מאיפה מביאים 49 מיליון שקל?

בשבוע החולף התכנסו ראשי "רשויות חלשות", ובראשם ניר ברקת ראש עיריית ירושלים כדי לקדם את תוכנית הממשלה לאזן את הרשויות האלה באמצעות העברות כספים מרשויות חזקות לחלשות. עיריית מודיעין כבר נערכת למצב שבו תיאלץ מודיעין לממן במסגרת היותה "רשות חזקה", את ה"רשויות החלשות". נכון לעכשיו הצליח חיים ביבס (בשבתו כיו"ר רכז השלטון המקומי) להקפיא את הסעיף בחוק ההסדרים, אבל אין בכך ערובה שאכן התוכנית לא תצא לפועל בהמשך הדרך.

על פי עיריית מודיעין, הסכום האמור יכול להגיע ל-50 מיליון שקל. בעיריה מיהרו "לתרגם" את המספר להעלאה פוטנציאלית בשיעור הארנונה. כלומר – אם הכסף לא יקוצץ ממקורות אחרים. המספר אליו הגיעו מרשים ביותר: יקור הארנונה בשיעור של כ- 30%, בפריסה לעשר השנים הבאות

אל דאגה, זה לא יקרה. בכל זאת, מדובר על מאבקי כוח סטנדרטיים. אבל לביבס חשוב להזהיר: "אני לא מבין למה מגיע לנו עונש על ניהול טוב של העיר. אם אכן זה יקרה לא יהיה מנוס מלייקר את הארנונה בכל הרשויות החזקות. אם הממשלה תרצה שנייקר את הארנונה, לא אנחנו נעשה את זה. שתשית בעצמה את ייקור הארנונה על האזרחים ושלא תבוא אלינו".

אלעד שמעונוביץ, ראש המטה של ביבס במרכז השלטון המקומי: ״יש מי שמנסה להציג את המהלך כאילו מדובר כאן ברובין הוד מודרני. לקחת מהעשרים ולתת לעניים. אבל תושבי מודיעין הם לא עשירים ועיריית מודיעין איננה עשירה אלא מאוזנת. תשלום הארנונה של תושבי העיר אינו פרה חולבת".

"לתקן את העוול החברתי"

כרגע, בשלב ההפוגה בקרב, החליט ראש הממשלה להקים ועדה שבה יושבים ביבס עצמו כיו"ר מרכז השלטון המקומי ואמיר לוי, הממונה על התקציבים באוצר, בניסיון להגיע לפתרון מוסכם.

לשאלה האם המאבק הפך לקרב יוקרה בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שממוביל את הרשויות החלשות ובין חיים ביבס שמוביל את הרשויות המאוזנות תקציבית אמר ביבס: "אין כאן שום מלחמות יוקרה מול ירושלים. זה מאבק על כספם של התושבים ועל התנהלות תקציבית של רשויות. אנחנו לא נתמוך ברשויות שלא מתנהלות נכון מבחינה תקציבית ושמייצרות ג'ובים".

גם ניר ברקת גם לא רואה בפרשה מאבק יוקרה: "הגיע הזמן לתקן את העוול החברתי ולשים סוף למדיניות שמפלה יותר ממחצית מאוכלוסיית המדינה. שינוי שיטת התקצוב תביא שוויון הזדמנויות לכל הילדים בישראל באשר הם וללא קשר למקום מגוריהם. אין סיבה שבילד תל אביבי תשקיע המדינה 15 אלף שקל בשנה ובחברו בלוד רק 6,000 שקל. עלינו לחשב מסלול מחדש ולהפסיק לפעול באופן אוטומטי כבכל שנה לפני אישור התקציב. אני קורא לכל חברי השלטון המקומי להצטרף למאבק החשוב והצודק הזה. זה לא מאבק רק של הרשויות העניות אלא של כל הרשויות למען כלל החברה".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »