הנהלת רכבת ישראל הודיעה לאחרונה כי החלה הנחת המסילות בפרויקט מסילה 431, שיחבר את מודיעין אל יישובי השפלה ומישור החוף הדרומי, אולם הדרך עד להשקת הנסיעה הראשונה עדיין ארוכה, כאשר סיומו של הפרויקט צפוי לשנת 2027.
כזכור, פרויקט מסילת 431 יחבר את תחנות ירושלים יצחק נבון ומודיעין ממזרח אל תחנת ראשל"צ משה דיין ממערב, זאת באמצעות 30 ק"מ של מסילה כפולה ומחושמלת לאורך תוואי כביש 431. הפרויקט כולל בניית גשרים ומנהרות, לצד הקמת תחנות נוסעים חדשות ושדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים. במסגרת הפרויקט ייבנה גשר הרכבת הארוך ביותר בארץ, בין מחלף קריית ראשון לתחנת ראשונים, באורך 3.5 ק"מ, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים, מתחת לכביש 20, שהארוכה שבהן תהיה באורך 450 מטרים.
עוד נמסר מרכבת ישראל כי עד כה הושלמה הנחת תשעה קילומטרים של מסילה כפולה בתוואי שבין מחלף ענבה לתחנת רמלה דרום, שנמצאת בשלבי תכנון מתקדמים. בנוסף, בניית אולם הנוסעים המרכזי בתחנת מעוין שורק הסתיימה, וכעת נערכת הרכבת לתחילת עבודות הפיתוח סביב התחנה, הכוללות סלילת דרכי גישה ובניית שטחי חנייה, כמו גם מסוף תחבורה ציבורית שישמש את נוסעי הרכבת.
גם בתחנת ראשונים מתבצעות כעת עבודות להארכת הרציפים הקיימים, ולאחר חיבורה לתוואי 431 יוכלו נוסעי התחנה להגיע ישירות לתל אביב, מודיעין וירושלים, ללא צורך בהחלפת רכבת. תחנת רמלה דרום החדשה תכלול אולם נוסעים ושירות, שטחי מסחר ותפעול, חניון ומסוף תחבורה ציבורית, בנוסף לגשר הולכי רגל ממבנה התחנה אל הרציפים.
עו"ד משה שמעוני, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, אמר: "דווקא בתקופה מורכבת זו אנו רואים חשיבות עצומה בפיתוח מערך התשתיות המתקדמות של הרכבת, וחיבורן של ירושלים ומודיעין לערי השפלה והחוף בחיבור רכבתי מהיר, חשמלי וירוק לסביבה, אשר ישפר את מרקם החיים של כל תושבי המדינה ויחזק את החוסן הלאומי".