תחזירו את מה שמגיע

חנה שטרן

הנדלר, רו"ח ועו"ד ממכבים, איש עסקים רב זרועות הפועל בתחומי הנדל"ן המניב בכל הארץ ובמודיעין, נרתם למאמץ של רובע מכבים-רעות לדרוש את המגיע לתושביו כאלמנט מרכזי במהות של העיר מודיעין * תומך בביבס ומעריך אותו, אבל סבור ש"העירייה הזניחה את מכבים-רעות"

איל הנדלר נבחר להוביל את סיעת 'כולנו מכבים רעות', שמתמודדת למועצה הבאה. אין מדובר בסיעה חדשה אלא בסיעת 'יחד' ששינתה את שמה ומהווה כיום שני שליש מסיעת  'יחד –מור' המקורית במועצה הנוכחית. חברי המועצה המכהנים כיום הם דני רוזנפלד ויצחקי חן מ'יחד', וחנן ברנשטיין מ'מור'. כידוע, השלושה שייצגו יחדיו את תושבי ועד רובע מכבים-רעות כבר לא ביחד, בשל חילוקי דעות מהותיים שנתגלעו ביניהם, וסיעתם התפרקה כבר במהלך הקדנציה הנוכחית.

מהסיעה נמסר: "מדובר בצעד שנועד להעביר את התשתיות הפוליטיות והסטטוטוריות של תנועת 'יחד' לתנועה החדשה, מבלי שיהיה צורך להקים מפלגה חדשה על כל המשמעויות הכלכליות והביורוקרטיות הנובעות מכך".

רו"ח איל הנדלר, פנים חדשות בפוליטיקה המקומית, אם כי מוכר היטב בקהילה, הינו תושב מכבים ב-13 השנים האחרונות. בן 51, נשוי לסטלה, מנכ"לית חברת 'בזק', ושניהם הורים לבן סטודנט ולבת חיילת.

לא מחפש סידור עבודה

"אני לא ממש פוליטיקאי", אומר הנדלר: "הפעם הראשונה שהייתי מעורב פוליטית הייתה בתקופת לימודי בתא הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים. הגעתי עם משפחתי מירושלים לכאן, וכמי שרגיל להתנדב הגעתי לוועד ההורים הבית ספרי ב'מעוז המכבים' ונבחרתי בהמשך ליושב ראש. במהלך השנים הייתי גם חבר בועדת החינוך של מועצת מכבים-רעות. לאחר מכן הוחלט על איחוד הרשויות ועזבתי. כיהנתי כחבר ועדת ערער לענייני ארנונה בהמשך. בתקופתו של ראש העירייה לשעבר, משה ספקטור, התבקשתי על ידו לעזור בשיווק של מרכז 'עינב' ('ישפרו'), והבאתי לשם גורמים מסחריים כמו רמי לוי  ואת אולמי 'האחוזה', שניהם מירושלים, וגם את פישמן שבנה את מרכז ONE, ואת כל זה עשיתי בהתנדבות. לאחר שהעיר אוחדה שימשתי גם כחבר דירקטוריון תאגיד 'מי מודיעין' במשך שלוש שנים".

הנדלר, רואה חשבון ומשפטן בהשכלתו, שימש כשותף במשרד רו"ח מהגדולים בארץ  וכמנכ"ל חברת הבניה 'ב. יאיר' מירושלים, שבנתה ובונה גם במודיעין מספר פרויקטים. כיום הוא איש עסקים פרטי ויזם בתחום הבנייה.

מדוע החלטת לקפוץ לביצה הפוליטית?

"כשהציעו לי להצטרף שקלתי וחשבתי, ומאחר ויש לי פרנסה אני לא מחפש סידור עבודה אלא בא להתנדב, אבל בתנאי של אחדות ולא של פילוג. בחרו בי כיו"ר זמני, כי אולי יגיעו אנשים נוספים שיהיו מתאימים ממני לתפקיד".

'יחד' הובילו בעבר סוג של פילוג ממודיעין והתנגדו לאיחוד. איפה אתה עומד בנושא זה?

"מאחר ואנו רואים את עצמנו כרובע, אנחנו חלק בלתי נפרד ממודיעין. אישית אני מציג את עצמי כמי שגר במודיעין. גם משפחתי המורחבת עברה לכאן, הוריי ואחותי גרים במודיעין והם מייצגים אנשים מאוד מרוצים מהעיר. לדעתי יש ערך מוסף למיזוג בין העיר למכבים-רעות. הדגש בסיעה שלנו הוא על שירות לתושבי הרובע, אבל גם כאן קולטים עשרות משפחות שמגיעות ממודיעין, וזו שמחה גדולה. במודיעין לא רק מכבים-רעות נחשבות כשכונות יוקרה, יש גם את בוכמן. אני מכיר זוגות שרכשו דירת שלושה חדרים במודיעין, ומשם התקדמו עד שהגיעו למכבים-רעות".

יש שטוענים כי המיזוג עשה לרובע רק טוב משום שהאוכלוסיה מזדקנת.

"יש דור צעיר ביישוב, מעבר לעשרות משפחות צעירות. יש לנו נוער נפלא שאוחז בממוצע ציונים גבוה במבחני הבגרות, יש אצלנו אחוז גבוה של מתנדבים ליחידות קרביות, אחוז הטייסים בין הגבוהים בארץ, ויש לנו גאווה גדולה בבית הספר שלנו. לדעתי אנו מביאים גאווה גדולה לעיר".

מה 'כולנו מכבים רעות' תביא למועצה?

"רובנו אנשים חדשים במערכת. באנו לשים דגש למען תושבי מכבים-רעות, לעשות סדר יום חדש. יש תחושה שחייבים שינוי".

באילו נושאים תרצה לעסוק אישית במועצה הבאה?

"שיפור התשתיות ברובע, שיפור החינוך, שידרוג מערכת היחסים בין הרובע לעיר. יש תחושה שהעיר הזניחה את הרובע , אין השקעה בשטחים הציבוריים הפתוחים. יש לנו הרגשה שבשל העובדה שאנחנו אנשים צייתנים ומשלמי מיסים, אנו לא מקבלים את החלק היחסי שמגיע לנו.

זה לא חוכמה לומר שאנחנו השכונה הכי טובה בעיר, העירייה די הזניחה אותנו".

האם תפעלו רק למען תושבי הרובע או גם לטובת כלל תושבי מודיעין?

"אנחנו רואים את עצמנו לא רק בדגש על הרובע אלא פועלים למען כל תושבי העיר. אני באופן אישי פועל בהתנדבות ואם יתברר לי שיש דברים לא תקינים – נתקן אותם. אין לי מחוייבות לאף אחד ואנחנו לא ממש פוליטיקאים. כמו שאני מתנדב, אני לא רוצה להיות סגן בשכר ואם אני אקבל תפקיד אני מוותר מראש על שכרי. אני שמח שיש לי את האפשרות לעזור, וזה בעיקר תלוי עכשיו בתושבי מכבים-רעות ובאחוזי ההצבעה".

מה דעתך על תפקודו של ראש העירייה הנוכחי, חיים ביבס?

"אני מכיר היטב את ביבס ויש לי כלפיו הערכה רבה. אני חושב שהנהלת העירייה מתפקדת טוב. אני תומך בראש העירייה והסיעה שלנו תומכת בו, כי אכפת לו".

 מה המסר שלך כראש הסיעה?

"אני גאה מאוד בפעילות הציבורית של החברים שעדיין פועלים איתנו – דני רוזנפלד, יצחקי חן, ופעילים רבים אחרים, וקורא לכל מי שמוצא לנכון ורואה חשיבות בפעילות להצטרף אלינו כמועמד או כפעיל. כמי ששירת הרבה שנים את הציבור במכבים-רעות וכתושב שאיכפת לו ומאמין ביכולתנו להביא לשמירה ולשיפור איכות החיים ביישוב ולשינויים הנדרשים בסביבת חיים משתנה, אני רואה המשך טבעי של פעילותי בהצטרפותי להובלת התנועה הפוליטית של תושבי הרובע לבחירות הקרובות".  

מי יהיה ברשימתכם?

 "רשימת המתמודדים למועצת העירייה ולוועד הרובע העירוני תהיה מורכבת מפנים חדשות בפוליטיקה המקומית, אנשים איכותיים בעלי ניסיון רב בפעילות ציבורית ומכל גווני הקשת. בקרוב נפרסם את רשימת השמות".  

כתבות נוספות

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

"עמית סוסנה היא השראה"

לאחר שהתראיינה לעיתון ניו יורק טיימס וסיפרה כיצד נפגעה מינית בידי מחבלי חמאס בשבי בעזה, הגיבו הבוקר משפחות החטופים

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

המשך קריאה »

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

המשך קריאה »