תשעה חודשים לאחר שברכבת ישראל הודיעו על יציאה למכרז להקמת מגדל מגורים, מסחר ותעסוקה מאחורי תחנת רכבת מרכז במודיעין, ועשר שנים לאחר שהפרויקט יצא לדרך, נסגר השבוע המכרז של רשות מקרקעי ישראל מבלי שהוגשו אליו הצעות מצד יזמים.
כזכור, הבנייה בתחנת הרכבת במודיעין הייתה למעשה אמורה להיות פיילוט למיזמים דומים בתחנות אחרות ברחבי הארץ, במסגרתו ביקשו ברכבת ישראל להקים במקום 125 יחידות דיור, בנוסף ל-2,000 מ"ר שטחי מסחר ו-300 מקומות חניה.
כאמור, הפרויקט יצא לדרך עוד בשנת 2014, אולם לאחר שעיריית מודיעין סיפקה את האישורים הנדרשים התברר כי תנאי המכרז לא היו אטרקטיביים עבור היזמים. ברכבת ישראל שאפו להוציא את המיזם לפועל בשיטת BOT, במסגרתה היזם בונה את הפרויקט על חשבונו ומקבל את הרווחים ממנו לאורך תקופת הזיכיון, אולם 25 שנות זיכיון לא הספיקו והפרויקט נתקע. בדצמבר האחרון הודיעו הרכבת ורמ"י כי תקופת הזיכיון הוארכה ל-98 שנים (עם אופציה ל-98 שנים נוספות), וברכבת ישראל אמרו כי "הפרויקט הינו סנונית ראשונה בשימוש וניתוח מיטבי של מיזמי תשתיות המצויים, בין היתר, בלב אזורי הביקוש במדינת ישראל. הפרויקט יהווה מודל לפיתוח בהיקף משמעותי למקום מסחר המחובר למוקד תחבורה ציבורית עתירת נוסעים".
לאחר חתימת ההסכם בין רמ"י לרכבת ישראל פורסם המכרז בפברואר האחרון, אולם מאז נדחה מועד סגירתו פעמיים והשבוע התברר כי הוא נכשל. בכלי התקשורת הכלכליים העריכו השבוע כי הסיבה העיקרית לכישלון המכרז נעוצה בעבודה כי 125 יחידות הדיור שהיו אמורות להיבנות בו יועדו לשכירות לצמיתות, כאשר במציאות הנדל"נית של היום הכדאיות עבור היזמים פחותה באופן משמעותי. בניגוד לפרויקטים המיועדים לדיור לשכירות ארוכת טווח, במכרז זה נאסר על היזמים למכור את הדירות בשלב כלשהו. בנוסף, גם הדרישה להקמת שטחי מסחר נרחבים לצד מאות מקומות חניה התבררה כלא אטרקטיבית עבור היזמים, כאשר העלות שנקבעה לכל חניה עמדה על למעלה מ-157 אלף שקל והוצאות הפיתוח עמדו לקראת סגירת המכרז על 24.5 מיליון שקל.