ברוך בוחניק פורש מהפוליטיקה המקומית

ערן קמינסקי
2017-11-21 00:00:00
2017-11-21 00:00:00

חבר המועצה – שהחל את הקדנציה בקואליציה של ביבס ועזב אותה לאחר שלא תמך בתקציב 2017 – הודיע השבוע כי לא יישתתף בבחירות שיתקיימו בשנה הבאה. ברוך בוחניק. בתמונה ברוך בוחניק  (צילום ארכיון)

ברוך בוחניק, חבר מועצת העיר, הודיע השבוע כי לא יתמודד בבחירות הבאות לרשויות המקומיות שייערכו בעוד שנה (בסוף אוקטובר 2018). בכך מסיים בוחניק את הקריירה הציבורית שלו במודיעין, בתום קדנציה אחת שאותה החל כשותף בקואליציה העירונית.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב בוחניק כך: "בשנה הבאה יתקיימו בחירות למועצת העיר, רבים שואלים האם אני מתכנן להתמודד? והתשובה 'ודאי שלא'. הסטנדרטים, הערכים והמקצועיות שאותם ניסיתי לייצג לא מתאימים לעולם הפוליטי ואף לציפיות ציבור מנבחריו. נשארתי די וירטואלי לרובכם כי בחרתי להשקיע את זמני באנליזות והובלת שינוי בנושאים הרבים בהם נגעתי. בכל אופן – עד סוף הקדנציה אמשיך לפעול כמיטב יכולתי בכל נושא ונושא שדורש התייחסות".

למועצת העיר נכנס בוחניק לאחר הבחירות הקודמות לרשויות המקומיות בשנת 2013, בהן התמודד כמועמד עצמאי. לאחר הבחירות הצטרף בוחניק לקואליציה שהקים ראש העירייה חיים ביבס וקיבל לידיו את תיק התכנון האסטרטגי ותיק שירותי דת. בשלב מסויים עלו היחסים בינו לבין ביבס על שרטון והגיעו לפיצוץ סופי בהצבעה על התקציב לשנת 2017.

בדרך למעברו של בוחניק לאופוזיציה היו כמה נקודות ציון שאיפיינו את המשבר. בוחניק התלונן לא פעם כי פקידי העירייה ממדרים אותו ממידע במתרחש בתוך מחלקת הדת (שהוא היה אחראי עליה כמחזיק התיק במועצה). אבל שורשי המשבר מוקדמים יותר: כבר בסוף 2015 החזיר בוחניק את תיק התכנון האסטרטגי שבו החזיק, בטענה כי העירייה לא ממש מתכוונת ליישם את המלצותיו בתחום. מספר חודשים לאחר מכן גילה להפתעתו כי הודח מדירקטוריון מנהלת אופק בלי הודעה מוקדמת, בטענה של "ביצוע סבב ותחלופה של חברי דירקטוריון".

הקש ששבר את גב הגמל של בוחניק היה תקציב 2017. בוחניק ישב עם גזבר העירייה רם סידס, ביקש נתונים נוספים, אבל לטענתו איכשהו הנתונים לא הגיעו אליו. בפוסט שפירסם בפייסבוק לפני ישיבת הנהלת העירייה וישיבת מועצת העיר הודיע בוחניק כי יצביע נגד התקציב. ביבס, שכנראה הריח צרות מכיוונו של בוחניק, כבש את כעסו אבל במקביל שיגר מסר ברור לכל חברי הקואליציה במועצה, מבלי לנקוב בשמו המפורש של בוחניק. הוא אמר ש"מי שיצביע נגד תקציב העירייה ייחשב כמי שהצביע אי אמון והמתנגד לא יוכל להמשיך עוד להיות חבר בקואליציה".

למרות זאת הצביע בוחניק נגד התקציב ולאחר חילופי דברים סוערים עם ראש העירייה באה לסיומה תקופת כהונתו בקואליציה. בוחניק הצטרף אל השורות המדולדלות של האופוזיציה במועצת העיר לצד שרון מעוז ואבי אלבז. מאז נשמע קולו של בוחניק בעיקר בשאילתות שהגיש בישיבות מועצת העירייה (שנדחו בידי חבריה פעם אחר פעם) ומפעילותו ברשתות החברתיות שם ניסה להגיש מענה ולסייע לתלונות תושבים בנושאים שונים. בשנה שעברה היה בוחניק, יחד עם שרון מעוז, מיוזמי התוכנית שיצאה לפועל לקירוי הבריכה העירונית.

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »