ביצוע פילוח שוק נכון בשיווק באינטרנט וזיהוי קהל היעד

תוכן פרסומי
2037-10-10 02:20:00
2037-10-10 02:20:00

לכל פלח יש צרכים והעדפות שונות. אנחנו צריכים להחליט על אסטרטגיה מתאימה לכל קהל יעד כזה. זו צריכה להיות מדויקת וכך היא גם תניב שיעורי תגובה טובים וגבוהים יות

(צילום: pixabay)

לפני שאתם מתחילים לבנות קמפיין פרסומי, עליכם קודם לבצע מספר שלבים והם: אפיון מוקדם של שוק המטרה, פילוח שוק וזיהוי קהל היעד לקמפיין. אלו שלבים שמומלץ מאוד ליישם והם ימנעו מכם השקעה במשאבים וכספים מיותרים באפיקים שאינם נכונים עבורכם.

מה זה בכלל פילוח שוק?

מדובר על חלוקת השוק לקבוצות. הכוונה היא שכל קבוצה תכיל צרכנים שיש להם העדפות וגם צרכים דומים. לדוגמה, אם ניקח את עולם הסלולר, נוכל לראות שפילוח השוק מבוצע על ידי חלוקה של הקהל למספר פלחים בהם: דתיים, צעירים, חיילם, משפחות. ניתן לראות שכל פלח יש צרכים והעדפות שונות. אנחנו צריכים להחליט על אסטרטגיה מתאימה לכל קהל יעד כזה. זו צריכה להיות מדויקת וכך היא גם תניב שיעורי תגובה טובים וגבוהים יותר, מה שיביא בסופו של דבר להגדלת הרווחיות.

איזה דגשים מומלץ לקחת בחשבון כאשר מבצע פילוח שוק?

יש מספר דגשים בהם:

-יש לשים לב שכל פלח שוק יהיה מדיד וגם ניתן לזיהוי.

-יש לשים לב שפלחי השוק יהיו נגישים.

-יש לשים לב שפלחי השוק שבחרנו לפנות אליהם יהיו גדולים מספקים וגם יניבו לנו יציבות וגם רווחיות.

מה בסיסי הפילוח?

באמצעות ביצוע פילוח שוק אפקטיבי, נוכל לצמצם את שוק המטרה. לאחר מכן, נצטרך לחלק את משתני הפילוח שיש לנו, בהתאם לבסיסי הפילוח הללו:

-בסיס גיאוגרפי – הכוונה היא למיקום הגיאוגרפי, לאזור בו נמצא קהל היעד שלנו.

-בסיס דמוגרפי – הכוונה היא לפילוח לפי משתנים כמו, הכנסה, מין, גיל ועוד.

-בסיס פסיכוגרפי – הכוונה היא לפילוח לפי משתנים כמו, תחומי עניין, ערכים, דעות וכו'.

-סוג הלקוח – האם הלקוחות הם פרטיים, עסקיים, תעשייתים, ממשלתיים וכו'.

כאן נציין שאפשר לבחור פלחי שוק שיש להם את אותם בסיסי פילוח. כבעלי עסקים, אתם מכירים את התחום בו אתם פועלים, בצורה הכי טובה שיש ועל כן מומלץ מאוד לסמוך על האינסטינקטים שלכם. כאשר הסתיים תהליך הפילוח, אפשר לבחור באיזה פלחי שוק כדאי להתמקד, כלומר איזה מהם תרצו שיהפכו לקהל היעד שירכוש את המוצרים או השירותים שאתם מציעים.

צריכים עזרה בכל הקשור לפילוח שוק?

כיום פועלים בארץ מכוני מחקר שיש להם ניסיון בכל הקשור לביצוע של סקרי דעת קהל, מחקרי שוק, ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ ארגוני ועוד. בדקו את שנות הניסיון וכמו כן קראו המלצות על מכון המחקר אליו אתם מעוניינים לפנות ובדקו איזה לקוחות נעזרו בשירותיו. כך תוכלו להיות בטוחים שתצליחו לשפר את הביצועים ולקבל החלטות נכונות יותר וכל זאת תודות לייעוץ נכון שיינתן לכם על ידי אנשי מקצוע שיש להם ידע רב וניסיון בתחום. מלבד ייעוץ, תקבלו גם פתרונות מתקדמים אותם תוכלו ליישם וכך גם להתנהל בצורה נכונה וטובה יותר. שיהיה בהצלחה!

כתבות נוספות