בונים מתחת לאף החיילים

יהודה גולן
2013-10-09 12:47:20
2013-10-09 12:47:20

במרחק כמאה מטרים ממחסום מכבים, על שפת כביש 443, מכשירים בשבועות האחרונים גורמים פלסטיניים קרקע לבנייה, כשאף גורם ישראלי לא מנסה לעצור אותם. מדובר בעבודות עפר שמתבצעות על-ידי כלים כבדים, בהם מחפר ודחפור, שככל הנראה מיישרים את הקרקע לבנייה של מבנים כלשהם.

הגבעה. כמאה מטרים מהמחסום והחיילים לא דיווחו

את הבנייה הבלתי חוקית איתר רכז השטח של עמותת 'רגבים', עובד ארד,  שהבחין בעבודות במהלך סיור שערך בשטח ב-30 בספטמבר. ארד מיהר לדווח לראשי העמותה והיועץ המשפטי של 'רגבים' שיגר מכתב התרעה לשר הביטחון יעלון, לאלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, לראש המינהל האזרחי תא"ל דוד מנחם, ולמנהל יחידת הפיקוח במינהל האזרחי, מרקו בן שבת.

החיילים ואנשי הביטחון לא דיווחו

השטח עליו עובדים הכלים הכבדים נמצא כחמישים מטרים מזרחית למחסום וכמאה מטרים דרומית לכביש 443, בסמיכות גדולה במיוחד בקו אווירי למכבים ורעות. מתצלום האוויר שסיפקה עמותת 'רגבים' ניתן לראות בבירור את הקירבה המדאיגה למחסום, שכאמור החיילים ואנשי הביטחון המאיישים אותו לא טרחו משום מה לדווח על הפעילות יוצאת הדופן מצד הפלסטינים.

עו"ד בועז ארזי, היועץ המשפטי של עמותת 'רגבים', מציין בפנניתו לגומרים השונים כי "כפי שעולה מן התמונות, מדובר בעבודות הנדסיות באמצעות כלים כבדים, המבוצעות ללא היתר במרחק ראייה ושמיעה ממחסום צה"ל במקום".

"קשה להתעלם מהחוצפה של מבצעי העבודות, העוברים על החוק לעין כל במרחק קצר ביותר ממחסום צה"ל הממוקם על הציר הראשי בגיזרה. אין ספק כי עובדה זו יש בכדי להעיד על המשילות ההולכת ונעלמת בקרב המגזר הערבי ביהודה ושומרון", מוסיף ארזי, ותובע בשם העמותה: "להמשיך בפעולות האכיפה נגד העבודות ומבצעיהן… (ו)להעביר לידינו את פרטי מבצעי העבודות הבלתי חוקיות וכן לחייב את מבצעי העבודות לדאוג להשבת המצב לקדמותו".

כתבות נוספות