גמילה מחיתולים – לשחרר זה שם המשחק

תוכן פרסומי
2035-01-31 01:49:00
2035-01-31 01:49:00

הקושי הכי גדול של הורים טריים הוא לתת לילד להתפתח באופן אוטונומי, עצמאי ונפרד מהרצונות שלהם. במאמר הבא נתאר את זה בהקשר של תהליך גמילה מחיתולים ונסביר מה אפשר לעשות על מנת להגיע אל הנחלה

הורים לילדים לומדים כבר מינקות על הפער בין הרצונות של בני המשפחה. בעוד ההורים רק רוצים קצת שקט, מנוחה וכמה שעות שינה רצופות, לילדים יש עולם פנימי משל עצמם. לפער המובנה הזה צריך להוסיף את קצב ההתפתחות השונה ואת האופן שבו הגיל משפיע על מערכת היחסים בין ההורים לילדים. כמו כן, כמעט הכל מסתבך כאשר מעוניינים לערוך שינוי דרמטי בהרגלים היום יומיים של הילד – כמו למשל במסגרת ניסיון של גמילה מחיתולים.

הקושי הכי גדול של הורים לילדים הוא לתת להם להתפתח באופן עצמאי. כל ההורים עושים את אותה טעות ומשווים את הילד שלהם לילדים אחרים, כמו גם מנסים לקבוע באיזה קצב הוא ייגמל, מתי התהליך יסתיים וכמה פעמים ביום הוא יבקר בשירותים. בפועל, ניסיונות כאלה רק מרחיקים את הילד מהמטרה וגורמים לתחושה של עוגמת נפש קולקטיבית.

איך משחררים את הלחץ?

אף ילד בהיסטוריה עדיין לא נגמל מחיתולים לפני שהוא היה מוכן לזה. בהחלט ייתכן שתהליך הגמילה יתעכב או שהילד יסבול מרגרסיה בגלל התנהלות לא נכונה של ההורים ועוד שלל גורמים סביבתיים, אך המצב ההפוך שבו הילד נגמל לפני שהוא מוכן פשוט בלתי אפשרי.

הנחת המוצא לעיל היא זו שצריכה ללוות אותנו כאימהות מתחילת תהליך הגמילה ועד שהילד יעזוב את הבית בגיל 18. במילים אחרות, התפקיד שלנו כהורים הוא להעניק לילד את הסביבה התומכת וכלים שיעזרו לו להתקדם. אנחנו לא יכולים להחליט במקומו על מוכנות לגמילה מחיתולים, להכריח אותו לעשות פיפי וקקי בשירותים או לנסות לשחד אותו עם מתנות והפתעות כל עוד הוא לא רוצה לעשות את זה מיוזמתו המלאה.

האלמנט הפיזיולוגי של הגמילה

בתהליך גמילה יש אלמנט פיזיולוגי ברור של שליטה בצרכים. הלחץ סביב תהליך הגמילה וגם הנושא החברתי שכרוך במעבר של הילד מפעוטון לטרום טרום חובה עלולים לגרום להורים להאיץ את הקצב הטבעי, באופן שמתנגש עם הפיזיולוגיה של הילד. גם זה גורם לחץ מיותר ומשיג את התוצאה ההפוכה מזו שמתכוונים אליה.

הסביבה של הילד יכולה וצריכה להעניק אינדיקציה לקצב ההתפתחות שלו. אם הילד לכאורה מתעכב בתהליך הגמילה בהשוואה לבני גילו ניתן לבדוק זאת לעומק בעזרת ביקור בטיפת חלב והתייעצות עם אנשי מקצוע, אך ברוב המובהק של המקרים אין סיבה להיכנס ללחץ. לעומת זאת, הדרך הנכונה להתמודד עם האתגר היא לנשום עמוק ולהתאזר בסבלנות. כך מעבירים לילד את המסר הנכון ומייצרים עבורו סביבה בטוחה לתהליך גמילה מהיר, יעיל ויסודי.

כתבות נוספות

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

המשך קריאה »