פיילוט חדש בתיכון מו"ר מעורר לאחרונה את כעסם של תלמידים והורים, לאחר שבבית הספר הוחלט כי לתלמידי החטיבה העליונה לא יהיו יותר "כיתות אם", כאשר המשמעות היא שמדי שיעור הם יעברו כיתה ובמהלך ההפסקות הכיתות יהיו נעולות.
החלטת בית הספר הגיעה, בין היתר, על רקע מקרי ונדליזם רבים בשנה שעברה, שכללו השחתת ציוד בכיתות, כאשר מעתה לאחר כל שיעור ינעל המורה את דלת הכיתה. המשמעות, אומרים ההורים, היא כי במהלך ההפסקות לא יהיה לתלמידים מקום מנוחה מסודר. בעירייה אגב, סתרו השבוע טענה זו.
עוד אמרו השבוע ההורים כי אמנם בבית הספר אימצו את הביטוי "מודולינג", הנהוג בבתי הספר בארצות הברית, אולם בניגוד לנעשה בארה"ב המציאות בתיכון מו"ר שונה. לדבריהם, הקפיטריה אינה נרחבת כפי שנהוג בארצות הברית ולא מאפשרת שהייה נוחה וממושכת במקום, ואילו הלוקרים בהם מאחסנים התלמידים את ספרי הלימוד אינם בסמיכות לכיתות אלא בצדו השני של בית הספר הגדול. עוד סיפרו השבוע ההורים כי גם עצומת תלמידים בעניין לא הועילה ולא זכתה להתייחסות ההנהלה, וגם אסיפת הורים שכונסה בה מחו הורי התלמידים על ההחלטה לא שינתה את עמדת הנהלת בית הספר.
אחת האימהות סיפרה השבוע למודיעין News: "בגלל הוונדליזם שהיה בשנה שעברה החליטו מתחילת השנה לא לאפשר לתלמידים להישאר בכיתה. הכיתה ננעלת ברגע שהם מסיימים את השיעור והם צריכים למצוא את עצמם, לקחת את התיק וללכת לכיתה הבאה. אין להם מרחב פרטי שבו הם יכולים לשבת, לדבר ולאכול. אני לא חושבת שזה הפתרון לוונדליזם והפתרון לא צריך להיות על חשבון הילדים. הילדה שלי אמרה לי שלא נוח לה לצאת למרחב המשותף, ולכן היא יוצאת למרכז המסחרי מחוץ לבית הספר כדי לא להיתקל בשמיניסטים. נוצר מצב שאין להם איפה להיות בהפסקה. בקיץ חם מדי בשביל להיות בחוץ, ובחורף גשום ואין מספיק מקומות מקורים. זה מצב לא תקין".
עוד הוסיפה אותה אם כי "רציתי שהילדים שלי ילמדו בבית ספר ותיק וטוב, אבל בסופו של דבר 'מתגלחים' על חשבון הילדים שלי. ההנהלה אמרה שזה פיילוט, אבל הם רואים שהילדים סובלים ובכל זאת זה ממשיך. הכיתה ננעלת בהפסקה, זה העונש שהחליטו לתת בלי להתחשב בילדים ובמרקם החברתי שלהם. שיתפסו את מי שעשה את הוונדליזם, למה כל התיכון צריך להיענש?".
אם נוספת סיפרה השבוע: "הילדים מסתובבים עם התיקים כל היום, אין להם תחושת שייכות, אין להם איפה לנוח, איפה להתרענן איפה לאכול. זה יוצר שחיקה של הילדים שלנו. אין להם מקום מפלט בהפסקות וזה יצור בלגן חברתי גדול עוד יותר".
עוד התייחסה השבוע לנושא גם אחת התלמידות, שהסבירה כי "אני חושבת שזה לא בסדר שנועלים את הכיתות בהפסקות, וזה לא בסדר שאין לילדים איפה להיות בזמן הזה. לא כולם רוצים לצאת בהפסקות מהכיתה. בחוץ אין להם את השקט שלהם, לא כולם מחוברים ואין להם איפה להיות. הם יושבים במסדרונות של בית הספר. יש כאלה שאוהבים את השקט שלהם בכיתה ולא מאפשרים להם את זה. לדעתי, עם הגשם שמגיע זה לא הגיוני שנשב בחוץ בזמן במהלך החורף. אין מספיק מקום לכולם בפנים. יש 900 ילדים בתיכון שצריכים לחפש את עצמם בהפסקה".
מהנהגת ההורים של תיכון מו"ר נמסר: "הנהגת ההורים רואה בראש מעייניה את טובת התלמידים והתלמידות ומחויבת לייצג את הקהילה. ההחלטה שהתקבלה על ידי הנהלת בית הספר היא חלק מהתפיסה הפדגוגית ומטרתה לתמוך בסביבת למידה מיטבית לתלמידים ולצוות. הנהגת ההורים תמשיך להיות אפיק תקשורת בין הקהילה להנהלת בית הספר, וגם במקרה זה דנה וממשיכה לדון על ההארות והמשובים שמגיעים מהשטח. נמשיך לעבוד כהנהגה בשיתוף פעולה מלא עם הצוות, ואנו שמחים שהנהלת בית הספר קשובה לפניות, לומדת את הנושאים המועלים ופועלת לתיקונים רלוונטיים תוך כדי התהליך. שינוי זה באורחות החיים בבית הספר מחייב סבלנות להטמעתו, ואנחנו בהנהגת ההורים נעשה ככל יכולתנו להקל על האתגרים שעולים כחלק מהשינוי".
מדוברות העירייה נמסר: "תיכון מו"ר החל בתהליך שמטרתו להיטיב עם סביבת הלמידה בבית הספר עבור התלמידים וצוותי החינוך. בהפסקות ובזמן הפנוי עומדים לרשות התלמידים מרחבי שהייה המיועדים לשימושם, ובהם חדר תלמידים עם מרחב למידה, מיקרוגל לחימום אוכל ומשחקים חברתיים. כמו כן, יש בבית הספר מתחמים נוספים, גינה בחצר ונקודות נוספות בכל מרחב בית ספרי הכוללות ספסלים ומקומות ישיבה נוספים. מדובר בתהליך הסתגלות ושינוי שנבחן וייבחן בתקופה הקרובה. בית הספר ער לאתגרים שעולים ממנו וערך מפגשים עם ההורים והתלמידים, והוא קשוב ולצרכים והטענות העולות בכדי לדייק את התהליך ולמצוא פתרונות במידת הצורך".