פנאי נוסח סין

דין אפפל

מוצרים סיניים (להבדיל ממוצרים שמיוצרים בסין, אבל תחת מותג מוכר יותר) לרוב לא נרכשים כי אנחנו "רוצים" אלא כי אנחנו "צריכים". אין מה לעשות – בתפישה הנפוצה, מוצרים סיניים הם מוצרים זולים, עם איכות יצור תואמת, שנמדדים במונחי תמורה-למחיר, לא נחשקות.

אבל סין לא דורכת במקום, וקמים בה עוד ועוד יצרנים שלא מסתפקים ביצור של מוצרים זולים או העתקים חסרי בושה למוצרים זרים. אחת הדוגמאות לכך היא הכלים של CF מוטו, שהגיעו לאחרונה לישראל. בארסנל היצרן תוכלו למצוא כמה דגמי טרקטורונים ורכב צד לצד (צל"צ או side by side) אחד – כולם כלי פנאי, השייכים מעצם הגדרתם לקטגורית ה"רוצים", ולא "צריכים". יצאנו לבדוק האם תרצו לקנות את הטרהקרוס.

זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו מקבלים את המפתחות של הטרהקרוס. אבל עד עכשיו הבחינה הייתה מוגבלת – בזמן או בתנאי הנהיגה. ההשקה הייתה טעימה קצרה ובהחלט לא ממצה. הפעם השניה הייתה בהרי ירושלים מיד אחרי הסופה שפקדה אותנו, ועודף השלג לא אפשר לנו לצבור ק"מ (בעיקר שיפרנו את טכניקות החילוץ שלנו). הפעם הוא שלנו לכל היום.

חזית של חרק עצבני

אנחנו אוספים אותו באזור התעשיה של שוהם וכבר נתקלים בחסרון הראשון – אין לו רישוי לכביש. מזל שניצן מכיר כמעט כל אבן ושביל (גם אם זה במקטעים שלא תמיד מתחברים אחד לשני) משוהם ועד הרי ירושלים, אליהם אנו מטפסים בנסיון לתפוס הצצה אחרונה על השלג.

בזמן שאנחנו עוטים את חליפות הסערה, אפשר להתרשם מעבודת המעצבים, והם בהחלט עשו עבודה טובה. לטרהקרוס עיצוב אגרסיבי כיאה לקטגוריה, עם חזית של חרק עצבני שמעוטרת בתחתיתה בכננת, כנפיים תפוחות עם מגיני בוץ מובנים (שהיו מועילים ביותר בתנאי המבחן) וגלגלים 14 אינץ'.

הקילומטרים הראשונים כוללים בעיקר שבילים משובצי אבנים בולטות, שהגשמים של הימים החולפים הפכו לבולטות עוד יותר. לטרהקרוס בולמים מתכווננים עם מיכל גז נפרד, המציעים שליטה על עומס קפיץ, שיכוך כיווץ והחזרה. והם מפתיעים לטובה על השבילים הללו, סופגים היטב את רב השיבושים ונוטלים את העוקץ מאלו שלא הצליחו לגהץ. הקדמיים קצת רכים וסופגים יותר מהאחוריים, שמדי פעם בעטו את הישבן, אך יש לנו הרגשה שעם קצת השקעה בכיול, אפשר לפתור גם את זה.

ההמשך היה על השבילים המהירים של אזור מודיעין, בן שמן ועמק אילון. שבילים פתוחים ומהירים, בהם אפשר לפתוח גז ולבדוק את יכולת הטרהקרוס בקיצור מרחקים. מאחורי הנוסעים ממוקם מנוע מפיתוח עצמי של החברה בנפח 594 סמ"ק, אשר מפיק הספק צנוע של 38 כ"ס אשר עוברים לגלגלים דרך וריאטור (כמקובל בקטגוריה). המשמעות היא שאין שום בעיה לתפור את השבילים הללו על כ-70 קמ"ש – די והותר למי שרוצה לטייל, אבל עלול לא להספיק לחזירי גזים, או בתוואי רך יותר (שבילים חוליים/בוציים). אולם צריך לקחת בחשבון שבמהירויות של מעל 60 קמ"ש המנוע מתחיל להיות רועש ולשדר תחושה מאומצת, מה שעלול להטריד בטיול שבילים ארוך.

FUN  בריא

למרות החסרון בכח לעומת המתחרים, הטרהקרוס בהחלט מסוגל לספק FUN בריא. זה מתחיל עם אותם מתלים שהמשיכו לעשות עבודה טובה על השבילים המהירים ולא איבדו מיכולתם גם לאחר נהיגה מהירה וממושכת. השלדה גילתה נימוסים ראויים, עם הענות ראויה ומדודה להעברות משקל מבלי להרגיש לא יציבה, ואפשרה נהיגה מהירה ומדויקת – ומתגמלת – בקטעים המפותלים. הבלמים הציגו יכולת בלימה מספקת והזכירו כמה כיף לפעמים כשאין להם תגבור – מה שמעניק תחושת דוושה מצוינת עם מהלך קצר והרבה רגש. גם להגה אין תגבור, אבל יש פידבק לא רע ותגובה חדה להפניה ראשונית.

