"בעירייה שיקרו לנו לאורך כל הדרך"

ערן קמינסקי
2035-08-28 01:42:00
2035-08-28 01:42:00

הורי גני הילדים ברוח חב"ד בשכונת משואה זועמים הבוקר על החלטת מנהל החינוך שלא לפתוח השנה את אחד הגנים ולהעניק את המבנה ל'יחד', כאשר הרב נוימן מגבה אותם במכתב חריף נגד בתיה שוכן

"העירייה ובתיה שוכן שיקרו לנו לאורך כל הדרך", כך אומרים הבוקר (רביעי) הורים בקהילת הגנים ברוח חב"ד שיטה ושושן בשכונת משואה בעיר בעקבות החלטת העירייה להפעיל בשנת הלימודים הקרובים רק אחד מהגנים. בגן השני ייפתח גן של 'יחד', כך התבשרו ההורים.

הבוקר הגיעו לעיריית מודיעין כמה מנציגי ההורים, שהצליחו לבסוף להיפגש עם ראש העירייה ובתיה שוכן, ראש מנהל החינוך, פגישה שעלתה בשלב מסויים לטונים גבוהים. 

סאגת הגנים שושן ושיטה, שהחלה כבר לפני כחודשיים, הגיעה אתמול לפיצוץ מוחלט לאחר שהורי הקהילה קיבלו מכתב מראש מנהל החינוך, המבשר כי גן שושן ברחוב נחל שורק לא ייפתח השנה. על פי ההודעה גן שיטה הסמוך יפעל כגן דו-גילאי (4-5) ואילו לקראת שנת הלימודים תשא"פ תבחן האפשרות להפעיל מחדש את גן שושן, המיועד לגילאי טרום-טרום חובה.

הורי הקהילה, שכאמור קיבלו בזעם את החלטת מנהל החינוך, פרסמו הודעה בה נכתב כך: "אחרי מאמצים רבים מצד אנשי חב"ד והורים רבים וטובים – עצומה, הפגנה, פגישות עם מויש, בתיה שוכן וביבס, מיילים של כולנו וכו' – הודיעו היום מהעירייה שהפסדנו במאבק. הם לא יפתחו את גני שושן ושיטה במתכונתם הרגילה, אלא רק את שיטה שיהיה לגילאי 5-4. לאורך הדרך, עשינו כל מה שהעירייה ביקשה כדי להציל את הגנים: השגנו 24 נרשמים לגן חובה שושן בגבעה ו-25 נרשמים לטרום טרום לגן שיטה בגבעה. לבסוף, אחרי כל השקרים וההבטחות, נודע לנו שבגן שושן ייפתח גן של יחד.

ההורים מגובים על ידי אנשי חב"ד, כאשר אתמול הפיץ הרב יצחק נוימן, רב חב"ד במכבים ורעות, הודעה לחברי הקהילה בה כתב באריכות את השתלשלות האירועים במהלך החודשים האחרונים. לדברי הרב והורי הילדים, במהלך החודשים האחרונים הם נענו לכל דרישות העירייה כדי לאפשר את פתיחת גן שושן והמשך קיומם של מתחם הגנים ברוח חב"ד, אולם בכל פעם נסוגה שוכן מהסיכומים.

"…השמועה עשתה לה כנפיים והגענו לרישום של 25 תלמידים! העירייה טענה כל הזמן שצריך להביא ילדים מחוץ לאיזור הרישום וגם את זה הצלחנו להביא: 6 ילדים מחוץ לאיזור הרישום. הישג מדהים עוד לפני שבכלל פורסם שיש גן. העברנו את כל המיילים של המעוניינים בגן שושן למינהל החינוך עם העתקים למויש ולחיים ביבס. באורח מוזר קיבלתי מייל חוזר תוקפני מאוד מבתיה עם תלונה על שאני מציף את תיבת הדוא"ל שלה", כתב הרב נוימן להורים.

עוד מוסיף נוימן כי לאחר מספר הצעות שהעלו אנשי הקהילה ואנשי חב"ד, הם נאלצו לבסוף לקבל את הצעתה החדשה של שוכן: "…לפתוח את גן שיטה כטרום וחובה, לאפשר שימוש בשני המבנים, להביא סייעת נוספת ולקיים פעילויות ממוקדות לילדי החובה וכך גם לתת מענה לגיל חובה וגם לשמר את ההמשכיות וכך להבטיח את אפשרות קיום שני הגנים בשנים הבאות כגני שיטה ושושן חבד כפי שהיה עד כה. בלית ברירה ובתור הרע במיעוטו, נאלצנו להסכים לסיכום הזה. בתיה הבטיחה שהיא תשלח לנו את זה בכתב. היא ציינה שיש לה פגישה עם ראש העיר בהמשך אותו יום והנ"ל כפוף להסכמתו. מאז, העירייה לא יצרה שום קשר לא אתי ולא עם הרב קריצבסקי. תמורת זאת קיבלתי בתדהמה את המייל שעלה כאן בתחילת היום בקבוצה ומאוחר יותר את האבסורד שלמעשה הכל היה בשביל להכניס למבנה את הגן של יחד".

מדוברות העירייה נמסר: "מספר הילדים בגיל 5 שנרשמו לגן היה 13 ילדים בלבד ולכן לא ניתן היה לפתוח את הגן. העירייה הציעה מספר חלופות להקמת גן עבור הילדים ומשלא עלה הדבר הוחלט על כך שלקראת שנת הלימודים תשפ"א תוצע להורים אפשרות לרישום לגנים ברוח חב"ד ובהתאם לתוצאות הרישום יתקבלו ההחלטות על פתיחת הגנים לאותה שנה. בנוסף, חשוב להדגיש: הדברים אותם מציג נציג החב"ד הינם חלקי אמיתות ומשפטים שהוצאו מהקשרם במהלך הישיבות. כמו כן חלק מהאמור אף נוגד את סיכומי הישיבות, שנציג חב"ד עצמו פרסם. עוד חשוב לציין כי בגני יח"ד לא נרשמו ילדים שביקשו רישום לגני שיטה ושושן."

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »