ניהול מוניטין דיגיטלי הוא במובנים רבים המפתח להצלחה והוא זה שמשפיע על האמינות, השם הטוב והביצועיים העסקיים
(צילום: Freepik)
מנוע החיפוש של גוגל הוא הגדול והפופולארי בעולם. הנתונים היבשים מספרים על כך שבכל שנייה נרשמים ברחבי הגלובוס למעלה מ-40,000 חיפושים, בכל יום נרשמים 3.5 מיליארד חיפושים ובשנה מבצועים למעלה מ-1.25 טריליון חיפושים. ואולי בשנייה הזו ממש….מישהו מחפש את השם שלך….
בתקופה הנוכחית הרבה מאד החלטות ופעולות מושפעות מתוצאות החיפוש בגוגל וכ-90% מהחלטות הקנייה מבוצעות על סמך התוצאות במנועי החיפוש, על בסיס התוצאות הראשונות ובהשפעה ישירה של הביקורות ברשת.
ניהול מוניטין על פי רונן הלל, מומחה ניהול מוניטין ובעלים של אתר מוניטין נט, מבוסס על ניהול הנראות הדיגיטלית של כל אדם, מותג, עסק וכדומה. ליכולות של ניהול מוניטין השפעה מכרעת על התוצאות המתקבלות, מיקומן, תוכנן והשפעתן על תהליכי קבלת החלטות. ניהול מוניטין דיגיטלי הוא במובנים רבים המפתח להצלחה והוא זה שמשפיע על האמינות, השם הטוב והביצועיים העסקיים.
שמי רונן הלל ובשני העשורים האחרונים חקרתי לעומק את המגמות והתופעות השונות ברשת ופיתחתי מיומנויות להתמודדות עם כל סוגי הפרסומים השליליים ברשת החל מפסקי דין, כתבות, מאמרים, סקירות, ביקורות ודירוג עסקים, פוסטים ברשתות חברתיות, בלוגים, סרטונים ועוד.
החפירה העמוקה שביצעתי, המיומנויות שפיתחתי והניסיון הרב שצברתי – מסייעים לי מידי יום ומעניקים לי את הכלים לעזור לאנשים ועסקים להתמודד עם משובים שליליים, לייצר הזדמנויות חדשות, להקים נכסים דיגיטליים, לדחוק מידע שלילי וגם להעלים מהרשת (כמעט) כל דבר שלא תרצו שאחרים יקראו או יראו עליכם.
כחלק מתהליכי העבודה של ניהול מוניטין מקוון אני מסייע לפתור בעיות מטרידות רבות ברמה האישית, המשפחתית, הכלכלית והתדמיתית. כך למשל אני מייצר הזדמנויות חדשות לבעלי מקצועות חופשיים, עסקים ומותגים ובמקביל מגביר את המודעות החיובית לאנשים, מותגים ופועלם.
ריכזתי כאן מספר סיבות טובות לניהול נכסים דיגיטליים ותהליכי ניהול מוניטין
אמינות
מוניטין משמעותו אמינות. בקוהלת נאמר "טוֹב שֵׁם, מִשֶּׁמֶן טוֹב" ולשם הכל מתנקז. מוניטין נקי חיוני לכל אדם בכל פעולה יום יומית, בין חברים או במשפחה. מוניטין עסקי חשוב להצלחה, לשגשוג, למכירות ורווחים. אם האמינות שלכם נפגעת – מתרחקים מכם, מתקשים להצליח, מתקשים לייצר זוגיות, מתקשים בפרנסה ובעסקים – כנראה בגלל שהשם שלכם הוכתם בגוגל.
