע ותקשוב, שימוש בהתנסויות ופעילות במעבדה המעלים את המוטיבציה וההנאה מלימודי מדע וטכנולוגיה. בית הספר מעודד את תלמידיו ללימודים במסגרות מצוינות באוניברסיטאות ומשתתף בתחרויות ואולימפיאדות במתמטיקה. הלמידה בבית הספר מקדמת פעילויות חוץ כיתתיות הכוללות ביקורים ושיתופי פעולה עם מוזיאוני מדע כמו גם כאלו המשלבות חינוך סביבתי- עבודה בחממה האקולוגית ובגינה החקלאית הייחודיות לבית הספר. נתיב זבולון מקדם קבוצות מצוינות במדעים ובמתמטיקה ("מצוינות אלפיים") תוכנית העשרה בחשיבה מדעית ומתמטית לתלמידים ברוכי כישרונות עם מוטיבציה גבוהה. שיאו של הלימוד המדעי בא לידי ביטוי בפסטיבל מדע- ערב למידה חוויתי קהילתי המשלב את כלל קהילת בית הספר- תלמידים, הורים ומורים.

אולפנת בני עקיבא / ראש האולפנה: הרב אשר כורסיה

כיצד מקודם ערך התרומה והנתינה לקהילה:

התלמידות שותפות במהלך כל השנה במגוון גדול של פעילויות חסד, תרומה ונתינה לקהילה, לעיר, לעם ולמדינה. הן לומדות על נושא התרומה והנתינה בשיעורים הפרונטליים ובשיעורי העשרה, מתנדבות במסגרת תכנית "לאורו נלך", שותפות במיזם "בגרות חברתית" מטעם החינוך הממלכתי דתי ועוד. אירוע השיא של פעילויות החסד הוא שבוע חסד בירושלים, במסגרתו יוצאות בנות שכבת י"א להתנדבויות במגוון מקומות בעיר ירושלים: בית חולים שערי צדק, אגודת אפרת, ארגון שק"ל, מלב"ב, יד לקשיש, בית הספר דקלים, גן אלי"ע, קרן אור וארגון וריאטי. 

 

אבני חן / מנהלת: אביבה לוי

כיצד מקודם ערך ההתמודדות:

הערכים השונים מהווים מסלול להצמחת התלמידים לקראת המאה הנוכחית, שבה הם נדרשים להתמודד עם חומרי ידע רבים, עבודת צוות, חקירה ובירור העמדות האישיות שלהם בנושאים שונים. צוות ההוראה נדרש למקצועיות ברמה גבוהה ולחיות על דרך המצוינות, בכדי להפוך את בוגרי בית הספר למסוגלים להתמודד עם מצבים שונים ומאתגרים. המסר "לא מוותרים לכם ולא מוותרים עליכם" הוא בסיס לשיח ונעשות פעולות ליישומו. בית הספר מאמין כי התאמצות הינה מבורכת והאקלים הנבנה מאפשר את קיום האמונה וההכרה במסוגלות העצמית והקבוצתית.

חוט השני / מנהלת: ריטה בן אהרון

כיצד מקודם ערך עבודת הצוות:

בית הספר הינו מוביל פדגוגיה, וככזה עבודת הצוות באה לידי ביטוי בכל תחומי העשייה החינוכית. ישנה אמנת תקשורת המהווה בסיס לעבודת הצוות ברמת התלמידים, הצוות החינוכי וההורים, והיא כוללת אוסף כללים ותנאים לקידום עבודת הצוות. בנוסף, בתחום הפדגוגי יש מגוון דרכי הוראה-למידה-הערכה המשלבים את עבודת הצוות בשגרת היום. לדוגמה, לכבוד 20 השנה למודיעין, התלמידים חקרו את שמות רחובות העיר והציגו את התוצרים שעשו בקבוצות. כשבית הספר חגג עשור להקמתו נכתבו המנון וחזון בעבודה משותפת של צוות ההורים, המורים והתלמידים. כמו כן, בחלק מפעילות "החייטת השפה העברית", עבדו התלמידים ביחד בנתיב משחק והכנת עפיפונים, באמצעות טקסט מפעיל, ובבוסתן הלמידה נעשית למידה חוץ כיתתית בעבודת צוות.

"דרכי יהודה" / מנהלת: אילנה רוזן

כיצד מקודם ערך התורה:

בבית הספר מאמינים, כפי שקבעו חכמים, כי על שלושה דברים העולם עומד: על התורה, על העבודה ועל גמילות חסדים. הקניית ידע תורני וכללי נעשית תוך מתן מענה לשונות ומתוך חתירה למצוינות לימודית ולמידה משמעותית. הלימודים נעשים בשיטה ייחודית של למידה רב תחומית המשלבת עבודה במספר רב של תחומי דעת סביב יסוד מארגן, לדוגמה על ידי למידת טקסטים בשפה, שיעורי הלכה ושיעורי כישורי חיים. ללמידה העיונית מתלווה מפגש חווייתי או חברתי כמו הרצאות, תיאטרון, סדנאות, סיורים ופעילויות עם קהילת ההורים. בבית הספר קיימים מזה כמה שנים שיעורי בחירה, במגוון תחומים, שמתקיימים לאחר שעות הלימודים, אותם התלמידים בוחרים לפי נטיית ליבם וכישוריהם. כל זאת מתוך אמונה והבנה שהלמידה הרב התחומית ולימודי הבחירה מעניקים חווית למידה משמעותית לתלמידים ומאפשרים מענה לאינטליגנציות השונות. בית הספר שואף לגדל בוגרים בעלי הרגלי למידה השואפים למצוינות ומגלים יכולת להשתלב בכל התחומים הקיימים.

תיכון עירוני ה' / מנהלת: ליאת אפלבוים

כיצד מקודם ערך הרב תרבותיות – חיים בדו קיום ושיתוף:

בבית הספר מועסקים אנשי חינוך ממגוון החברה הישראלית: יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, גברים ונשים. ישנו מקום לרב תרבותיות מרמת ההכרה עד רמת המעשה, כאשר התלמידים נחשפים בתחומי הדעת השונים לרב תרבותיות. הדבר בא לידי ביטוי למשל בתכנית הלימודים הייחודית של תלמידי שכבת ט', שעוסקת בקיום משותף במסגרת שיעורי היסטוריה ואזרחות, במפגש עם בני נוער ערביים, בפאנל "שוברות את תקרת הזכוכית" בו נפגשות תלמידים בית הספר עם נשים פורצות דרך, ובסמינרים בנושא זכויות האזרח, הזכות לכבוד וכיוצא בזאת. השנה תיפתח לראשונה שכבת י' בבית הספר.

רמון / מנהלת: נעמה דהן

כיצד מקודם ערך הקידום למידה משמעותית תוך התאמת אסטרטגיית הלמידה למיומנויות המאה ה-21:

בית הספר נמצא בדגם המתקדם בתחום התקשוב ומקדם פדגוגיה חדשנית ומטפח בוגר השולט במיומנויות המאה ה-21. בבית הספר ישנה הטמעה של התקשוב ושל טכנולוגיית המידע בהוראה ובלמידה, כאשר הדבר נעשה מתוך גישה מאוזנת במקומות בהם לתקשוב יש ערך מוסף. במסגרת הדגם המתקדם, לומדים תלמידי שכבות ד'-ו' באמצעות מחשב נייד לכל תלמיד במספר מקצועות, וספרים דיגיטליים מחליפים את הספרים הקשיחים, דבר המזמן חוויות למידה משמעותית תוך דגש על קבלת משוב בזמן אמת. כמו כן, בהשראת דמותו של אילן רמון, משתתפים התלמידים בתכנית ייחודית בתחום האסטרונומיה, בשיתוף עם בית יציב ומוזיאון המדע בירושלים.

