בעוד שהמצב בשכונת נופים התברר רק לאחר סאגה שנמשכה מאז חודש ספטמבר ואחרי שלוש דחיות במועד סגירת המכרז, הדברים סביב שיווק הקרקעות במע"ר של מודיעין (מרכז העיר), הרבה יותר ברורים ולמעשה סגורים.
בעוד כשבועיים אמורה רשות מקרקעי ישראל לפרסם את המכרז לשיווקם של יותר מאלף יחידות דיור למגורים ולמסחר בשורת הבניינים שיוקמו על שדרות החשמונאים, בהמשך מבנייני דימרי ומזרחה לכיוון היציאה מהעיר לכביש 443 ובמע"ר. כלומר בשדרה המרכזית (הרמבלאס), כפי שביבס מכנה אותה.
בניגוד לתחזית כי שיווק הקרקעות במע"ר יתרכז בשלב הראשון בקרקעות שעליהן יוקמו דירות מגורים בלבד ולא שטחי מסחר, אלה ישווקו רק בשלב השני של הפרוייקט. ביבס אישר כי "כל פרוייקט המע"ר ישווק כמקשה אחת כולו".
על שדרות החשמונאים מתוכננות להיבנות כ- 650 דירות למגורים בעוד שיחידות המסחר אמורות להיות מוקמות בשדרה המרכזית ומעליהן יוקמו עוד יותר מארבע מאות דירות.
גורמים המקורבים לנושא סיפרו כי לאחרונה הופעל לחץ מצד סוחרים על העירייה שלא לשווק מהר מדי את שטחי המסחר במע"ר מחשש שפרנסתם תיפגע, אם ייפתחו עוד מאות בתי עסק חדשים במהירות יחסית.
ראש העיריה דחה את הטענה: "שום לחץ לא הופעל עלינו בעניין. להיפך. עד ששטחי המסחר יוקמו ויפעלו יעברו שלוש עד חמש שנים, עד אז יתווספו לעיר עוד עשרים אלף תושבים חדשים ויהיה מחסור גדול בשטחי מסחר, כך שאנחנו כבר עכשיו צריכים להתכונן למצב מבחינת בניית שטחי מסחר ובילוי".
ביבס גילה כי ב- 15 לדצמבר יתקיים דיון מסכם ומכריע בין גורמי העירייה ובין רשות מקרקעי ישראל לסגירות סופיות ובעיקר להחלטה האם וכמה יחידות דיור במע"ר ישווקו במסלול "מחיר מטרה" שמשמעו מתן הנחה של 20% ממחיר הקרקע: "יומיים שלושה אחרי הדיון אנחנו יכולים כבר לפרסם את המכרזים. במרכז העיר אני מתכנן בתחום הדיור להקים מקבצי דיור גדולים שייאפשרו לחברות בניה גדולות לגשת למכרזים. לאחר פירסום המיכרזים נקיים סיור קבלנים לכל החברות הגדולות כדי להסביר להם ולהראות להם את הפרוייקט".
ביבס גילה עוד כי הוא שוחח כבר עם כל חברות הבניה הגדולות שפועלות בתחום "והן יבואו למודיעין".
בשטח שייצא לשיווק בשדרות החשמונאים בקרוב מאד, תוכננו להיבנות במקור 1,100 יחידות דיור, אולם לחץ מצד גורמים שונים והעירייה הביא את המתכננים להפחית את מספר יחידות הדיור ל- 650 בלבד, כדי להקטין את הצפיפות באזור ובאותה הזדמנות גם להנמיך את גובה הבניינים בהתאם.
על פי התיכנון הקיים של השדרה כפי שמופיע במצגת העירייה כל בניין יהיה בנוי משני אגפים מקבילים, כאשר המרווח בין שני האגפים משמש לכניסה למבנה ואזור שירות. הקשתות שאופייניות לבנייני דימרי המקוריים בוטלו בתיכנון החדש והמרחק בין הבניינים הוגדל ל- 25 מטרים לפחות בין בניין לבניין.
בפרוייקט ייבנו דירות שלושה, ארבעה וחמישה חדרים והבניינים ישולבו ברצועות הירוקות שנבנות עכשיו ויחוברו לשדרה המרכזית במע"ר העתיד לקום במרכז העי, שם כבר ישווקו גם שטחי המסחר והבילוי.
בתמונה: שדרות החשמונאים. הלקחים נלמדו (צילום ארכיון)