מחפשים עבודה – קריירה חדשה
בשוק של ימנו, שעל כל משרה טובה יש מאות קופצים, חשוב להבין כי חברות, בעלי עסקים ואנג'לים נעזרים ברשת כדי לשאוב את מירב האינפורמציה על כל מועמד למשרה כזו או אחרת. אם יש לכם בגוגל פסקי דין, ביקורות שליליות, כתבות או השמצות – סביר להניח שידלגו עליכם ושתתקשו להתקבל לראיון עבודה. זכרו – מוניטין רע לא תורם להצלחה ובטח לא למציאת עבודה ופרנסה.
דירה להשכיר
לא פעם אנשים עם עבר כזה או אחר מתקשים לשכור דירה או לקבל משכנתא. בעלי נכסים מקפידים לבדוק היטב עם מי לעשות עסקים ובמי כדאי לתת אמון ולהשכיר לו נכס. אם בתוצאות החיפוש מגלים פסקי דין, פשיטות רגל, כינוס נכסים, עבירות וכדומה או כתבות רעות – סביר להניח שלא תקבלו את המפתחות. כמה חבל, אבל יש פתרון.
תדמית נקייה משדרת הצלחה
אם חשוב לכם להצליח בחיים בכל פעולה. אם הכרחי שהעסק שלכם ישגשג – חשוב לבנות נכסים דיגיטליים שיציירו תמונה חיובית, משכנעת ואמינה. תדמית דיגיטלית שבנויה היטב משדרת תמונה שהסביבה שלך תאהב ומגדילה את סיכויי ההצלחה.
משברים ותקלות
אם החיים שלכם נפגעו כתוצאה ממשבר, עבר פלילי או מצוקה שגרמה לכם לבחור במהלכים לא תקינים – אזיי בחיפוש בגוגל תמצאו את הביטוי לכך. תוצאות רעות בולטות באינטרנט וגורמות לסביבה להתרחק מכם. רק ניהול מוניטין מוקפד וחכם עשוי להסיר את הרע ולהציב את הטוב.
זוגיות
המוניטין משפיע גם על בחירת בן או בת הזוג וגם כאן תוצאות החיפוש בגוגל משפיעות מאד, גם אם מדובר בציבור חרדי, מסורתי ובעצם על כל אחד ואחת.
אם הדייט שלך הוא אדם עם עבר פלילי, עם פסקי דין וכתבות שליליות – אלה עלולות לגדוע כל קשר או להפוך אותו לבלתי אפשרי. גם כאן, ניהול מוניטין מקצועי ודיסקרטי עשוי לפתור בעיות ולפתוח אפשרויות חדשות לאהבה.
העלמת מידע רגיש
באינטרנט ניתן למצוא הכל: תמצאו ברשת כתבות, סרטונים, השמצות, פייק ניוז, תכנים אמיתיים, אינטרסים ובעצם ה-כ-ל. יש אנשים שממש לא אוהבים את התכנים ברשת ומעדיפים להישאר אנונימיים. יש רבים וטובים המעדיפים חשיפה מינימלית. גם כאן ניהול מוניטין עשוי להציל את המצב ולהציע פתרונות.
הזדמנויות חדשות
אם אתם לפני מהלך עסקי חשוב, אם אתם עומדים לקבל עבודה חדשה ובעצם לפני מהלכים שמאד מאד חשובים לכם – חובה לעצור לרגע, לבדוק את המוניטין ברשת ולהתייעץ עם מומחה ניהול מוניטין . לפעמים כדאי לשמור על השם ברשת עוד לפני שמתחילות הבעיות…
לסיכום, אם אתם סובלים ממידע שלילי ברשת, כתבות שלילות או תכנים לא נעימים – לא צריך להיבהל! מומלץ לנשום ולהבין שאתם זקוקים לעזרה. להבין שאי אפשר להסתתר ושאסור להתעלם מהבעיות. הפעולה המתבקשת היא פנייה לרונן הלל ניהול מוניטין כדי לשפר ולתקן את המוניטין שנפגע וכדי לפתוח דף נקי בגוגל.
הכותב הוא רונן הלל – מומחה ניהול מוניטין