קול אחד לכולנו

חנה שטרן, צילום אינגריד מול
2013-10-28 00:00:00
2013-10-28 00:00:00

במכבים-רעות היו שלושה מתחמי קלפיות: בתיכון מו"ר, בבית ספר 'עמית' ברעות, וב'מעוז המכבים', במכבים. ביום הזה הדאגה הכי גדולה של איל הנדלר, יו"ר רשימת 'כולנו מכבים-רעות', הייתה ש"הציבור מגיע להצביע בעצלתיים". מאוחר יותר יתברר שכך בכל הארץ.

 "נכון לשעה 20:30 הצביעו 35%-40% מבעלי זכות הבחירה, וזה אחוז נמוך מאוד ואני יכול להצטער מאוד כי ציפיתי לשיעור הצבעה גבוה מ-60% כאן ברובע. לפי מה שקורה הסיכוי שזה יקרה הוא אפסי, ספק אם נגיע ל-50% הצבעה, וזאת למרות שקראנו לאנשים לבוא ולהצביע".

איך היום הזה התנהל מבחינתך?

"בתחושה שלנו שהסיעה המתחרה – 'ים' (מטעמו של ראש העירייה ביבס. ח.ש.) התנהגו קצת לא יפה, קצת בצורה לא מכובדת, ואני מצטער על כך. היו 'רחשים' ואני הייתי עד לכך שממריצים מטעמם פשוט דיברו בצורה לא מכובדת, דברים לא נכונים עלינו, וכשניסיתי להעיר להם נתקלתי בתגובה לא מכובדת. אני לא זוכר בדיוק מה אמרו, ויותר טוב שאני לא זוכר. אני מרגיש שהקמפיין של ביבס היה מאוד חזק במכבים-רעות, בעיקר ברשימת 'ים' שמתמודדת לוועד הרובע וכל מטרתה בעיניי הייתה להחליש את הייצוג של הרובע במועצת העירייה, ולצערי אני חושש שהם ינחלו הצלחה. פוטנציאל המנדטים במכבים-רעות עומד על שלושה חברי מועצה (כך היה במועצה היוצאת. ח.ש.), מעבר לחברי מועצה שרצים ברשימות אחרות, וקיים בהחלט חשש שהפעם לא ייכנסו שלושה חברים שוב. בכל מקרה אני באמת מודה לכל אלה שהצביעו עבורנו. בסיעה שלנו החלטנו שלא משנה מה התוצאה, לא באנו כאפיזודה חולפת, באנו לעבוד ולעשות למען ציבור תושבי הרובע".

אישית, איך עובר עליך היום הזה?

"בתקופה האחרונה קמנו אני ויתר הפעילים בסיעה בשעה חמש וחצי בבוקר והתייצבנו בכיכרות עד השעה שמונה ורבע, עם שלטים, ואז כל אחד היה נוסע לעבודתו. גם בערבים התכנסנו בחוגי בית. גם היום קמתי בחמש וחצי ובשעה שש וחצי כבר הייתי מחוץ לקלפיות, ממריץ אנשים לבוא ולהצביע".

אילו תגובות קיבלתם בשטח מתושבי היישוב?

"הייתה כאן פעילות גדולה מאוד מבחינת רוב הסיעות שמתמודדות למועצה. זו דמוקרטיה בשיאה. ראש העיר הגיע לכאן פעמיים, ויש כאן אקשן למרות אחוזי ההצבעה הנמוכים. אני לא ממש יודע מה אחוזי ההצבעה הארציים כי לא היה לי יותר מדי זמן לבדוק – אני מרוכז כולי ביום הבחירות כאן".

כתבות נוספות