מתי בפעם האחרונה לקוח התקשר וידעתם בדיוק מה הוא רוצה? סביר להניח שהפעם האחרונה שקרה דבר כזה הוא כשהיו לכם כמה לקוחות קבועים בודדים. עם ההתפתחות של בית העסק והצמיחה של מספר הלקוחות, הרבה יותר קשה לעקוב אחר כל לקוח בנפרד. משמעות הדבר היא כי כל לקוח נשאר עדיין אדם בעל צרכים – הצורך שיקשיבו לו, הצורך לקבל תמורה על התשלום שהוא מעביר, הצורך לסמוך על איכות התמורה שהוא מקבל, ומאידך גיסא, העסק הגדל מתקשה במתן מענה אישי לכל לקוח.
יתרה מכך, עם הזמן החולף לקוחות באים והולכים וחלקם אינם חוזרים לבית העסק וזאת למרות שהם עדיין מתעניינים במוצר או בשירות שיש לבית העסק להציע. באמצעות מערכת דיוור אלקטרונית יהיה קל הרבה יותר להפוך את הלקוחות הקבועים לכאלה שגם עוקבים אחר הנעשה בביתה עסק וחוזרים להתעניין במה חדש בתחום.
מה עושים כשמספר הלקוחות הולך וגדל?
כאשר מספר הלקוחות של העסק הולך וגדל – מצד אחד, מדובר בחדשות טובות שהרי בסופו של דבר אנחנו רק מרוויחים מכך יותר. עם זאת, עסק חכם אינו שואף רק להגדיל את מספר הלקוחות שלו או את מספר העסקאות שסגר אלא לא פחות חשוב מכך – גם שומר על המוניטין שלו כנותן שירות מתוך שאיפה לגדול בעתיד ומתוך הבנה כי כל לקוח מרוצה הוא סוכן מכירות של העסק בלי שהעסק עצמו צריך להשקיע בו.
ככל שהעסק גדול יותר ויש יותר לקוחות המעוניינים במוצרים או בשירותים שלו, כך גם מספר הלקוחות אותם יש לרצות – גדל. על מנת ליצור קשר אישי עם כל לקוח יש צורך בכמויות והיקפים של כוח אדם שאינם משתלמים לעסק. אז איך ניתן לשמור על קשר עם לקוחות גם כאשר העסק הולך וגדל ועמו מספר הלקוחות?
באמצעות מערכת דיוור אלקטרוני. מערכת דיוור אלקטרונית כשמה כן היא – מערכת של ממוענים אליהם נשלחת אינפורמציה בעלת ערך אחת לחודש או שבוע או רבעון – בהתאם למה שמגדיר הלקוח ונותן השירות.
התפקיד של מערכת דיוור הוא שמירה על קשר שוטף עם הלקוחות גם בתקופות שבהם הם אינם רוכשים מוצרים מהחנות או העסק ואינם פעילים בקשר שהם יוצרים עם בית העסק. במקרים אלו ישנה חשיבות לא מבוטלת לבחירה נכונה של מערכת דיוור ולא פחות חשוב מכך – חשוב לשמור על אסטרטגיה שיווקית מתאימה העונה על הצרכים של כל אחד מהלקוחות.
כך למשל, על מנת לשמור על קשר אישי עם הלקוחות שלנו גם בעיתות מלחמה, עלינו לבדוק את המצב בו הלקוחות נמצאים באמצעות יצירת אינטראקציה בדיגיטל, הזמנה ליצור קשר או להביע רעיונות, הזמנה להשתתפות במדיה הדיגיטליים והבעת מעורבות בצורות שונות – כל אלו מאפשרים לנו ליצור קשר טוב יותר עם הלקוחות כאשר מערכת הדיוור היא הכלי שלנו להמשיך ולעדכן באינפורמציה.