הפתעת העונה לא מוותרת על חלום הפלייאוף

אבירם שקד
2036-02-27 02:35:00
2036-02-27 02:35:00

מכבי מכבים-רעות ליקקה את הפצעים אחרי ההפסד בשניות הסיום ללוד בשבוע שעבר, וכמעט איבדה שוב יתרון גדול • רבע אחרון מצויין סידר לה ניצחון חשוב על מעלה אדומים

(צילום ארכיון: פרטי)

בעקבות הניצחון בפתח תקווה, שקבע דאבל מול אחת היריבות העוצמתיות בליגה, נמרוד כהן היה על גג האולם, אבל הפסד כואב שבוע לאחר מכן, מול לוד, ריסק אותו לרצפה כמו קנקן תה מאיקאה. 18 הפרש היו לו ביד, והוא שמט אותם. חי פור, שנעלם כמו אוויר. לילה שלם הוא הפך בראשו, מכה על חטאים. המכבים שלו מפרקים את התחזיות עם עונה שעוד יכולה להיגמר בפלייאוף עליון, אבל המאמן המקומי ראה מול העיניים גמר על הכרטיס ללאומית ואת הסנסציה הכי גדולה בספורט העולמי מאז שלסטר לקחו את הפרמיירליג. בתחילת העונה זה היה מכבי יורדת והתלבטו מי תצטרף אליה, אחרי סיבוב אחד כבר היה צריך לחשב הכל מחדש, אבל ספק אם היה מישהו ששקל לשבץ אותה לגמר הפלייאוף אפילו בצחוק. היו מאשפזים אותו בכפייה בהיכל מנורה. כשנמרוד כהן סימן את המטרה הבאה, ברחבי הליגה כבר נפלה דממה. כמובן, עם האוכל בא התיאבון ובקצב הזה מצפה לנו יופי של קינוח. רגע לפני היישורת האחרונה הכהן הכואב ראה שחורות, אבל השחקנים שלו הגיעו לאימון הבא עם טיפקס. אם יש מה ללמוד מהפסד, אחרי שהובלת ב-18, זה שאתה יכול להוביל ב-18. טוב לדעת. וגם, מן הסתם, שלנצח למרות פיגור 12, זה קלי קלות.

אחרי שעלתה שתי ליגות בשנתיים, מכבי מכבים רעות התפקדה לארצית והתחננה לסיוע. לא רבים הושיטו יד. הקבוצה נשארה בליגה, אבל בשיניים. היא כמעט התחלפה במקומות עם השכנה, למרות שמבועים כבר הייתה רגל וחצי הלאה, אבל במשחקי המבחן היא ניצחה את הסטטיסטיקה ולקחה את הכרטיס לעוד שנה בארצית, בנקודות. ממש ככה, בנקודות. שנה חלפה וכלום לא השתנה, יוני ניר חיפש בית ופה רק היו צריכים לפתוח את הארנק. אבל בעירייה מעדיפים להתעלל בגופה של קבוצת הכדורגל במקום לשים את הז'יטונים על הסוס הכי גדול. תחת שישיבו את הבן האובד, מביאים לפארק הטכנולוגי עשרים אנשים עם פקקים שבועטים לכיוון ההפוך. לנמרוד כהן עמדו משאבים מוגבלים ושנה של ניסיון. אבל אם השנה הרגישה כמו שנתיים, אולי הוא הרוויח בעצם עשור. העובדות מדברות בעד עצמן: 23 נקודות, מקום רביעי, שמונה ניצחונות ב-15 משחקים. בעונה שעברה היו לו ארבעה בלבד, בשני סיבובים. כבר עכשיו אפשר לסגור את רשימת המועמדות לתואר הפתעת העונה. יותר הפתעה מנציגת העיר תצטרך להגיע עם אזהרה לחולי לב ונשים בהריון. איך קורה דבר כזה? כסף זה לא הכל בחיים, לפעמים בשביל מרק טעים צריך רק יד נכונה על האבקה.

ואז הגיעה לוד. אז המכבים הקולעים התייצבו שפופים וכואבים. אחרי שחלמו בקול פלייאוף עליון הם הקיצו באכזריות עם משחק מאסט ווין שבו הם עוד הוליכו ב-18 עם פתיחת הרבע האחרון. נמרוד כהן לא עצם עין, אבל חובה לוודא שהוא לא יסבול כעת מנדודי שינה, כי אחרי הניצחון על מעלה אדומים, אין סיכוי שהוא הצליח להירדם, והפעם מהסיבות הנכונות. "יש לנו רצף של משחקים מאד מסובכים" הוא אמר בשבוע שעבר. "אני לא יודע אם נצליח לגרד שם ניצחונות". ככה מרדימים את הדוב. בית ספר לשעת סיפור. המדורגת שלישית בטבלה התייצבה בביתה כפייבוריטית מובהקת, אבל ככה בדיוק המכבית אוהבת אותן. תומר כהן ובר ראובן הובילו ריצת 2:12 שהותירה את המארחת המומה. האדומים ביקשו פסק זמן כדי לצאת עם שבע נקודות רצופות שצימקו את ההפרש – 26:19 עם תום הרבע הראשון.

המדורגת שלישית השתלטה על המשחק ברבע השני והשכילה להפוך את התוצאה, לא בטוח שמי בקהל הופתע. למקומיים נראה העניין הזה כמובן מאליו. עניין של זמן שהגיע זמנו. אבל רגב זנזורי וראיין דניאל הקפידו לשמור את נמרוד כהן במרחק סביר, כאשר לוח התוצאות מראה 46:50 עם הירידה לחדרי ההלבשה. בחדרי חדרים המאמן חשב שזה אפשרי והשחקנים שלו הינהנו בהסכמה, שחלילה לא מישהו בטעות ישמע. המארחים מאחרים, אבל האורחים מאחרים. המחצית השנייה נפתחה אמנם עם 0:6 מקומי משלהב קהל בדרך ל-12 פור שנראה כמו הסוף, אבל רק לפני שבוע המכבים ראו איך חותכים להם 18, אז מה זה לחתוך 12? אפשר גם ביד. אלון ניניו ודין אליעזר תפסו פיקוד כדי להחזיר את המכבים לתמונה. חסון ג'ונסון נכנס למוד תמנון ועשה הגנה בשביל ארבעה. המכבים צלפו עשרים וארבע, אבל יותר מזה, הם חנקו את היריבה ל-15 נקודות בלבד ופתאום זה חמש לפה במקום לשם. 70:65. רבע שלם לשחק. האדומים אוהבים לפתוח ומשווים, אבל המכבים עם יד חזקה משווים ומעלים. דקה וחצי לסיום 79:78 לכהן ושות', שאז רגב זנזורי זרק גם לפח והשופטים אישרו סל. שבע רצופות שלו סידרו למכבים ניצחון יוקרתי 81:92. בר ראובן עם 19 הוביל את רשימת הקלעים, רגב זנזורי וראיין דניאל עם 16 נקודות, ותומר כהן עם 15, השלימו רביעייה של דאבל דאבל יוחאי צוקרמן ודין אליעזר תרמו 8, ג'ונסון נעץ 6, דנאל וניניו הסתפקו בשתיים כל אחד. אנחנו נשארים בליגה, אבל לא מן הנמנע שמדובר בליגה הלאומית.

כתבות נוספות

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

"עמית סוסנה היא השראה"

לאחר שהתראיינה לעיתון ניו יורק טיימס וסיפרה כיצד נפגעה מינית בידי מחבלי חמאס בשבי בעזה, הגיבו הבוקר משפחות החטופים

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

המשך קריאה »

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

המשך קריאה »