3 דרכים לשמור על הכושר בגיל מבוגר

כתבי מודיעין NEWS

פעילות גופנית בגיל מבוגר היא תנאי לשיפור באיכות החיים ולהתמודדות אפקטיבית עם שורה ארוכה של בעיות בריאותיות. החל מיוגה, דרך תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן ועד הליכה בפארק – כך יכולה להיראות השגרה שלכם

שמירה על כושר בגיל מבוגר היא משימה פשוטה מכפי שנהוג לחשוב. הבעיה היא שגם גברים ונשים מבוגרים שמבינים את הערך המוסף של פעילות מן הסוג הזה מתקשים להתמיד בה, וזה לא קורה רק בגלל חוסר רצון או מוטיבציה. בפועל, שמירה על כושר בגיל מבוגר דורשת התאמה של עוצמת הפעילות לדרישות הגוף והיא גם מחייבת היכרות עם פתרונות חדשים שלא היו קיימים בעבר.

הנה למשל 3 דרכים מעולות לשמירה על כושר בגיל מבוגר:

1. יוגה ופילאטיס

תרגילי יוגה ופילאטיס מגדילים את הגמישות, מחזקים את שיווי המשקל, מרפים מתחים ומשפרים את הזיכרון ואת לחץ הדם. במילים אחרות, מדובר על פעילות גופנית שעובדת על הגוף והנפש בעת ובעונה אחת ואפשר גם להתאים את אופי התרגילים לדרישות של בני הגיל השלישי.

התאמת תרגילי יוגה ופילאטיס לגיל מבוגר באה לידי ביטוי בדגש על חימום המפרקים ועל עבודה מנטאלית. בניגוד לחוגי יוגה ופילאטיס לצעירים, בגיל מבוגר חשוב מאוד להניח את האברים בצורה נכונה ולדעת לתכנן את התנועות כדי למזער סיכונים.

2. תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן

תהליך הזקנה כרוך בהיחלשות השרירים ולעיתים גם באובדן שליטה חלקי או מלא על שלפוחית השתן. לצד שימוש בפתרונות מעולים כגון מוצרי ספיגה למבוגרים, כדאי לגברים ונשים בגיל השלישי לאמץ שגרה של תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן.

תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן מבוצעים מפחיתים את תדירות האירועים של בריחת שתן. בטווח הארוך הם מחזקים את השרירים כדי לספק למבוגרים שליטה טובה יותר בשלפוחית, בעוד בטווח הקצר הם ממזערים את מידת החומרה של האירועים עצמם. את התרגילים ניתן לקיים באופן עצמאי, בקבוצות או כחלק ממערך רחב יותר של פעילות גופנית עבור בני הגיל השלישי.

3. הליכה יומית בפארק

הפעילות הגופנית השכיחה ביותר בקרב מבוגרים היא הליכה. זו פעילות שלא דורשת שום סוג של רקע, הכנה מוקדמת או אמצעים מיוחדים וכמובן שהיא גם לא עולה כסף. מבוגרים יכולים לקבוע את קצב ההליכה לעצמם ולהזמין חברים, בני משפחה ובני זוג להצטרף אליהם. אחרי התמדה של מספר שבועות, יש גם כאלה שמרגישים את השינוי בגוף ומחליפים את ההליכה בריצה קלה.

הסוד בהליכה יומית בפארק עבור מבוגרים הוא לשמור על סרגל מאמצים. סרגל מאמצים מונע מתיחות שרירים ויכול לחסוך את עוגמת הנפש שמתלווה לפציעות ספורט. במידה ולא בטוחים לגבי סרגל המאמצים המתאים, ניתן להתייעץ עם רופא המשפחה. במקביל, כדאי להחליף את התזונה ולוותר על עישון ואלכוהול.

2018-10-21 01:00:00
2018-10-21 01:00:00

כתבות נוספות

מוניות השירות יגיעו לעיר?

משרד התחבורה מקדם תכנית שתאפשר לרשויות כמו מודיעין להפעיל את השירות באמצעות מפעילים שייבחרו במכרז, כאשר השירות צפוי לפעול גם בשבתות • אור גרינפלד: "אין ספק שהפיתרון הנכון הוא להעביר את הסמכויות לידי הרשויות המקומיות"

הדרך לגימלים קלה יותר

לאחר שנים של תלונות מצד חיילי מודיעין על השירות הלקוי לו הם זוכים בסניף ביקורופא המקומי, מסתמן כי עידן חדש בפתח: הסניף יוגדל, שעות הפעילות יורחבו ותתאפשר הזמנת תור מראש

מוניות השירות יגיעו לעיר?

משרד התחבורה מקדם תכנית שתאפשר לרשויות כמו מודיעין להפעיל את השירות באמצעות מפעילים שייבחרו במכרז, כאשר השירות צפוי לפעול גם בשבתות • אור גרינפלד: "אין ספק שהפיתרון הנכון הוא להעביר את הסמכויות לידי הרשויות המקומיות"

המשך קריאה »

הדרך לגימלים קלה יותר

לאחר שנים של תלונות מצד חיילי מודיעין על השירות הלקוי לו הם זוכים בסניף ביקורופא המקומי, מסתמן כי עידן חדש בפתח: הסניף יוגדל, שעות הפעילות יורחבו ותתאפשר הזמנת תור מראש

המשך קריאה »

מלונות R

רוצים למצוא מלון איכותי לחופשה הבאה שלכם? אתר של מלונות R יעזור לכם למצוא את המלון המתאים ביותר

המשך קריאה »

תוכן שיווקי » אולי יעניין אותך