אחרונים בשכונה

ערן קמינסקי
2037-06-09 00:39:00
2037-06-09 00:39:00

למרות ששכונת הציפורים התאכלסה במלואה כבר לפני מספר שנים, 156 משפחות עדיין ממתינות לפרויקט הגדול של חברת זילברמינץ, בהם גם זוכי הגרלת מחיר למשתכן שלא חתמו עדיין על החוזים למרות שחלפה כבר שנה מאז זכייתם • בחברה, שזכתה בקרקע כבר ב-2013, תולים את האשם במשבר הקורונה, אולם הרוכשים טוענים כי מקור הבעיה בתביעה שהגישה זילברמינץ נגד משרד השיכון

(צילום: מודיעין NEWS)

בעוד שהעבודות להקמת שכונת מורשת מתקדמות במרץ ושכונת נופים מאוכלסת כבר כמעט במלואה, דווקא בשכונת הציפורים, הוותיקה יותר, 156 משפחות עדיין ממתינות למסירת הדירות שרכשו.

מדובר על פרויקט 303 של חברת י. זילברמינץ ובנו ברחוב העפרוני בשכונה, שאכלוסה החל כבר בתחילת 2018. למרות שזכו במכרז על הקרקע כבר בשנת 2013, בשלב זה עדיין לא ידוע מתי יזכו הדיירים להיכנס לדירות החדשות, כאשר חלק מהם, זוכי תכנית מחיר למשתכן, בכלל לא חתמו עדיין על חוזי הרכישה וממתינים להכרעה בתביעה שהגישה החברה במאי אשתקד נגד משרד השיכון.

הפרויקט של זילברמינץ כולל שני מגדלי מגורים ושישה מבנים מדורגים, כאשר בסך הכל ייבנו בו 156 יחידות דיור, מתוכן 39 לטובת זכאי מחיר למשתכן והשאר נמכרו בשוק החופשי. מאחר שהמכרז קבע את המחירים לפני שמונה שנים, מחירי הדירות לרוכשים במסגרת מחיר למשתכן נמוכים במיוחד ביחס למחירי השוק כיום, כאשר דירת שלושה חדרים בשטח של כ-80 מ"ר אמורה להימכר ב-810 אלף שקל בלבד. העיכוב הממושך עד לקבלת היתר הבניה בפרויקט נגרם בשל מחלוקת תכנונית על השטח הציבורי הפתוח, שהובילה לתכנון מחדש של חטיבת הקרקע.

ד', אחת הרוכשות בשוק החופשי, סיפרה השבוע למודיעין NEWS: "אנחנו חתמנו על חוזה הרכישה כבר בינואר 2016 וביולי 2018 החברה קיבלה את היתר הבניה, לפני כמעט שלוש שנים. על פי החוזה היינו אמורים לקבל את הדירה שלנו לפני כשנה, ואחרי ההארכות אמרו לנו שבחודש הבא, אבל אנחנו לא יודעים מה יהיה".

מה שמעתם מהחברה עד עכשיו?

"הם מדברים איתנו על עיכובים בגלל הקורונה, אבל הפעילות בענף הבניה לא נפסקה בגלל המשבר. בבניין שלנו יש גם דיירים ממחיר למשתכן, שלהבנתי העניין שלהם תקוע בגלל התביעה של החברה נגד משרד השיכון. לכל אחד יש סיפור אחר, אין חוזים אחידים עם מועד מסירה קבוע לכולם. במאי 2020 הם הודיעו על הארכת המסירה ואמרו שזה יקרה באפריל 2021, אבל אנחנו כבר ביוני ושום דבר לא זז בינתיים. הכסף שלנו אצלם ואנחנו בני ערובה. אחרי פניה נוספת הם טענו שבגלל סבב הלחימה אין פועלים. היום בצהריים קיבלנו מסמך הארכה נוספת, לדצמבר, כלומר עיכוב של יותר משנה".

נ', אחד מזוכי תכנית מחיר למשתכן, סיפר השבוע: "אנחנו זכינו בהגרלה במרץ 2020, ממש לפני שפרצה הקורונה, ומועדי האכלוס מקוריים היו לבניינים המדורגים בדצמבר 2020, מגדל אחד בדצמבר 2021 ומגדל נוסף במרץ 2022. ממה שאני מבין, כנראה שהמגדלים יהיו מוכנים רק ב-2023. הבעיה מבחינתנו כרגע היא לא האכלוס, אלא לחתום בכלל על חוזה. לדעת שיש לנו משהו בידיים, שלא יילך לנו לאיבוד".

כלומר, יותר משנה חלפה מההגרלה ועדיין לא חתמתם חוזה?

"כן. במרץ שנה שעברה קיבלנו מייל שבישרו לנו שבתוך שבועיים נוזמן לבוא לבחור דירה ולחתום על חוזה. אז התחילה הקורונה, הזמינו חלק מאיתנו להגיע וביטלו באותו יום, בלי להסביר כלום. עברה יותר משנה וככל שעברו החודשים הבנו שהסיפור הזה נכנס לבית המשפט. אנחנו לא בדיוק יודעים מה קורה שם, אבל השמועות גורסות שהחברה רוצה לגבות מהדיירים הון עצמי יותר ממה שנקבע תחילה. כרגע אנחנו שבויים במאבק הזה בין החברה למשרד השיכון ולא מקבלים תשובות מאף גורם".

מחברת י. זילברמינץ ובנו נמסר: "משבר הקורונה גרם לשיבושים לא צפויים במשק ולמחסור אדיר בעובדים בענף הבנייה, שגרמו וגורמים לעיכובים משמעותיים. החברה עושה מאמץ לצמצום הפגיעה, ומסירת הדירות בפרויקט תחל בחודש הבא. הננו לציין כי החברה משלמת לרוכשי הדירות פיצוי על העיכוב במסירה. נושא דירות מחיר למשתכן נמצא בדיון בבית המשפט ולכן אנחנו מנועים מלהגיב".

כתבות נוספות

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

המשך קריאה »