קשת / מנהלת: קרן מרקוביץ

כיצד מקודם ערך הנתינה:

נעשה חינוך לערכים בשילוב בין תחומי הדעת השונים, כאשר כבר החל מגיל הגן, מפותחים ומיושמים מודלים שונים של הוראה ולמידה, המשלבים תהליכי חניכה, חקר ומשחק, במגוון תחומי הלימוד, תוך שימוש בחזקות הפרט להעצמה אישית וארגונית. תלמידי תכנית "אמירים" של שכבה ד', למשל, חונכים את ילדי הגן, על פי שלושה ערכים מרכזיים מתוכנית מפתח הל"ב: מעורבות חברתית, נתינה וכבוד. בית הספר מקדם היכרות עם קהילות שונות, ולכן קהילת בית ספר "קשת" מאמצת את הקהילה האתיופית במבשרת ציון ומידי שנה, לקראת חג הפורים, נתרמים מוצרים שונים כמו: תחפושות, תיקים, מוצרי אוכל יבש ועוד. ברמה השכבתית, נבחרות מדי שנה קהילות שונות איתן יוצרים קשר ומטפחים את ההיכרות כמו בתי אבות, חיילים, שכני בית הספר, מפגש והיכרות עם בית ספר גבעת גונן בירושלים, ואף טיפוח פארק בסמוך לבית הספר ועוד.

אבני החושן / מנהלת: לידיה אפריאט

כיצד מקודם ערך הצביון התורני:

בית הספר חרת על דגלו שני צבעים: תורני ושילוב אמנויות. צוות בית הספר וההורים נותנים דגש רב לצביון התורני, ולכן מדי בוקר יום שישי הורים ותלמידים מתפללים ביחד בבית המדרש של ישיבת ההסדר. בנוסף, בית הספר נבחר להשתתף בפרויקט ייחודי "מיזם 929" (כמספר הפרקים בתנ"ך), במסגרתו התלמידים לומדים תורה מדי שבוע. במסגרת הפרויקט ומעבר ללימוד החומר, זכו התלמידים לסייר במוזיאון ארצות המקרא בירושלים, לעבור לימוד משותף של הורים ותלמידים ושמוע הרצאה ייחודית של הרב ד"ר בני לאו. בית הספר מאמין כי אין להסתפק בהקניית ידע בלבד, כיוון שבעוד שנים הידע של היום כבר לא יהיה רלוונטי או בר יישום, ולכן נעשות גם פעילויות לפיתוח העצמה אישית, בטחון עצמי, חשיבה יצירתית, יכולת הבעה מופשטת ועבודה בצוות. כמו כן, בית הספר מאמין כי לכל ילדה וילד ייחודיות וכשרון משלו, ויש לחשוף את הילדים בפני תחומים רבים ככל האפשר על מנת שכל ילד יחוש כי כישרונותיו וכישוריו באים לידי ביטוי.

בית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב /  מנהל: רוני הרניק

כיצד מקודם ערך החניכה:

בית הספר מאמין כי בוגריו יהיו חופשיים, שלמים עם עצמם, מודעים למטרותיהם ויודעים להציב לעצמם דרכים להגשימן, תוך מודעות לזכויות האדם. בבית הספר קיים מערך של חונכות אישית, בו כל תלמיד מלווה על ידי חונך אישי, שתומך בשגרת חייו בבית הספר. מעורבות החונך באה לידי ביטוי בתחום הרגשי, החברתי והלימודי של התלמיד. כל אחד מתלמידי בית הספר בונה את תכנית הלימודים האישית שלו בסיוע החונך, על פי היצע השיעורים בבית הספר ועל פי תחומי העניין שלו. כמו כן, מערך הגנים בבית הספר מאפשר לילדים כניסה מדורגת לאורח החיים הדמוקרטי, והילדים מוזמנים לשחק ולגלות את העולם סביבו, בקצב שנכון לו.

