המתחם המסחרי בתחנת הרכבת "מודיעין מרכז" יוצא לדרך 

יהודה גולן
2018-06-13 01:00:00
2018-06-13 01:00:00

חברת "נווה העיר", שזכתה במכרז להקמת שטחי המסחר במפלס התת קרקעי, החלה השבוע בשיווק השטחים במתכונת של השכרה • "כשליש מהשטחים כבר נחטפו" אומר אחד ממנהליה • חנויות המזון במתחם לא יוכלו לטגן, לצלות או לבשל אותו

השבוע החלה חברת "נווה העיר", באמצעות חברת הבת שלהTOWER GROUP  , להשכיר שטחי מסחר בתחום תחנת הרכבת "מודיעין מרכז". אלה השטחים שבהם זכתה החברה במכרז שפירסמה הרכבת לפני מספר חודשים. אלי בראון, אחד מבעלי חברת "נווה העיר", סיפר ל"מודיעין News" כי במשך השבוע הראשון מאז הוצאו השטחים להשכרה כבר נסגרו הסכמים לגבי כשליש מהשטחים.

מדובר בשטח כולל של כ-950 מ"ר שיחולק על פי דרישות הלקוחות לגדלים שונים. בראון:  "יש לקוחות ששכרו 100 או 200 מ"ר ויש כאלה שמבקשים 40-50 מ"ר. כל אחד בהתאם לסוג החנות והעסק שהוא צריך".

לגבי המחירים אמר בראון כי החברה משכירה במקום שטחי מסחר במחיר ממוצע של החל מ- 105 שקלים למ"ר ועוד כ-15 שקלים למ"ר דמי ניהול ותחזוקה. כלומר – מדובר על רמת מחירים שמתחילה סביב 120 שקלים למ"ר. "כמובן שהמחיר הסופי תלוי גם במיקום ובגודל השטח", אמר בראון.

רק לפני שבועיים זכתה החברה במכרז. הוא התייחס לשכירת שטח מסחרי באיזור שנמצא במפלס התחתון של התחנה, סמוך לרציפים ולמעבר לתחנת האוטובוסים המרכזית החדשה בכיכר התחבורה.  המכרז מאפשר לזוכה להשכיר לדיירי משנה את השטחים. צפוי שיהיו במקום חנויות ובתי אוכל, אולם במגבלות מסויימות על סוגי המזון שיימכרו במקום. כך למשל ייאסרו טיגון, בישול וצלייה של מזון – מכיוון שהמפלס התחתון אינו יכול לאוורר את הריחות.

מה שכן יאפיין את המתחם החדש מבחינת הרכב העסקים הם מספר משרדים של בעלי מקצועות חופשיים, חנויות לממכר מזון, חדר כושר וספורט וכדומה.

בכך למעשה הגיע שלב הביצוע המעשי של חלקו הראשון של הפרוייקט הגדול של רכבת ישראל שבמרכזו פיתוח המקרקעין באזור תחנת "מודיעין מרכז". המטרה היא להפוך את תחנת הרכבת למרכז מסחר ולתעסוקה שיכלול משרדים, שטחי מסחר ובילוי הצמודים לתחנת הרכבת ובקרבה למערכת התחבורה של העיר.

שני אלמנטים חשובים בתוכנית הגדולה: האחד יכלול הקמת מגדל שיהווה מרכז מסחרי עילי מעל בניין תחנת הרכבת הנוכחית (שיכלול שטח מסחרי לחנויות ולמשרדים של יותר מעשרים אלף מטרים רבועים). השני – השכרה של מרחב מסחרי שנמצא במפלס התחתון סמוך לקומת הרציפים, של כמעט 1,000 מטרים רבועים שיכלול עשרות חנויות ובתי קפה.

מי שאחראי לפרוייקט היא חטיבת הפיתוח העסקי של רכבת ישראל. החברה הזוכה, "נווה העיר", היא חברה יזמית גדולה ומוכרת שבונה ברחבי הארץ אלפי פרויקטים ויחידות דיור, תפתח את המתחם ותשכיר את השטחים.

חלקו השני של הפרוייקט יכלול תכנון, הקמה ותפעול (DBOT), למשך 25 שנה של הבעניין העילי. במסגרת הפרויקט יפותחו וימומשו מלוא הזכויות המאושרות במגרש הרכבת (מגרש 101) בתב"ע המאושרת של העיר. הזכויות כוללות כ-27,000 מ"ר לשימושים שונים (מסחר, תעסוקה, מלונאות, בית אבות לרבות מגורים).

לפי רכבת ישראל "זהו פרויקט ראשון שיוצא לדרך והוא חלק מהסכם רחב היקף שעליו חתמה בשנת 2014 רכבת ישראל עם רשות מקרקעי ישראל, לפיתוח תחנות הרכבת בישראל. על פי ההסכם ניתן יהיה לפתח אזורי מסחר, תעסוקה ומגורים בשטחי התחנות ובמגדלים מעליהן, כאשר הרכבת בחרה בעיר מודיעין ובתחנת מודיעין מרכז להיות הראשונה בתהליך הפיתוח. כחלק מההסכם אושר גם שינוי בתב"ע העירונית של המתחם כולו כדי שלרכבת תתאפשר גישה לתוכנית הבינוי רחבת ההיקף שמתחילה בימים אלה".

ברכבת ישראל ציינו כי בפרוייקט ייבנו גם כ-400 מקומות חניה תת קרקעיים וכי המגדל המסחרי יכלול, מעבר לשטחי משרדים, כ-3,000 מ"ר של חנויות.

כתבות נוספות

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

"עמית סוסנה היא השראה"

לאחר שהתראיינה לעיתון ניו יורק טיימס וסיפרה כיצד נפגעה מינית בידי מחבלי חמאס בשבי בעזה, הגיבו הבוקר משפחות החטופים

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

המשך קריאה »

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

המשך קריאה »