שוד לאור היום במודיעין

דבר אחד ברור למשטרה: מדובר בשוד שהתבסס על מידע מודיעיני מוקדם שאכן חלפן כספים יגיע לצ'יינג' שבמודיעין סנטר ועל גופו סכום כסף גדול. גם המידע שאותו חלפן שנפצע בתקיפה סיפק בחקירה היה מידע חלקי ולא ברור, שהותיר סימני שאלה אצל החוקרים.

היום (חמישי) בסביבות השעה רבע לשתיים בצהריים נראה רכב שכור ובו ארבעה צעירים שנראו חשודים לאזרח תושב מודיעין שטילפן למשטרה וסיפר ראה רכב שנוסע ממרכז עינב לכיוון מרכז העיר ובו מספר אנשים שעוררו את חשדו. הוא מסר למוקדנית גם את מספר הרכב ואת תיאורו המדוייק של הרכב,  הרכב המשיך בדרכו ממרכז עינב לעיר.

מה שקרה אחר כך די דומה לסצינה מסרטי בילוש ומתח. הרכב השכור הגיע בשעה שתיים לערך למרכז המסחרי "מודיעין סנטר" שברחוב צאלון פינת שדרות עמק איילון. במרכז המסחרי ממוקם צ'יינג' ותיק, ממש מול פתחם של שני סניפי בנק שבמקום. הרכב השכור ובו ארבעת הגברים נכנס למגרש החניה שמאחורי המרכז המסחרי ושם תקפו הארבעה צעיר בן 25 שישב ברכבו.

הצעיר חלפן כספים תושב רמלה שכנראה הגיע לצ'יינג' לבצע פדיון או המרת כספים, נשא על גופו כמה מאות אלפי שקלים. בעוד יושב ברכבו שבחניית המרכז המסחרי הארבעה תקפו אותו בפטיש היכו אותו בראשו וגרמו לו חבלות, והכל לאור יום כשבמרחק עשרה מטרים מהאירוע ממשיכים רכבים לנסוע בשדרות עמק איילון מבלי להבחין במתרחש.

העניין לקח כעשרים שניות עד שהקורבן שניסה להתנגד לא הצליח עוד לשמור על תיקו ובו הכספים. השודדים שהיו מחוץ לרכב והיכו את הצעיר שבמושב הנהג, חטפו ממנו את התיק והותירו אותו מדמם ברכבו כשהוא בהכרה מלאה. בריצה זינקו השודדים לרכב השכור שבו הגיעו ונמלטו במהירות מהמקום.

השוטרים שהגיעו למקום כבר לא מצאו את השודדים, כוחות הוקפצו לכניסות לעיר ולצמתים הראשיים בניסיון לחסום את דרך ההימלטות של השודדים אך לשוא.

בשלב זה החלה החקירה להתנהל בכיוון של איסוף מידע מסייע, השוטרים החלו לבחון את מצלמות האבטחה שמותקנות במרכז המסחרי ובחנויות, אבל העובדה שהשוד אירע במגרש החניה שנמצא מאחורי המרכז המסחרי לא יקל עליהם מבחינת זיהוי המעורבים.

כעבור שעה קלה הודיע דובר מחוז המרכז כי "אדם שישב ברכבו נשדד ע"י מספר חשודים שהיכו אותו ושדדו סכום כסף. האיש פונה לבית החולים תל השומר במצב קל וכוחות המשטרה פתחו בסריקות".

"אנחנו בעיצומו של מצוד אחר השודדים. גם עכשיו שעות לאחר השוד לא ברור עד הסוף מה בדיוק קרה שם, ברור לנו שהיה אקט של אלימות ושנחטף מהאיש תיק ובו ככסף, אבל החקירה העלתה תשובות חלקיות לשאלות ואנחנו ממשיכים לבחון מה בדיוק קרה שם. דבר אחד ברור והוא שכנראה לא מעורבים באירוע הזה תושבי מודיעין. זהו אירוע אזורי מחוץ למודיעין ולהערכתנו השודדים ידעו בדיוק מתי להגיע ולאן להגיע ואת מי לתקוף", אמר דובר מחוז מרכז של המשטרה.

לגבי הדיווח המוקדם על רכב ובו מספר חשודים שהגיע מאזרח, אמר הדובר "אנחנו מקבלים ביום מאות דיווחים על רכבים חשודים, כמובן שלא ניתן לבדוק כל רכב כזה שמדווח. בסופו של דבר מדובר באירוע שהיה בקצה השני של העיר מאותו רכב חשוד שעליו דיווח האזרח".

 

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »