זכאי "סדרה ב'" ייכנסו להגרלת הדירות במורשת

2017-11-22 00:00:00
2017-11-22 00:00:00

הלחץ של חיים ביבס על משרדי הממשלה עשה את שלה: 250 דירות נוספו למאגר, מתוכן 50 משוריינות ל"בני העיר" . אלעד שמעונוביץ': "העיר חוזרת לייעוד המקורי שלה". צילום ארכיון דוברות העיריה

השבוע הודיע שר האוצר משה כחלון על הגרלה לזכאי "סדרה ב'" של 10,000 דירות במסלול "מחיר למשתכן" ובה נכללת גם מודיעין. מדובר ב-250 יחידות דיור שיוקמו בשכונת מורשת, מהן חמישים שישוריינו לזוכים בני העיר.

לגבי מודיעין מדובר בדירות שמשרד השיכון ישחרר מעתודות הדירות שבאמתחתו ולפיכך יוכנסו זכאי סדרה ב' להגרלה במודיעין. עד כה סירב האוצר להכליל את זכאי סדרה ב' להגרלה האחרונה במודיעין, למרות מחאת ראש העיריה חיים ביבס. זה הפעיל בחודשים האחרונים לחץ כבד על משרד האוצר ומשרד הבינוי והשבוע – עם הכרזתו של כחלון – זקף לזכותו ביבס חלק מההישג.

"אין ספק שהמכתב ששלחתי לשר האוצר ולשר הבינוי בדרישה להכליל את בני המקום של מודיעין זכאי סדרה ב' בהגרלה הקרובה עשתה את שלה", אמר ביבס ל"מודיעין News". "אני שמח שהאוצר הבין את המשמעות של חשיבות ההגרלות לבני המקום ובכך הכניס את זכאי מודיעין להגרלה הקרובה".

עוד לפני ההכרזה על ההגרלה החדשה – 1474 זוגות צעירים ומשפחות קיבלו בשבוע האחרון את ההודעה המשמחת לפיה זכו בדירה מוזלת בשכונת מורשת בהגרלה הקודמת. מדובר בהגרלה השניה של "מחיר למשתכן". בסך הכל תכלול השכונה 3,607 יחידות דיור. רובן – 2,763 – במסגרת "מחיר למשתכן".

ההגרלה הראשונה שהתקיימה בספטמבר כללה 1,289 יחידות דיור, מהן 256 יחידות דיור המהוות 20%, שיועדו לבני המקום: תושבי מודיעין שגרו בעיר לפחות בשלוש השנים האחרונות או בארבע שנים מתוך עשר השנים האחרונות.

באוקטובר נפתחה המנה השנייה הכוללת 1,474 יחידות דיור, מהן 289 יחידות דיור מוזלות לבני המקום. בהגרלה לבני המקום השתתפו 340 מתמודדים על 289 יחידות הדיור. בשתי ההגרלות יכלו להשתתף חברי סדרה א' בלבד, זאת למרות דרישת העירייה לשלב בהגרלות גם חברי סדרה ב' תושבי העיר המוגדרים כבני המקום.

מודיעין נכחה בכל ההגרלות וניצבה בהן באחד משלושת המקומות הראשונים של הערים האטרקטיביות ביותר בביקושים ובמספר המתמודדים הגבוה. למרות זאת עדיין נשמר יחס זכייה סביר ביותר של 1 ל-8 בממוצע בהגרלות הפתוחות, וכמעט 1 ל-2 ביחס של בני המקום בשתי ההגרלות יחד, מכיוון שמורשת היא שכונה גדולה במיוחד.

מחירי הזכייה נעים בין 11,019 שקלים למ"ר לבין 12,416 שקלים למ"ר. דירות מוזלות בשכונה יעלו קצת מעל מיליון שקל לדירת שלושה חדרים, 1.2 מיליון לדירת ארבעה חדרים ו-1.4 מיליון לחמישה. עלות המשקפת הנחה של מעל 600 אלף שקל ממחיר דירות דומות בשוק החופשי בעיר כיום.

חבר המועצה ומחזיק תיק הצעירים, אלעד שמעונוביץ: "כמעט 3,600 יחידות דיור מוזלות שווקו במודיעין בשנים האחרונות וזה לא פחות ממהפכה שמחזירה את העיר לייעודה המקורי: אלטרנטיבה טובה ואיכותית לזוגות צעירים לבנות בה את ביתם. 2,763 הדירות בשכונת מורשת הן המנה העיקרית, אליה הצטרפו גם 256 יחידות דיור מוזלות בשכונת הציפורים שחלקן התאכלסו, ועוד 570 דירות מוזלות בשדרות החשמונאים. בחודשים הקרובים צפויים להיפתח הגרלה אחרונה בשכונת הציפורים, הגרלה אחרונה בשדרות חשמונאים והגרלה חדשה בשכונת מוריה".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »