כל בית עסק המעוניין למכור מוצרים מסוימים, להצליח לאורך זמן ולצמוח באופן עקבי ומתמשך, חייב כיום לבנות מותג של ממש (בין אם מדובר במותג בודד של החברה עצמה או בכמה מותגים שונים, של מוצרים שונים) ולקדם אותו באופן עקבי. בנייה וקידום של מותג הוא תהליך מורכב וארוך טווח, במסגרתו יש לפעול בכמה וכמה שיטות שונות וערוצים שונים. אחד מהם נוגע ישירות לאריזות המוצרים – הן האריזות האישיות של כל מוצר ומוצר והן באופן כללי כל קופסה או אריזת קרטון בה משתמש אותו בית עסק. כל זה נכון במיוחד עבור תחום המזון.
מהו מקומן של האריזות בהן משתמש בית העסק במסגרת מערך השיווק ובניית המותג ומהן האפשרויות העיקריות שכדאי להכיר בתחום זה?
מקומן של האריזות בבניית המותג עבור מוצרי מזון
במיוחד כאשר מדובר במוצרים מתחום המזון, התהליך המתמשך של בניית המותג חייב לכלול גם שימוש בסוגים שונים של קרטונים ממותגים ואריזות מוצר מעוצבות וממותגות. למעשה, כיום נהוג להשתמש באריזות קרטון בהתאמה אישית עבור כל מוצר ומוצר, גם כאשר מדובר במוצרים "קרובים" וכמעט זהים, אך עדיין כאלו הנבדלים אחד מן השני. אם תחשבו על כך לעומק או תבדקו בפעם הבאה שאתם בחנות או בסופרמרקט, תגלו כי כמעט כל מוצר מזון שניתן למצוא על המדפים כיום משווק ונמכר בתוך אריזת קרטון המותאמת ספציפית עבורו בצורה מושלמת, הן מבחינת הצורה הייחודית והן מבחינת המיתוג וההדפסים על גביה.
חברות המייצרות מוצרי מזון בשוק התחרותי של היום חייבות לאחוז בכל יתרון שהן יכולות להשיג, על מנת להישאר תחרותיות ולהצליח לצמוח ולגדול. שטחי האריזות המשמשות עבור המוצרים עצמם, כמו גם שטח הפנים של הארגזים והקרטונים השונים בהם מאגדים מוצרים רבים יחד לצורך שילוח לחנויות, מהווים שטח אידיאלי ומתבקש במיוחד לפרסום, שיווק ומיתוג. זהו שטח יקר ערך אשר נחשף לעיניהם של אינספור לקוחות (קיימים או פוטנציאליים). לכן אסור לפספס את ההזדמנות לנצל שטח פרסום זה, במסגרת תהליך בניית וקידום המותג.
קרטונים ממותגים ואריזות קרטון בהתאמה אישית למוצר – כיצד זה נעשה בפועל?
הדרכים בהן משתמשים בפועל באריזות ובקופסאות של מוצרי המזון השונים לצורך קידום ובניית המותג, הן יחסית פשוטות ונגישות כיום עבור כל בית עסק (ובהשקעה זניחה כמעט).
בגדול, מדובר בשימוש בסוגים שונים של קרטונים ממותגים – קופסאות קרטון בהתאמה אישית עבור כל מוצר ומוצר (או לכל הפחות עבור כל סדרת מוצרים) – אשר מעוצבים וממותגים עבור אותה חברה ואותו מוצר ספציפי. כלומר, כל אריזת קרטון שכזו בה נמכר מוצר מסוים מעוצבת באופן ייחודי מבחינת צורה (גם כזו המסייעת לשמור על המוצר בצורה הטובה ביותר), כמו גם מבחינת מיתוג – הדפסים, בחירה קפדנית של צבעים, מסרים שיווקיים מסוימים ביותר וכיוצ"ב. כך, כל אריזת קרטון שכזו משמשת בפועל כיחידה שיווקית קטנה אשר מסייעת ליצור את המותג, להטמיעו בתודעת הצרכנים ולקדמו לאורך זמן.
מאחר והמעבר לשימוש באריזות קרטון בהתאמה אישית (ממותגות ומעוצבות וכו') אינו יקר במיוחד ומהווה תוספת כמעט זניחה, זהו תהליך שמומלץ לכל בית עסק יצרני מתחום המזון לעבור כמה שיותר מהר.
לקטלוג אריזות קרטון ממותגות ומעוצבות היכנסו לאתר פרי חשיבה https://www.kartonim.co.il/