פרנס משרד אדריכלים – אדריכלות ועיצוב פנים לבתים ולמשרדים

תוכן פרסומי
2036-10-11 03:11:00
2036-10-11 03:11:00

אם מדובר בבית חדש הרי שמעצב פנים יעזור להפוך את החלל הריק לבית המושלם עבורנו

(צילום: PIXABAY)

עיצוב פנים הוא התחום העוסק ב"הלבשת" הבית או המבנה כשמעב הפנים הוא האחראי על השילוב הנכון, האסטטי והנוח ביותר. התחום של עיצוב פנים הוא מגוון אך נהוג להחשיב בעלי תעודה ממוסד מוכר שלמדו מעל שנתיים כבעלי השכלה יציבה בתחום. בתהליך של עיצוב פנים נבחר את קשת הצבעים שתרכיב את הבית, כל חדר בנפרד וחללים מקשרים. כמו כן, בתהליך של עיצוב פנים יבחר הריהוט בבית, דברי אומנות ועוד. מעבר לכך, מעצב פנים עשוי לבחור גם את חלוקת החדרים בבית, סגנון החלונות והדלתות, הריצוף והחיפוי וכל יתר האלמנטים הוויזואליים בתוך המבנה. 

מיהו אדריכל?

שלא כמו מעצב פנים, אדריכל אחראי על המראה  הכללי של המבנה. האדריכל יחליט על מיקום המבנה במגרש, מיקום דלתות וחלונות, אלמנטים עיצוביים במבנה, מיקום שקעים, תאורה ועוד. אדריכל חייב להיות בעל תעודה ממוסד מוכר ורשום בפנקס האדריכלים והמהנדסים ולהזיק ברישיון. אדריכלים לרוב לא עוסקים בתחום של עיצוב פנים ברמה בה עוסקים בו מעצבי פנים מקצועיים.

מתי נשתמש במעצב פנים ומתי באדריכל?

ככלל, יש להשתמש באדריכל כשיש צורך של עיצוב בתים חיצוני ופנימי של מבנה חדש והכנת ותכניות מפורטות. כשמדובר במבנה קיים העובר שינויים גדולים כגון הוספת אגף, חדר, מרפסת ועוד יש לרוב צורך באדריכל. כאשר מדובר בשיפוץ נרחב בו נערכים שינויים מבניים הרי שגם כאן יש צורך באדריכל. עיצוב פנים אינו דורש אדריכל ומעצב פנים הוא האדם אליו יש לפנות. אם מדובר בבית חדש הרי שמעצב פנים יעזור להפוך את החלל הריק לבית המושלם עבורנו, יציע פתרונות אחסון ושימוש, ייעץ בקשר לתאורה, צבעים, ריהוט ובדים ועוד.

האם ניתן לוותר על מעצב פנים?

עיצוב פנים מקצועי אינו בר תחליף שכן מעצבי פנים ניחנים בחזון, יצירתיות, ידע בתורת הצבעים והחומרים ועוד. עיצוב פנים נכון ומקצועי יהפוך כל בית או מבנה אחר למתאים ביותר למאכלסים אותו ולמטרתו. מעצב פנים מגיע עם מגוון כלים ואפשרויות שהאדם הפשוט אינו מכיר ויודע ויכול להציע שלל רעיונות מקוריים שאדם העוסק בתחום יתכן ולא יעלה כלל בדעתו.

עיצוב פנים עיצוב משרדים והדמיון ביניהם

בעזרת עיצוב פנים ניתן לבצע תהליך עיצוב משרדים, בתים פרטיים, ועסקים כאחד. בעידן שבו גם בבתים פרטיים וגם בשטחי משרד קיים הרצון לנצל את מלוא השטח בצורה הטובה ביותר, נמצא רעיונות משותפים בעיצוב פנים של בתים ומשרדים. מגבלת גודל השטח משותפת גם לבתים בבניינים מגורים וגם למשרדים. לשם כך, נישות, ריהוט מודולארי, דלפק הם רעיונות משותפים למשרדים ובתים.

כשם בעיצוב פנים אנו מתחשבים בסגנון העיצוב של אנשי הבית וסגנון החיים המאפיין אותם. גם בעיצוב משרדים/עסקים העיצוב הוא חלק המשתלב בעיסוק החברה, סגנון בעליה ועובדיה. לא פעם באמצעות העיצוב נרצה לבטא נקודות חוזק שמאפיין ארגון. לדוגמא: אם ארגון מאופיין בחדשנות, יצירתיות כך גם יאופיין העיצוב של המשרד על מנת לשמר תכונה זאת. אותו כנ"ל בתהליך עיצוב בתים. אם אנשים נתפסים כמעיזים, מכתיבים את האופנה ולא להיפך, הרי שהם יכולים לייצר רעיונות ולקחת סיכונים שעם הזמן יהפוך לנחלתם הרעיונית של בתים נוספים.

גם במשרדים כמו בדירות ובתים יש מרפסות אותם מעוניינים לרהט ולהפוך למוקד פעילות. לא פעם המרפסת מחליפה את פינת ההמתנה/הקפה לשיחות א-פורמאליות בין האנשים בחברה. כמו כן, ארגונים/חברות מנצלים מרפסות אלה לתכנון ערבי הווי לשם גיבוש וכדומה. גם כאן, עיצוב הפנים, בדגש על עיצוב עסקים נועד לטפח אווירה חוץ-משרדית. כלומר, ריהוט נוח, פחות ממוסגר שתומך באווירת חופש, גיבוש ופחות פורמאליות.

פינת המתנה במשרדים דומה לפינת אירוח, סלון או חדר טלוויזיה בדירות ובתים. בשני המקרים כיוון שמדובר בכרטיס ביקור של אנשי המקום, ההשקעה בעיצוב יפה משותפת בשתי המטרות. כיוון שזה הדבר הראשון שממנו מתרשמים, יש השקעה בתדמית שאנו מעוניינים לשמר. חשוב לציין כאן, גם כשמדובר בכרטיס ביקור תדמיתי הוא יכול להיות מרשים ומזמין ולא בהכרח מרשים ומרוחק. שימת לב לפרטים, צבעים, בחירת ריהוט מתאים הוא שיעשה את ההבדל בין השניים.

עיצוב משרדים הוא נישה של עיצוב בתוך עולם עיצוב פנים. לכן, קיימות נקודות השקה ודמיון בין השניים. הסיבה לכך, חציית הגבולות בין תחום פעילות המשרד לתחום פעילות הבית. כיוון שהשניים הן אותה מקשה, נמצא דמיון בתחום עיצוב פנים של עיצוב משרדים.

למידע נוסף בקרו באתר: פרנס משרד אדריכלות ועיצוב פנים

 

כתבות נוספות

הקרב על היער הסתיים בהפסד

בית המשפט דחה את עתירת עמותת תושבים משפיעים במודיעין והחברה להגנת הטבע נגד המיקום שנבחר להקמת תחנת משנה של חברת החשמל, וחלק נרחב מהיער באזור ייכרת

הקרב על היער הסתיים בהפסד

בית המשפט דחה את עתירת עמותת תושבים משפיעים במודיעין והחברה להגנת הטבע נגד המיקום שנבחר להקמת תחנת משנה של חברת החשמל, וחלק נרחב מהיער באזור ייכרת

המשך קריאה »