המחסור בסייעות: שלב העימות

ערן קמינסקי
2037-11-16 01:12:00
2037-11-16 01:12:00

יו"ר מחלקת הגננות בהסתדרות המורים האשימה את העירייה כי "אינה פועלת למציאת פתרונות" • בעירייה הגיבו: "מכתב הסתה, לטענות אין אחיזה במציאות"

(צילום ארכיון: דוברות העירייה)

לפני כשבועיים פרסמנו כאן ידיעה על המחסור החמור בסייעות בגני הילדים והצהרונים, וכעת מתברר כי סביב הנושא התפתח לאחרונה עימות בין הסתדרות המורים לעיריית מודיעין.

כזכור, במהלך השנים האחרונות, וביתר שאת מאז פרוץ משבר הקורונה, נרשם ברחבי הארץ מחסור כרוני בסייעות ונשות צוות, גם בשל החלטת הממשלה להעסיק בגנים שתי סייעות. אחד ממקורות הבעיה נעוץ בעובדה כי תכנית 'ניצנים' הגבילה את השכר שיכולות הרשויות המקומיות לשלם לסייעות. בכתבה שפרסמנו כאן הסביר המשנה לראש העירייה ויו"ר עמותת סחלבים, אלעד שמעונוביץ, כי העמותה אף מפעילה מערך הסעות בעלות של למעלה ממיליון שקל בשנה כדי למשוך לעיר את כוח האדם הנדרש. כחלק מהמאמצים לפתור את הבעיה אמר בישיבת המועצה האחרונה חיים ביבס, כי הנחה את גורמי המקצוע לגבש תכנית עירונית לגיוס חיילים משוחררים לתגבור בגני הילדים, שיעבדו במשך תקופה של 6-8 חודשים ובסופה יזכו במלגה מהעירייה.

מלבד ההורים שמביעים לאחרונה את תסכולם מהמצב, פנתה בעניין אחת הגננות בעיר אל ענת דדון, יו"ר מחלקת הגננות בהסתדרות המורים. בתגובתה לגננת כתבה דדון כי "נושא הפעלת גני ילדים בגילי 3-4 בתקן חסר במודיעין אינו חדש לצערי, וההסתדרות פועלת בנושא במלוא המרץ. גם האדישות שמפגינה הרשות המקומית לפניות הציבור בנושא אינו מפתיע אותי".

בהמשך המכתב תקפה דדון את עיריית מודיעין: "…לשמחתנו חלק מהרשויות הפנימו את חשיבות העניין ומצאו פתרונות להפעלת גני הילדים על פי הנחיות התקן. לצערנו, עיריית מודיעין אינה נמנית על הרשויות שפועלות למציאת פתרונות והדבר ניכר בשטח".

את תגובתה של דדון לא ניתן היה להשיג השבוע.

בעיריית מודיעין הגיבו במכתב חריף במיוחד אל דדון, שיצא מלשכתה של שבי דרעי, סמנכ"לית משאבי האנוש בעירייה, שכתבה כי מדובר ב"מכתבי הסתה", בהתייחסה למענה של דדון לאותה גננת בעיר. דרעי כתבה: "עיריית מודיעין שואפת ומעוניינת לפתוח את כל גני הילדים בדרך מיטבית. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהמציאות המורכבת שבה אנו מצויים בכל הקשור לכוח האדם. אורנה פז, מנהלת האגף לחינוך קדם יסודי, הטיבה לנסח זאת במכתבה אליך, שבו ציינה ש"מפקחת הגן יחד עם הרשות המקומית יכולה לנייד סייעת שנייה בהתאם לצורך בשטח". אם לא נפעיל שיקול דעת מיטבי בצמתים ובעתות אלו נאלץ לסגור גנים מידי יום. המחסור היומיומי איתו אנו מתמודדים אינו נוגע רק לסייעות אלא גם לגננות, ולראייה רק ביומיים האחרונים הודיעו לנו מפקחות משרד החינוך שהן לא מצאו גננות מחליפות לשישה גנים ובקשו שהגנים ייפתחו רק עם הסייעות. מתוך חשיבה וראיית צרכי ההורים נענינו לבקשת המפקחות ופתחנו את הגנים רק עם הסייעות. מדי יום חסרות גננות. למשרד החינוך אין ממלאות מקום, ורבים המצבים בהם נשארות בגן 2 סייעות. איננו מבינים מה מטרתך במכתבי ההסתה שאת מפיצה, המנותקים לחלוטין מהמציאות. אנחנו לא בחרנו לשלוח מכתבים להורים בגנים שבהם משרד החינוך לא מצא גננת, אלא בחרנו לפעול ביחד עם המפקחות למציאת פתרונות ולצמצם את המקרים שבהם נאלץ להודיע להורים על סגירת גן. לאמירתך כי עיריית מודיעין אינה נמנית עם הרשויות למציאת פתרונות אין כל שחר במציאות".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »