במשרד התחבורה הודיעו לאחרונה על ביטולו של קו 130 ממודיעין לתל אביב, הקו היחידי המאפשר לתושבי העיר להגיע לאזור המערבי של העיר הגדולה, ובציבור הנוסעים המודיעיני עוררה ההחלטה ביקורת רבה.
כזכור, לפני כשנה תכננו במשרד התחבורה את ביטול הקו, בשל העבודות להקמת הרכבת הקלה באזור רחוב אלנבי, ותושבי מודיעין התקוממו נגד ההחלטה וטענו "מי שעובד בדרום תל אביב ומערבה יישאר ללא מענה ראוי בתחבורה הציבורית". בעיריית מודיעין פעלו אז בנושא והצליחו לדחות את ביטולו של הקו, אולם הפעם נראה כי ההחלטה היא סופית.
השבוע התייחס לנושא מחזיק תיק התחבורה במועצת עיריית מודיעין, בגן ראש העירייה אור גרינפלד: "האתגר שלנו במודיעין הוא שאנחנו לא שייכים לרשות מטרופולינית מובהקת. יש שתי מגמות מרכזיות: סוגרים את אלנבי וקטעים נוספים בעיר בגלל העבודות להקמת הרכבת הקלה, ואת מסוף הכרמלית מייעדים לאוטובוסים עירוניים בלבד. לתושבי מודיעין לא תהיה דרך ישירה להגיע למערב תל אביב, ואנחנו הצענו להם ארבע חלופות כדי לתגבר את הקווים בתוך תל אביב, כמו קו 31 למשל. אני מבין מאוד את הפגיעה בציבור הנוסעים. אנחנו מצדנו הגברנו את התדירות של קו 101 לכל 10 דקות בשעות השיא, כדי לקדם תנועה לתל אביב, ובמחלף שפירים יהיה בקרוב שאטל חדש לאזור רוטשילד. אבל כן, ההגעה למערב העיר תהיה יותר מורכבת".
עוד הוסיף השבוע גרינפלד כי "הייתי בפגישות עם עיריית תל אביב ומשרד התחבורה וחברת קווים. אני חושב שבסוף נמצא פתרון, ואני מקווה שזה יקרה עד יוני-יולי, אבל אני לא יכול להבטיח דבר. אנחנו עושים את המיטב. צריך להבין שיהיו עוד הרבה אתגרים בתל אביב, ומחזיקי תיקי התחבורה בכל הרשויות עומדים בפני האתגר הזה".