השעה עצמו

יהודה גולן
2013-12-05 00:00:00
2013-12-05 00:00:00

חבר מועצת העיר אייל הנדלר מסיעת מכבים-רעות החליט להשעות את עצמו לפי שעה מישיבותיה של וועדת המשנה לתכנון ובניה בעירייה, לאחר שנטען כי הוא נמצא במצב של ניגוד עניינים בהיותו יזם נדל"ן שבונה בעיר.

בעקבות החשש לניגוד עניינים שהעלה חבר המועצה שרון מעוז, הפנתה היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד דנה חפץ טוכלר, את הנדלר לוועדה לניגוד עניינים ברשויות המקומיות שיושבת במשרד המשפטים, כדי שזו תחליט לגביו.

"עוד לא קיבלתי תשובה מהוועדה", אמר הנדלר, "ולכן החלטתי בשלב זה שלא להשתתף בישיבות וועדת המשנה לתיכנון ובניה כי זה לא ראוי שאשתתף כל עוד אין תשובה ממשרד המשפטים".

ועדת המשנה לתיכנון ובניה התכנסה לישיבתה הראשונה בבוקר יום רביעי (אתמול) ללא הנדלר. שרון מעוז אמר: "אני מקווה שעו"ד דינה זילבר, יו"ר הועדה לניגוד עניינים תחליט בנושא בקרוב".

גם בעניינו של דן ליכטמן, שאושר במועצה כמחזיק תיק התחבורה בעירייה למרות עבודתו ב"אגד", לא הגיעה תשובה מהוועדה לניגוד עניינים, שאליה הפנתה אותו היועצת המשפטית של העירייה לקבלת אישור.

תנו זמן להתכונן

בישיבת המועצה הקרובה, הצפויה להיערך ב- 18 לדצמבר, יובא תקציב העירייה לשנת 2014 לאישור חברי המועצה. איש האופוזיציה שרון מעוז כבר מתרעם על שאין לו ולחבריו מספיק זמן להיערך וללמוד את פרטי התקציב החדש.

מעוז: "נקבל את ספר התקציב כשבוע לפני ההצבעה החשובה כל כך וזה לא מספיק. אם רוצים ממש ללמוד את החומר ולא להיות סתם חותמת גומי, שבוע לא מספיק. עובדה שגם בכנסת יש אפשרות להביא את התקציב לאישור עד ל-31 במרץ בכל שנה, אז מדוע מיהרו בעיריית מודיעין להביא את התקציב כבר?".

בבדיקה שערך מעוז עם היועצת המשפטית של העירייה היא הבהירה לו כי בניגוד לכנסת, ברשויות המקומיות חייבים לאשר את התקציב עד לסוף השנה ולכן ההצבעה על תקציב 2014 תיערך בישיבת המועצה הקרובה.

"חבל שזה כך, חברי המועצה במיוחד החדשים שבהם לא יודעים איך נראה תקציב העירייה אני חושב שאני זקוק לחודש לפחות ללמוד את התקציב" אמר מעוז. אגב –  יחד עם תקציב העירייה יובא לאישור המועצה גם צו הארנונה, שיקבע למעשה כמה ארנונה תיגבה מתושבי העיר בשנת 2014.

(צילום: אינגריד מולר)

 

כתבות נוספות

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

המשך קריאה »