תיכון עירוני ג' / מנהלת: הילת אופנהיימר-שילה

כיצד מקודם ערך הכרת הייחודיות על רקע השונות:

לאורך השנה נעשים בבית הספר שיעורים פרטניים, המדגישים היבטים רגשיים לצד היבטים פדגוגיים, ולמידה מקוונת לחיזוק מיומנויות במתמטיקה ובפיסיקה. מתקיימים חידונים, תחרויות ואולימפיאדות בתחומי מדעי הרוח, החברה, המדעים, הטכנולוגיה והספורט וניתנת אפשרות להיבחנות בדרך חלופית לביטוי אישי ויצירתי של התלמיד. מועברות סדנאות ושיעורים המעודדים ביטוי ליכולות פנימיות אישיות בינאישיות במרחב החברתי, ומפתחים, מחזקים ומעצימים יכולות התמודדות, תלמידים בוגרים מלמדים תלמידים צעירים בתחומי דעת שונים, תוך שיח וקשר של אמון הדדי, ונעשה דיאלוג קבוע בין מחנך לתלמידו. כמו כן, פועלת הנהגת תלמידים בית ספרית והנהגה שכבתית, צוות המורים עובר פיתוח מקצועי, בדגש על היבטים רגשיים המעצימים את הפרט, ונעשית הפקת מופע שייכות, בו מתאפשרת לתלמידים הזדמנות לבטא את כישוריהם בתהליכי ההפקה השונים (כתיבה, משחק, שירה ועיצוב).

תיכון דתי אמי"ת בנות / מנהלת: אסתר הנדלר

כיצד מקודם ערך הנתינה והסבלנות:

מתוך רצון להיטיב עם החברה ומתוך הבנה כי כולנו "רקמה אנושית חיה", אנו מחנכים בבית הספר לסבלנות ולסובלנות – סבלנות כלפי המוכר לי וסובלנות כלפי השונה ממני, סבלנות דתית אך גם סבלנות חברתית. דבר זה בא לידי ביטוי בתכניות לימוד מיוחדות כדוגמת בית מדרש, מעגלי שיח משמעותיים ופעילויות שונות. כך לדוגמה, במהלך השנה מתקיימות התנדבויות שונות בתוך העיר ומחוץ לעיר. כמו כן, מתקיימים מעגלי שיח חילוניים ודתיים, בנקודות זמן שמזמנות זאת. לקראת מפגשים אלו מתקיימים שיעורי חינוך שעוסקים בנושא וכך מתחדדים הייחודיות וערך ה"ביחד".

תיכון דתי אמי"ת בנים / מנהל: הרב איתמר חייקין

כיצד מקודם ערך החוויה:

המשפט "אמי"ת מודיעין, ללמוד, לחוות, להאמין" נחרט על דגל בית הספר כבר בראשית דרכו. ב"ללמוד" בית הספר מכוון למצוינות לימודית וב"להאמין" הוא מכוון לחינוך לאמונה ולשמירת מצוות. "לחוות" – בית הספר מאמין כי החוויות שצובר התלמיד במהלך שנותיו הן משמעותיות ביותר להתפתחות מיטבית ולכן מושם דגש על חוויות מעצימות ומגדלות תוך יצירת אקלים מוגן ונעים. הדבר נעשה על ידי נתינת מרחב גילוי עצמי באמצעות השפה האומנותית כמו מוזיקה, תיאטרון, צילום, קרמיקה ועוד ועל ידי העצמת המנהיגות והכישורים החברתיים באמצעות מגוון תכניות ייחודיות הפועלות בימי יום שישי ובהן "מנהיגות על גלגלים", רובוטיקה, הישרדות ומנהיגות צעירה. בית הספר הוקם כבית ספר צומח ובשנת לימודים זו ילמדו לראשונה תלמידים בכתה י"ב.

בית הספר הניסויי יחד / מנהלת: שלומית קינר-יחיא

כיצד מקודם ערך הסובלנות וקבלת האחר:

