הגעת? הרווחת

ערן קמינסקי
האחים יוני ומיכאל כליף הבינו שאחת הבעיות העיקריות עבור העסקים בעיר היא הקהל שלא מגיע, ומשיקים כעת אפליקציית צרכנות חדשה שתעניק הטבות ללקוחות שיגיעו לבתי העסק: "זה בעצם כלי קהילתי בכובע של מדריך עסקים מתקדם"
צילום: פרטי

אחרי שנים רבות בענף המסעדנות, בהן נתקלו גם בקשיים העיקריים העומדים בפני המסעדנים, החליטו האחים יוני ומיכאל כליף (32 ו-28 בהתאמה) ממודיעין לשנות כיוון, ובימים אלו הם משיקים את אפליקציית הצרכנות GO, שתנסה להביא את הקהל המודיעיני אל בתי העסק בעיר.

"אנחנו שני יזמים שגדלנו במודיעין, אנחנו באים בעיקר מעולם המסעדנות. הרעיון עלה מהקשיים שלנו כבעלי עסקים במשך שנים על גבי שנים בענף הזה. אתה משקיע כל כך הרבה בעסק, מיליונים על כל עסק, ובסוף אנשים לא מגיעים. אתה משקיע המון כסף וזה הולך לטמיון".

אז מה הרעיון שעלה משם?

"גילינו קושי אדיר להביא את הקהל לעסק עצמו, אז יצרנו עכשיו אפליקציית צרכנות עם מודל הוגן מול בעלי העסקים והתושבים עצמם, שבעצם מתגמל את התושבים על בסיס פעולות שהם עושים בתוך האפליקציה. מעין תוכנית נאמנות מקומית, מועדון צרכנות של כל תושבי מודיעין".

מה בעצם נראה בתוך האפליקציה?

"יש תוכנית מטבעות בתוך האפליקציה, שמתגמלת את המשתמשים על בסיס הפעולות שהם עושים. זה יכול להיות רכישות, מענה על סקרים, הזמנת חברים, שיתופי פעולה כאלה ואחרים, פעולות גם ברשתות וגם ברמת העיר. זה בעצם כלי מאוד קהילתי שבא בכובע של מדריך עסקים מתקדם".

אילו עסקים יש באפליקציה?

"כל סוגי העסקים. כרגע זה מחולק על פי שלבים. התחלנו בתחום המזון והקניות, אבל בשלב יותר מתקדם זה יהיה רלוונטי לכל העסקים בעיר, אם זה הספר והקוסמטיקאית שתוכל לקבוע תור דרך האפליקציה ועוד. זה בעצם כלי שתעשה את כל הפעולות שלך בעיר דרכו. הדגש הוא על הגעה למקום וישיבה פיזית בעסקים, מה שמאוד חסר בעיר. זאת ההתמקדות ואנשים יתוגמלו על בסיס הגעה פיזית. באמצעות תוכנית המטבעות שאתה צובר בשימוש, אתה מקבל מטבעות ומממש אותם בתוך ה'קניון' באפליקציה בו אתה יכול לרכוש מוצרים מעסקים. בין היתר, בטווח המתקדם יותר, תמצא שם את כל בעלי המקצוע, אם זה רואי חשבון או עורכי דין או יועצים למיניהם".

אילו תגובות קיבלתם עד עכשיו?

"מדהימות, יש פרגון ענק מעסקים ומאנשים שנחשפו לאפליקציה עד עכשיו. בשבועות האחרונים עשינו לא מעט רעש, וקיבלנו כבר אלפי פניות מאנשים ברשתות החברתיות שמבקשים לקבל את האפליקציה עוד לפני שהושקה. בסוף, לכלי הזה יש כמה מטרות עיקריות, שאחת מהן היא להילחם ביוקר המחייה. זה שאנחנו היום מזמינים משלוח ולא מגיעים לעסק, גורם בעצם לעלייה במחירים. בעל מסעדה לרוב מפסיד במשלוחים, וכולנו יודעים על מי זה מתגלגל. הכלי הזה בעצם מחבר בין כל העסקים ביחד. אתה יכול בבוקר לשתות קפה בעסק ולקבל מטבעות באפליקציה, ובערב ללכת למסעדה ולקבל פינוק כלשהו בגלל שקנית במקום אחר. אנחנו מחברים את כל העסקים יחד".

מה היעדים שלכם מבחינת מספר משתמשים ועסקים?

"בגיוס המוקדם שעשינו קיבלנו תגובות מצויינות, גם מעסקים פרטיים וגם מרשתות, מה שהפתיע אותנו בהתחלה. מבחינת עסקים אנחנו מקווים לכמה מאות עד סוף השנה, ומבחינת משתמשים לכמה עשרות אלפים במודיעין".

כתבות נוספות