אחרי השבילים המהירים הגיע הטיפוס להרי ירושלים. הקטעים הטכניים השאירו אותנו עם הרגשה מעורבת. לטרהקרוס מערכת הינע המאפשרת לבחור בלחיצת כפתור בין הנעה אחורית, כפולה וכפולה עם נעילת דיפרנציאל . את רב המסלול הוא עבר בהנעה אחורית בלבד, כולל קטעים שהיו גורמים לנהג ג'יפ ממוצע לשלב ל-LOW,  אבל כאשר כבר נאלצנו לשלב את ההנעה הכפולה הורגש שוב המחסור בסוסים. לא באשמת מערכת ההנעה, שמעבירה את הסוסים לקרקע בנאמנות, אלא פשוט כי בשילוב של שיפועים ובעיות אחיזה, אין תחליף לסוסים. התלונה היחידה למערכת ההנעה נוגעת לידית ההילוכים, שלא תמיד עברה בחלקות בין המצבים השונים, ומדי פעם אף קפצה החוצה מהילוך הכח.

האכזבה העיקרית מהכלי נוגעת למושבים ולתנוחת הנהיגה – המושבים כמעט ולא מציעים תמיכה צידית, עניין אקוטי בכלי כזה, וממושב הנוסע התלוננו על "נזילה" קדימה בהעדר קונטרה מההגה. חגורת ארבע הנקודות לא עוזרת בעניין הזה, ולא הצליחה להעניק את הרגשת העקידה הרצויה בכלים כאלו. תנוחת הנהיגה הזכירה איטלקיות של פעם, הדוושות קרובות וההגה רחוק – לפחות הוא מתכוונן לגובה. בנוסף היה חסר מדרס לרגל שמאל.

לוח שעונים נאה ועשיר

נקודת האור הייתה הקונסולה המרכזית, שמרכזת בתוכה את רב כפתורי התפעול בצורה אינטואיטיבית, וגם את לוח השעונים הדיגיטאלי הנאה והעשיר.

כמתחרה בקטגוריה, הטרהקרוס כנראה לא ינצח את המתחרים במבחן השוואתי, אבל זה לפני שדיברנו על המחיר. מחירה של הגרסה המאובזרת עומדת על 69,000 שקלים – וזה בערך חצי ממחיר המתחרים! במחיר כזה, אפשר לסלוח לו על המושבים והמנוע החלש, בעיקר אם המטרה היא יותר טיולים רגועים ופחות אטרף. על פניו נראה כי איכות היצור והבניה טובות, אולם נשאר לראות כמובן מה יגיד מבחן הזמן לגבי האמינות (במבחן שלנו נתלשה ציריה קדמית אחת, בלי סיבה נראית לעין). אבל כרגע נראה שהטרהקרוס פיצח את נוסחת הפלא – מוצר טוב במחיר סיני.

טרהקרוס

מנוע

מנוע 594 סמ"ק, סינגל

תזמון גל זיזים עילי, 4 שסתומים, הזרקת דלק

הספק/סל"ד 38 כ"ס/6300

מומנט/סל"ד 4.1 קג"מ/5500

מרכב

הנעה כפולה לא קבועה, הילוך כח

תיבת הילוכים רציפה

מתלה ק'/א' עצמות עצה כפולות

בלמים ק'/א' דיסקים

מערכות עזר

צמיגים ק'/א' 14x8x25/14x11x25

מידות

בסיס גלגלים 196 ס"מ

אxרxג 263x159x186 ס"מ

משקל 530 ק"ג

מהירות מרבית (יצרן) – קמ"ש

0 ל-100 קמ"ש (יצרן)  – שנ'

צריכת דלק (יצרן) – ק"מ/ל'

צריכת דלק (מבחן) 9.5 ק"מ/ל'

מחיר 68,950 ש"ח 

אחריות 24 חודשים

הכתבה מתוך מגזין אוטו 

(צילום: מגזין אוטו)

2014-03-09 00:00:00
2014-03-09 00:00:00

כתבות נוספות

מוניות השירות יגיעו לעיר?

משרד התחבורה מקדם תכנית שתאפשר לרשויות כמו מודיעין להפעיל את השירות באמצעות מפעילים שייבחרו במכרז, כאשר השירות צפוי לפעול גם בשבתות • אור גרינפלד: "אין ספק שהפיתרון הנכון הוא להעביר את הסמכויות לידי הרשויות המקומיות"

הדרך לגימלים קלה יותר

לאחר שנים של תלונות מצד חיילי מודיעין על השירות הלקוי לו הם זוכים בסניף ביקורופא המקומי, מסתמן כי עידן חדש בפתח: הסניף יוגדל, שעות הפעילות יורחבו ותתאפשר הזמנת תור מראש

מוניות השירות יגיעו לעיר?

משרד התחבורה מקדם תכנית שתאפשר לרשויות כמו מודיעין להפעיל את השירות באמצעות מפעילים שייבחרו במכרז, כאשר השירות צפוי לפעול גם בשבתות • אור גרינפלד: "אין ספק שהפיתרון הנכון הוא להעביר את הסמכויות לידי הרשויות המקומיות"

המשך קריאה »

הדרך לגימלים קלה יותר

לאחר שנים של תלונות מצד חיילי מודיעין על השירות הלקוי לו הם זוכים בסניף ביקורופא המקומי, מסתמן כי עידן חדש בפתח: הסניף יוגדל, שעות הפעילות יורחבו ותתאפשר הזמנת תור מראש

המשך קריאה »

תוכן שיווקי » אולי יעניין אותך