הערך מקודם בתוך הכיתה ומחוצה לה. בהוראה בכיתות, אחד העקרונות הפדגוגיים המנחים אותנו הוא "ריבוי קולות": בשיעורי יהדות, כמו בכל נושא אחר, התלמידים שומעים ומשמיעים דעות שונות ומגוונות ולומדים לתפוס את השוני ואת המחלוקת כדבר חיובי ומעורר השראה. גם ברמה הפדגוגית אנחנו מקדמים את הלמידה השיתופית והשיח המיטבי, הנותנים מקום לראות את האחר ולהרוויח מהגיוון בכיתה. בנוסף, בית הספר מקדם את הערכים האלו על ידי שילוב עם בית הספר לחינוך מיוחד "גוונים", איתם מקיימים טקסים, פעילויות ושיעורים משותפים. כמו כן, בית הספר מקיים שיתופי פעולה עם בתי ספר אחרים ברחבי העיר, וכך התלמידים מכירים מגוון רחב של עמיתים ולומדים מהם ואיתם. תלמידים בבית הספר משתתפים בוועדות כמו ועדת גישור וועדת ביקורים. ברמת הקהילה מתקיים שיח מתמיד על נושאים העומדים על הפרק במרחב המשותף.

אסיף / מנהלת: נאוה אסף

כיצד מקודם ערך מימוש היכולות:

בית הספר הינו סביבה חינוכית המושתתת על שיח מתמיד, יוצר ומכבד בין המורים, התלמידים, ההורים והקהילה. דרך הקניית מיומנויות למידה וחשיבה מגוונות ברוח המאה ה-21, תוך שימוש בדרכי הוראה ולמידה ההולמות את הקדמה הטכנולוגית, ממומשות היכולות הגלומות בכל אחד מהתלמידים, ביחיד ובקבוצה, בכדי להביאם למיצוי מטיבי. בית הספר פועל ללא לאות על מנת שהתלמידים יגביהו עוף וירחיקו לראות, יאמינו בעצמם וביכולותיהם, ידעו לבחור את הנתיבים הראויים לקראת הצלחתם ויאירו את נתיבי חייהם ואת חיי הסובבים אותם באורם הייחודי, הכולל את מגוון נקודות האור הטמונות בהם, והכל תוך מתן מענה לשונות.

גוונים / מנהלת: ליאורה ולר

כיצד מקודם ערך העצמת כל תלמיד:

בית הספר מפנה זרקור לכישורים הייחודיים ותחומי ההתעניינות של כל תלמיד ותלמידה, מעניק להם בולטות, הכרה והעצמה, כך שהם יאירו מבעד למכשולים וישמשו מנוף להגברת המוטיבציה והמשאבים הפנימיים להתמודדות עם קשיים. הלימוד בכיתות קטנות, תוך אמונה של הצוות בפוטנציאל האינסופי הגלום בכל תלמיד. לאורך השנה ישנם מפגשים סדירים ופרויקטים משותפים בתחומים חברתיים ולימודיים עם בית ספר "יחד". התלמידים ניגשים למספר בחינות בגרות, על פי יכולותיהם, וחלקם מקבלים תעודת גמר או תעודת בגרות. בנוסף, במסגרת שיתוף פעולה עם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה נלמדת בבית הספר במשך ארבע שנים מגמת "גרפיקה ממוחשבת לדפוס", בשילוב התוכנות העדכניות בשוק, בסיומה ניגשים התלמידים לבחינה רשמית ומקבלים תעודת מקצוע בגרפיקה.

תיכון "יחד" / מנהל: שגיב אלבז

כיצד מקודם ערך הפלורליזם:

לבית הספר מגיעים תלמידים ממשפחות דתיות, מסורתיות וחילוניות. כבית הספר המשלב הגדול בארץ, מתקיימות תכניות ייחודיות לכיתות ז'-י"ב בתחום היהדות – בלימוד (שיעורי יהדות ייחודיים, שיחות וימי עיון), בבחירה (התלמידים בוחרים במסלולי לימוד מבין אפשרויות שונות) ובחוויה (פעילות חברתית-ערכית ענפה: טקסי ראש חודש, שבתות שכבה, ימי התנדבות, שותפות עם בית ספר גוונים ועוד).

בית הספר רואה בשילוב הקולות הזה שילוב כוחות, והוא עצמו מתנהל מתוך דיאלוג עם הקהילה, הרואה בבית הספר בית ומקום המאפשר צמיחה אישית, כמו גם קהילתית.

צילום דוברות העיריה

כתבות נוספות