רט"ג ממליצה להפסיק זמנית את המרדף אחר רותי הצבועה

ערן קמינסקי
2035-04-03 02:08:00
2035-04-03 02:08:00

בית המשפט חייב את רט"ג ללכוד את הצבועה המפורסמת, אבל לאחר שלושה חודשים ללא הצלחה הודיעו הפקחים לשופט: היא צברה נסיון ומצליחה להתחמק • בינתיים נתפסו עוד צבועים בשולי העיר, ושוחררו לאחר שלצווארם הוצמדו משרדי מעקב

(צילום ארכיון: אימג'בנק)

רשות הטבע והגנים ממליצה על הפסקת ניסיונות הלכידה של רותי, הצבועה המפורסמת ממודיעין. זאת לאחר שלושה חודשים של ניסיונות כושלים ללכוד אותה.

באמצע חודש דצמבר האחרון הורה בית המשפט המחוזי בלוד לרט"ג ללכוד את הצבועה ולהעבירה לשמורת החי-בר ביוטבתה. בית המשפט הקציב לאנשי רט"ג חודש לביצוע המשימה, עם אפשרות להארכה נוספת בת 30 יום. בית המשפט דן בעניין בעקבות עתירה שהגיש עו"ד דוד פורר מרעות, בדרישה ללכוד ולהעביר את הצבועה שהפכה את מודיעין לביתה.

מאז החלטת בית המשפט החלו ברט"ג במבצע ללכידתה, שכלל שעות רבות של חיפושים אחריה בסביבות גבעת התיתורה ואתרים נוספים בעיר. המבצע אף תועד בכתבה נרחבת בערוץ 2, בו נראים פקחי רט"ג כשהם משתמשים אף במסוק לטובת לכידתה של רותי, אולם זו המשיכה להימלט מכל ניסיון כזה.

לפני כחודש וחצי שוחחנו עם אסף קפלן, פקח רט"ג, שהסביר מדוע קשה כל כך ללכוד אותה, זאת למרות שהיא כבר נלכדה בידי אנשי רט"ג פעמיים בעבר ושוחררה מחוץ למודיעין. "אין ספק שהיא צוברת ניסיון. בדיוק כמו שבני אדם לומדים, כך גם בעלי חיים. בטח שהם לומדים מדברים רעים ומנסים להימנע מהם ובטח שהם לא שוכחים. שתי הפעמים בהן לכדו אותה היו סוג של טראומה עבורה. בדיוק כמו שבני אדם זוכר טראומות, כך גם בעלי חיים. הדוגמה הכי טובה היא הלכידות הקודמות שלה. בפעם הראשונה היא נלכדה בתוך יומיים של ניסיונות. בפעם השנייה כבר לקח יותר מחודש עד שהצלחנו ללכוד אותה".

בדיקת "מודיעין News" השבוע העלתה כי ברשות הטבע והגנים פנו לבית המשפט (דיון בנושא עדיין לא התקיים), עידכנו את השופט על מאמצי החיפוש אחר הצבועה ואף הציגו חוות דעת של הגורמים המקצועיים הממליצים להפסיק בשלב זה את החיפוש אחרי רותי. לפי רט"ג, בשל המרדף המתמשך אחריה פיתחה הצבועה רגישות רבה לקרבת בני אדם אליה. ברט"ג ממליצים להפסיק כאמור את ניסיונות הלכידה, במקביל להצבת תחנות האכלה בשולי העיר, תחנות שיהיו מנוטרות ומצולמות. הנחת העבודה היא שכאשר הצבועה תהיה דרוכה פחות ניתן יהיה לשוב לניסיונות הלכידה שלה. עוד סיפרו השבוע ברשות הטבע והגנים כי במקביל, לאורך תקופה זו נלכדו באזור מודיעין שלושה צבועים נוספים, ששוחררו לטבע לאחר שמשדר הוצמד לצווארם.

בחודש פברואר האחרון פירסמנו כאן כי ברט"ג סיפרו שבסביבות מודיעין חיים צבועים רבים יותר מכפי שהעריכו קודם לכן. "אני יכול להגיד שבטווח שוטטות יומי של צבוע, עד עשרה קילומטר מהעיר, אנחנו מכירים לפחות 14 צבועים שונים כולל רותי", הסביר הפקח אסף קפלן. "חוץ מרותי – שאר הצבועים לא נכנסים לעיר. רק בשוליים שלה. בשטחים מסביב למודיעין יש מגוון שלם של חיות בר וגם בתוך העיר עצמה. במצלמות שהצבנו בתוך העיר ראינו דורבנים, גיריות, תנים ושועלים".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »