תעשה טוב – יהיה טוב

אילת לוין
2014-03-19 00:00:00
2018-06-26 01:00:00

מודיעין לא ציינה את "יום המעשים הטובים" אלא ממש הסתערה עליו, עם רצף של אירועים.

בקניון שילבו מספר פעילויות לטובת האחר. כמו "מסתפרים באהבה": ספרים של "פן אקספרס" ויוזמה פרטית של ארבעה אנשי צוות ממספרת "עידן בר" סיפרו נשים ונערות והשיער הגזור עבר לתרומה לעמותת "זיכרון מנחם" להכנת פאות לנשים חולות סרטן. בנוסף היו בקניון ניידת מד"א לתרומות דם, עמדות הצטרפות ל"אדי" לתרומת איברים ועמדות איסוף תרומות של צעצועים, ספרים וביגוד למשפחות נזקקות בשיתוף ארגון "רוטרי". בנוסף התקיימה בקניון הפעילות "הפתעה מתוקה" שבמסגרתה הכינו משלוחי מנות מממתקים שתרמה "עלית" לילדים נזקקים בעיר. לפעילות זו חברו עובדי בנק הפועלים, תלמידי כיתה ו' 1 מבית הספר "חוט השני" ותושבים רבים נוספים. את משלוחי המנות חילקה העמותה הצרפתית ביום ראשון האחרון לכבוד חג פורים.

משמחים את אקי"ם

נוסף על פעילויות שהתרחשו בקניון והיו פתוחות לכלל תושבי העיר התקיימו גם פעילויות ייעודיות בהן פעילות משותפת של האגודה למלחמה בסרטן, מחלקת הנוער והצעירים והחברה הכלכלית המיועדות למשפחות בהן אחד מבני הבית חולה בסרטן. האירוע נערך באולם הספורט הסמוך לבריכה בהשתתפות כארבעים משפחות, כאשר בני נוער מתנדבים ליוו את הילדים ועשו להם שמח. האירוע כלל ליצנים, רקדני מעגל, עמדות יצירה והפעלה, פיסול בבלונים, הופעה של נגנים ממועדון הג'ק, עמדת איפור ואת הקוסם עומר לביא, שהלהיב את הילדים בהתנדבות. ביציאה מההופעה חיכו תלמידי כיתת המחוננים משכבת ט' של תיכון עירוני ג' עם משלוחי מנות ומכתבים מרגשים שהם כתבו ומסרו באופן אישי לכל ילד וילדה.

פעילות נוספת שהתקיימה ביום זה היא הפנינג לילדי וחונכי אקי"ם בשיתוף עמותת "רוח טובה" אשר כללה כ-60 משתתפים. במסגרת הפעילות השתתפו הילדים בסדנאות שוקולד, ודוכני יצירה בליווי בנות המצווה של יזמ". ליצנים של יחידת הנוער שימחו את המשתתפים לאורך כל האירוע.

היכל התרבות העירוני העניק, בתיאום עם האגף לשירותים חברתיים, 60 כרטיסים להצגות בחג הפורים במחיר סמלי של 10 שקלים לכרטיס.

רק תבריאו

תלמידי כיתה ט' 5 בבית הספר עירוני ג' הגיעו לבית החולים אסף הרופא לשמח את הילדים החולים במחלקות השונות. הם הכינו מבעוד מועד חוברות ציור לפורים, אספו כסף וקנו לילדים הפתעות והכינו כדורי שוקולד ועוגות. ביום שלישי הם הגיעו מחופשים לליצנים, שרו לילדים המאושפזים שירי פורים, חילקו להם מתנות והעלו חיוך על שפתם. ירדן בת השלוש מיאנה לעשות בדיקת דם. ההורים פנו לליצנים לנסות לעזור להם ולהסיח את דעתה, שחר גביזון, אחת הליצניות, שוחחה איתה והצליחה במשימה. "ההורים מאד התרגשו" סיפרה אמה של שחר. את שאר המתנות שנותרו בסלם הם ימכרו ואת הכסף יתרמו למען אמילי אמבר.

אור בבית

תלמידי כיתה ג' 2 מבית הספר "אור" בכפר האורנים ערכו פרויקט התרמה גדול למען ילדי עמותת "אור שלום". הילדים אספו הר של בגדים, נעליים, צעצועים, ספרים, ציוד לתינוקות ועוד, עבור ילדי עמותת "אור שלום", המטפלת ב-1,300 ילדים ובני נוער בסיכון שהוצאו למשפחות אומנה. ילדי הכיתה עברו במשך שבוע ימים מבית לבית וגררו עגלות עמוסות. מי שנכנס השבוע לכיתה ראה ערימות של נעליים, בגדים, צעצועים ועוד. התלמידה מישל: "כשחזרתי הביתה סיפרתי לאימא שלי על מה שעשינו. היא הייתה מאוד גאה בי ומיד הכינה עוד שקיות למסירה".

מגשימי המשאלות

קרן ארפי ואיילת בסון מנהלות את עמותת "קשת המשאלות" המגשימה משאלות של חולים במחלות קשות וחולים סופניים. ביום שישי הקרוב הם יגשימו את חלומו של חולה A.L.S לשמוע את הנכד שלו מנגן על פסנתר. נכדו גר בבית במודיעין בקומה שלישית בלי מעלית. ביום שישי הם יביאו אותו לכאן עם כסא הגלגלים ויעלו אותו בכוחותיהם כדי שיוכל להאזין לנכדו המוזיקאי.

בתה של קרן לומדת בכיתה ז' בעירוני ב'. עם המחנכת מירי חלוואה החליטה הכיתה לאמץ את העמותה במהלך כל השנה. ביום המעשים הטובים הדביקו ילדי הכיתה סוכריות על מקל על דף ועליו מצוירת קשת ומופיע דף הפייסבוק של העמותה. בעדלאידע הם ימכרו את הסוכריות בשקל ויבקשו מהרוכשים להיכנס לעמוד הפייסבוק ולעשות לייק להגדלת המודעות.

השחקנים של מו"ר

בתיכון מו"ר החליטו תלמידי י"ב ממגמת התיאטרון בהנחיית המורה ציונה אבישר להציג את הפקות הגמר של המגמה בקהילה מחוץ לבית הספר למען האחר. תלמידי המגמה התארחו ב"קפה אירופה", מקום המפגש לניצולי שואה בעיר, והעלו את ההצגה "גן ריקי" של דוד גרוסמן. בהמשך השבוע קבוצה נוספת של תלמידי המגמה הגיעה לאשכול גני ילדים בעיר ובהם גן לחינוך מיוחד. התלמידים הציגו בפני הקטנטנים את הצגת הילדים "עוץ לי גוץ לי".

עינת בתנועה יפה

ימי שלישי בשביל עינת חרוש מפעילת "התיאטרון בתנועה של עינת" הם ימים קבועים בהם היא יוצאת עם התיאטרון האינטראקטיבי ומתנדבת בפני ילדים מאוכלוסיות שונות. ביום המעשים הטובים היא יצאה, זו השנה השמינית, עם שלושת ילדיה ומתנדבים נוספים להופיע בגנים ובהם ילדים בעלי מוגבלויות. בהצגות של עינת הקהל, הילדים, הם השחקנים והם לוקחים חלק פעיל בהצגה. לדברי עינת היא מצליחה לראות ולגעת בילדים החלשים יותר, כאלו שלא מזמינים אותם בגן, גם במסגרות הרגילות ובאמצעות התיאטרון שלה הם מרגישים חלק מהקבוצה. "חשוב לי לצרף את ילדיי ביום זה לפעילות כדי שיבינו שיש להם על מה להודות בבוקר, על בריאותם ויראו את הילדים שקשה להם יותר. זה אורח חיים שאבי הטמיע בי עוד מילדות, כשהיה מסיע אותי למספר שעות למחלקה האונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם והייתי מקריאה לחולים סיפורים וחשוב לי להעביר את זה הלאה".

גם יפה וגם נקי

יוזמה ייחודית מצד תושבי העיר צמחה ברוח הנתינה של חג הפורים וראויה לציון היא חלוקת משלוחי מנות עבור מנקי הרחובות בעיר. ערן ולק מתנועת בני עקיבא חבר יחד עם לימור רובין, מנהלת הפרויקט "בית ישראלי בשכונה", אביעד מנצור, ראש שבט "אמיר" של הצופים בשכונת מוריה ותושבים אחרים כדוגמת ערן הרץ ויחד גייסו למעלה מ-50 משלוחי מנות. ביום ראשון האחרון הם חילקו יחד עם חניכי הצופים את המשלוחים ל"אנשים היקרים", כך קרא להם אביעד, אלה שלא תמיד רואים אותם ביום יום והם ניצלו את ההזדמנות להודות להם, גם לערבים שביניהם, באווירת החג.

עובדי הניקיון קיבלו תשומת לב כפולה השנה גם מצד התושבים וגם מתלמידי בית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב, שהחליטו גם השנה בדומה לשנים קודמות לחגוג את חג הפורים עם האנשים שהופכים את מודיעין לעיר היפה שהיא: עובדי אגף התברואה. התלמידים ובני משפחתם הכינו עשרות משלוחי מנות מושקעים בצירוף מכתבי תודה לכל עובדי הניקיון של העיר. בית הספר הזמין את עובדי הניקיון למפגש חגיגי שכולו תודה ענקית לעובדים. המיזם הובל על ידי מורים ותלמידים מבית הספר שהיו מעוניינים לומר תודה לאותם אנשים שדואגים על ניקיון העיר בכל יום, כל היום.

(צילום: דובר העיריה)

כתבות נוספות

כשהמציאות מתערבבת בעבר

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה במודיעין, שיצויין בעוד פחות משבועיים, יכללו הפעם גם אירועים המוקדשים להנצחת ה-7 באוקטובר והמלחמה בעזה

מדורגים גבוה

תושבי מודיעין מדורגים במקום ה-2 בארץ בדירוג האשראי שלהם, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו. במקום הראשון – גבעתיים

מדורגים גבוה

תושבי מודיעין מדורגים במקום ה-2 בארץ בדירוג האשראי שלהם, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו. במקום הראשון – גבעתיים

המשך קריאה »