שיעור הנהגים הצעירים במודיעין שנפגעו בתאונות דרכים בין השנים 2018-2022 הוא אחד הנמוכים בארץ מבין הערים, כך עולה מדוח חדש של עמותת אור ירוק.
בעמותה ניתחו את חלקם היחסי של נהגים צעירים (בעלי רישיון לרכב פרטי ואופנועים עד גיל 24) שנפגעו בתאונות דרכים בערים השונות בשנים הנ"ל מבין כלל הנהגים שנפגעו. בצמרת הטבלה נמצאות אום אל פאחם ורהט (34% מהנפגעים היו נהגים צעירים), אילת (33%), בית שמש ונהריה 32%). עוד בצמרת נצרת וירושלים.
במודיעין עמד שיעור הנהגים הצעירים מבין כלל הנפגעים על 19%, ויחד עם מודיעין עילית (14%) ונס ציונה (20%) היא מהערים עם שיעור הנהגים הצעירים שנפגעו הנמוך ביותר מבין הערים בעלות 50 אלף תושבים ומעלה.
עוד הוסיפו בעמותת אור ירוק כי מדי שנה מעורבים למעלה ממאה נהגים צעירים בממוצע בתאונות דרכים קטלניות, וחלקם בתאונות מסוג זה עומד על 20%, גבוה משיעורם בין כלל מחזיקי רישיון נהיגה (15%).
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "נהגים צעירים הם אוכלוסייה עם מאפייני נהיגה ייחודיים החושפים אותם לסכנה גדולה יותר להיפגעות ולמעורבות בתאונות דרכים. נהיגה בשעות הלילה, לעיתים בעייפות ותחת השפעת אלכוהול, הם מאפיינים בולטים בקרבם. בנוסף, לחץ חברתי וחוסר ניסיון בקריאת מפת הסכנות שבכביש מובילים אותם לטעויות קריטיות בקבלת ההחלטות ובשיקול הדעת. בשל כך, נהגים צעירים מבצעים יותר עבירות תנועה מחלקם בבעלי הרישיונות ומעורבים בתאונות קטלניות בשיעור גבוה יותר מחלקם היחסי במצבת הנהגים".
עוד הוסיף עו"ד יעקב כי "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ליישם תכנית רב-שנתית אשר תתמקד בתהליך הכשרת הנהג ותקופת הליווי שלו. בנוסף, חייבים לחזק את הנוכחות המשטרתית סביב מקומות הבילוי, כדי למנוע נהיגה תחת השפעת אלכוהול. אנחנו מאבדים כל כך הרבה צעירים בכבישים, וביישום תכנית פעולה נכונה ניתן להציל חיים ולמנוע צער, סבל וכאב ממשפחות רבות".