עצמאים בשטח

איילת לוין
2015-02-09 00:00:00
2015-02-09 00:00:00

לאחר תהליך שיקומי ומקצועי ממושך, מערך הדיור הקהילתי במודיעין פתח דירה רביעית המיועדת לחמישה בוגרים בעלי תפקוד גבוה. מערך הדיור במודיעין הוקם ב-2012 על ידי אגודת ניצן, בסיוע אגף השיקום במשרד הרווחה ואגף הרווחה בעירייה. המערך מיועד לצעירים בגילאי 20-35, הסובלים מלקויות למידה וקשיי תפקוד. כעת, בעקבות פתיחת הדירה הרביעית, מתגוררים במערך הדיור 18 דיירים בארבע דירות.

מנהלת הדיור של אגודת ניצן במודיעין, תמי סלוצקי: "הצעירים, שחלקם עזבו לראשונה בחייהם את בית ההורים, לומדים כישורי חיים לניהול חיים עצמאיים בליווי צמוד של אנשי צוות מקצועי. מידת העצמאות שלהם בדירה החדשה מתפתחת באופן הדרגתי כשהמטרה היא שילמדו לחיות באופן עצמאי, לקבל אחריות ולהחליט החלטות מושכלות. הם רוכשים כלים בסיסיים לחיים, כגון ניקיון, בישול, ניהול תקציב, עריכת קניות ומנהלים חיי חברה מלאים ואף מפתחים קשרים זוגיים. השאיפה שלנו היא שהם יעבדו בעבודה שמתאימה ומספקת עבורם ויממשו את שאיפותיהם".

במסגרת מערך הדיור נעשית עם כל דייר עבודה אישית, עבודה קבוצתית – חברתית והכנה לחיי זוגיות. הצעירים גם משתתפים בחוגים בקהילה, נהנים מאירועים חברתיים (טיולים בארץ ובחו"ל, בתי קפה, באולינג) ומארחים את הוריהם לערבי משפחה בדירותיהם.

(צילום אגודת "ניצן")

כתבות נוספות