האמת מאחורי ה"משלוחים"

ערן קמינסקי
2017-07-31 01:00:00
2017-07-31 01:00:00

פעילי "החזית למען זכויות בעלי חיים" במודיעין העלו ברחבת היכל התרבות מיצג הממחיש את הסבל שעוברים בני הבקר בדרכם לישראל, ואל הצלחת שלכם. בתמונה: המיצג ברחבת היכל התרבות (צילום פרטי)

פעילי "החזית למען זכויות בעלי חיים" במודיעין קיימו ביום חמישי שעבר מיצג ראשון מסוגו בעיר, במסגרת המאבק במשלוחים החיים והסבל הנגרם לאותם בעלי חיים. במיצג, שהתקיים ברחבת היכל התרבות, השתתפו 25 פעילים תושבי העיר, שקיימו פעילות הסברה לעוברים ושבים במקביל לקיום מיצגים דומים גם בתל אביב, חולון ואשדוד.

מי שעומדת מאחורי האירוע היא רכזת הפעילות של ״ישראל נגד משלוחים חיים״ במודיעין, אווה אהרונוף: "במיצג הזה אנחנו נותנים לציבור לגלות לבד את האמת על אסון המשלוחים החיים. התמונות, הנרות, הפרחים ותגי האוזן מונחים על הרצפה. רק מי שרצה ניגש. רק מי שרצה קיבל הסבר. מיצג זה נועד להראות ולהשמיע את סיפורם הטראגי של בעלי החיים המובלים ארצה במסעות סבל ועינויים בכדי להישחט על אדמת הקודש״.

עוד סיפרה אהרונוף כיצד החל המאבק נגד המשלוחים: ״לפני כארבע שנים, שר האוצר דאז יאיר לפיד שיחרר את היבואנים מלשלם מיסים במטרה להוזיל את מחירי הבשר הטרי. ארבע שנים עברו מאז והמטרה לא הושגה. מחירי הבשר הטרי לא ירדו, המדינה לא מכניסה לקופת המדינה תזרים כספי, התאגידים לא משלמים מס על היבוא ומרוויחים על חשבון סבלם של בעלי החיים. לראיה העלייה המטאורית במספר העגלים והטלאים שיובאו השנה – כ-571 אלף".

לדברי הפעילים, פרקטיקת המשלוחים החיים היא מקור לסבל איום, למחלות, לייסורים קשים ולתמותה לבעלי החיים. מהתיעוד שקיימו פעילי המאבק עולים התיאורים הבאים: "אלפי עגלים וטלאים שהם למעשה גורים בני מספר חודשים, שבורים, מלוכלכים, מוכים ומובסים, מובלים ארצה במסעות מפרכים ובצפיפות. מסעות שאורכם בין שישה ימים לשלושה שבועות. האונייה שמובילה אותם הינה בעלת שטח של 32 דונם, בת 11 קומות: שבע קומות מעל הסיפון וארבע קומות בבטן האונייה. לכל עגל מקציבים מטר אחד ולטלאים 30 ס״מ. הם אינם יכולים לזוז ולא לשכב. כשהעגלים עושים את צרכיהם, עובדי האוניה שוטפים את הצרכים שנשפכים מהקומות העליונות על כל העגלים שנמצאים בקומות התחתונות. המים המטונפים ואדי האמוניה נשפכים על גופם של העגלים הקטנים ונכנסים לעיניהם. העגלים והטלאים שבקומות התחתונות, סופגים את כל הטינופת. הם מתעוורים כתוצאה מחדירת אדי האמוניה לעיניהם, רגליהם הקטנות מתבוססות עמוק בצואה, ללא איוורור או ייבוש וכך נוצרים להם פצעי לחץ ברגליהם שלא ניתנים לריפוי. מטונפים מצרכים, פגועי עיניים, חבולים, פצועים, צמאים ומורעבים הם מוחזקים בבטן האוניה ומובלים ארצה. כאשר פורקים אותם מהאוניות למשאיות, העגלים והטלאים שחלקם פצועים, חלקם התעוורו במסע וחלקם שוברי רגלים מוכים קשות באגרופים, בעיטות, הצלפות, מוטות ברזל וחשמול בשוקרים".

כתבות נוספות

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

המשך קריאה »